Griebels stopt er wrs mee!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Griebels stopt er wrs mee!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:34

Even in het kort waarom ik wrs met de pony's ga stoppen. De vader van Elma (eigenaresse) doet al een tijdje nors (sinds de pony's weer bij hem op de wei staan). Ik denk dat ze niet graag hebben dat ik elke keer op het erf kom. Vandaag had ik WEER een uitbrander van hem over de longeerbak (zie verder in bericht). Daarbij heb ik al maanden geleden aangegeven dat ze nu echt naar de smid moeten.. Ik ben steeds afhankelijk van de sleutel van de loods aangezien daar de spullen liggen. Wormenkuur hebben ze vanaf november niet meer gehad. Die had ik gekocht toen ik met sabiha naar DA Sporenberg was gegaan. Die vader zou dat geven (die wist de hoeveelheid). Nu heb ik het zelf maar gedaan op de gok en met raad van Renske20, want het duurt allemaal veel te lang.
Ik dacht dat de ik de longeerbak gewoon mocht gebruiken omdat Elma in november al zei dat als ik ze wilde longeren dat ik dat daar kon doen. Ik moet dus overal toestemming voor vragen, longeerbak, buitenbak, binnenbak etc... Deze worden verhuurd aan een springruiter, en moet dus aan hun toestemming vragen. Als ik het vraag mag het vaak wel (mits hun het zelf niet nodig hebben), maar leuk is het niet... Ik vind het niet erg dat ze er iets van zeggen dan, maar dat kan ook op een normale manier ipv zeggen dat hij anders de pony's een half jaar weghaalt en ik maar moest zien hoe of wat... Waar slaat dat nou weer op Boos! Elma weet nog van niets, aangezien ik eerst mijn spullen moet terughalen die in de loods liggen... Ik hoop alleen dat ik het op een normale manier kan brengen, dat mocht ze ooit Igor te koop zetten, dat ze dan toch mij belt...
Snappen jullie het een beetje? En wat vinden jullie dat ik moet doen?
Ik zat overigens te janken in de auto waardoor Mario achter het stuur moest kruipen om naar huis te rijden. Dan kun je miss indenken hoe die vader "iets" zegt...

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:38

jezus wat rot voor je!!! ik vind dat je er gerust iets van mag zeggen.. en je zo niet moet laten behandelen.. ik bedoel je moet gewoon OVERAL toestemming voor krijgen.. dat is tog een beetje TE......?

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:39

jeetje wat een vervelende situatie.
Kun je de eigenaresse niet eens uitnodigen voor een goed gesprek, dan kun je haar de situatie uitleggen en valt er misschien toch iets te doen

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:40

Idd als je goed voor hun bent en dat ben je moeten hun ook goed voor jou zijn!!!!!!!!!
Maar alles komt goed, dat weet ik zeker en we gaan gewoon op zoek na een ander paardje voor jou!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:46

@Ashleytjee: Dat ik daar toestemming voor moet vragen is begrijpelijk. Hun hebben een bedrijf en kunnen geen pony's gebruiken die zomaar ongevraagd hun bakken gebruiken. Leuk is het niet omdat ik dus wel afhankelijk ben van hun.
@Newie: Als ik de dochter uitnodig voor een goed gesprek en zij gaat naar haar vader om er iets van te zeggen, kan ik het zo wie zo wel vergeten... Dat zijn nu eenmaal van die norse, harde, ongevoeloze boeren. Het is best een redelijke man, maar als je hem tegen hebt, kun je beter gaan lopen!!!
@Bleuberta: Ik hoop indd dat dat paardje iets is voor mij en dat het klikt... Ik ga eerst even goed nadenken wat ik nu ga doen met de pony's... Ik zie je nog!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:09

Jeetje kan me voorstellen dat je het daar een beetje gehad hebt....

Helaas ken ik het wel een beetje Scheve mond Ik heb een tijdje een paard voor een boer gereden. Ik moest een kwartier over de weg om bij een bak te komen, was daar altijd in m'n eentje bezig en die man toonde ook erg weinig interesse in hoe het ging met het paard. Hij is nooit wezen kijken als ik aan het rijden was. Hij vond dat ik niet zoveel over de weg moest gaan omdat de ijzers dan te snel sleten (tja hoe moet ik dan bij een bak komen Verward) Toen het een keer vroeg in het jaar vrij warm was (een zwart paard dat flink in de wintervacht zat) was ze na een half uur werken toch aardig bezweet. En kreeg ik te horen dat ik haar niet zo in het zweet moest rijden, als dat nog een keer gebeurde kon ik vertrekken.
Verder haalde ze het paard wel binnen, maar was ik altijd degene die ze erop moest attenderen als het paard wondjes had of ijzers kwijt was. Idd ook een echte, norse boer daar valt niet echt redelijk mee te praten. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt, ik vond het echt niet leuk meer op die manier.

Sterkte met je beslissing iig Ach gut

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:50

Jeetje... Ik kan me voorstellen dat het niet meer om te doen is. Je zit er alleen maar over in... Dat is niet fijn verzorgen. Sterkte en succes ermee.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 08:46

Fijn dat jullie mij begrijpen Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:29

Zo moet je je niet laten behandelen! Laat die lui stikken! Er zijn zat paarden en ponies om op te rijden! Jammer dat je niet wat meer hier in de buurt woont. Anders had ik altijd wel iets voor je kunnen vinden.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 10:31

Ja ik ben al bezig met een 4 jarige Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:37

Goed zo! Er zijn mensen die je meer kunnen waarderen hoor, zeker als je ook nog eens wormkuurtjes koopt en zo.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:38

griebels,ze moeten blij zijn dat iemand die pony's voor ze verzorgd,en ik snap er helemaal niets van wat het probleem is, dat als je een bak heb dat er dan een pony inloopt. Verward ...maar dat zal wel aan mij liggen.
Komt meer op mij over dat ze de macht over jou hebben, en dat vinden ze lekker, wegwezen daar, mogen ze het zelf gaan doen, ze zullen je nog missen...
enne succes met de 4 jarige!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:39

wat een rotvent !!!

sommige mensen verdienen geen groot huis met dieren !!!

khoop voor je dat die 4-jarige doorgaat !

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:56

bah, dat is vervelend zeg.
Ik weet hoeveel je om Igor geeft en als je zelf weg zou gaan uit eigen besluit is het iets makkelijker dan als je infeite gewoon weg gejaagd wordt. Succes en ehh... ik hoor het wel van die 4-jarige, ben benieuwd.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:25

wat een rotsituatie zeg Scheve mond maar idd praten helpt met zo'n mensen niet, dat zijn en blijven lompe boeren

maar hoelang blijven ze nog staan waar ze nu staan? want ze stonden eers toch aan de overkant van de weg?
maar idd dat van die wormenkuur en de smid etc, dat geeft al aan hoe hij over die pony's denkt, toont er dus weinig interesse voor, en dan zal het hem wrsch niets uitmaken of jij wel of niet voor de pony's blijft zorgen, sommige mensen..... Lips are sealed

ik zou niet weten wat ik in jouw plaats zou doen, als je die pony's echt niet kwijt wil en ze blijven niet al te lang daar staan maar verhuizen weer terug naar de overkant van de straat, dan zou ik het er met Elma over hebben, en nog even aankijken

maar blijven ze staan waar ze nu staan, met als gevolg dat jij steeds die vader tegenkomt, nee dan zou de lol er voor mij af zijn en zou ik er mee stoppen

hoop dat die 4 jarige iets is, en ik zal wel ns vragen of mn moeder het oke vind als je af en toe op dee klimt Knipoog kunnen we mooi tegelijk in de bak rijden bij ons, dan is Q ook enigsinds handelbaar Tong uitsteken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 13:45

Haha dat wil ik zo wie zo wel af en toe doen hoor Renske... De pony's blijven t/m november/december daar staan. Net zolang tot het te koud voor ze wordt om 24/7 in de wei te staan. Tenminste, als ik uit ga van vorig jaar. Dat is dus te lang om daar op het erf weggekeken/gejaagd te worden. Tuurlijk blijf ik Igor het liefste doen, heb er een band mee opgebouwd. Maar zoals het nu gaat, ga ik liever af en toe bij de wei kijken en knuffelen dan dat ik daar nog een paar keer p/w echt over de vloer kom.
Het maakt hun indd niet uit of er wel of niet iets met die pony's gedaan wordt, dus ik heb er hun niet mee. Maar hun mij wel dus, en dat weten ze. Dan nog snap ik niet dat hij zei dat hij de pony's anders wel een half jaar ergens anders neer zou zetten... Het zijn immers Elma d'r pony's...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:12

Ik ben vandaag dus niet gegaan. Ik had er geen zin in vanwege bovenstaande. Ik ga ook niet meer alleen, mijn vriend moet maar meegaan de volgende keer en dan neem ik alvast mijn spullen mee...

kingping

Berichten: 223
Geregistreerd: 27-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:04

ik weet er niet zo veel van want ik mag bijna alles met mijn verzorgponny maar zo als ik het lees zit je er wel mee maar ik vind het nergens op slaat dat je niet eens de longeerbak mag gebruiken

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 08:39

Van de eigenaresse mag ik ook zowat alles met de pony's, maar de pony's staan nu eenmaal bij haar vader thuis op het erf...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:27

kan je niet nog 1x proberen om het met elma over haar vader te hebben? veranderd er niets en blijf je met tegenzin erheen gaan omdat ze bij die vader staan, dan zou ik idd afscheid van ze nemen.
hoe moeilijk dat ook is, maar het moet voor jezelf wel leuk blijven om erheen te gaan, niet dat je al met tegenzin daarheen gaat, omdat die vader zo lomp doet.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 19:15

Als Elma het er met haar vader over gaat hebben, kan ik het denk ik wel helemaal op mijn buik schrijven.