was even een belevenis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

was even een belevenis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:21

Ik schets de situatie:

Een vriendin van mij neme de merrie aan een touw mee de box uit. Het veulen hupst vrolijk met mama mee. Ik loop achter de merrie en het veulen aan; zodat ze mooi bij elkaar blijven.

Vanaf het erf gaat men rechts de weg op. Rechts ziet men een sloot vol drap en links staat een schattig huisje inclusief een leuke tuin met schutting. In tegenovergestelde richting komen 2 jongens op de fiets je tegemoed. Zie ze voor je als 2 punkers met vermoedelijk geen benul van het gedrag van paarden en of geen verstand van paarden.

Met een wat duidelijke stem vroeg ik de jongens even te wachten aan het begin van de straat, zodat wij rustig konden passeren. Vriendin maakte al geluidjes die mij deden vermoeden dat ze er geen vertrouwen in had. Jongens schijnen doof te zijn en fietsen door... Verward Opeens moesten zij op de rem omdat er een paard met veulen op de weg liep. Hoe kan dat nou? Schijnheilig

Het veulen in paniek. Het sloeg op hol, mijn kant uit en weg van mamma. Een hinnikje ontsnapte uit het beesie. hellup mamma, hellup!!! met een zachte stem en vriendelijke gebaren probeerde ik het veulen tegen te houden terwijl ik je jongens vroeg ruimte te maken en aan de kant te gaan, zodat het veulen de weg naar mama terug zou vinden.

Gaat punker-meneer toch dwars met zijn fiets voor het veulentje staan Boos!

OLIEBOL!!!

Men neme een stephanie met boze blik en verwrongen gezicht die nog zo vriendelijk mogelijk ZEGT dat meneer nou toch echt moet maken dat hij aan de kant komt....

Punkers schrokken zo dat zowat zij de sloot in sprongen, inplaats van het veulen dat gelukkig de weg naar zijn moeder weer had gevonden....


PFFF eind goed al goed...


Drew

Berichten: 8
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:00

Wat een sukkels zeg! Gaan ze er ook nog voor staan?! Sommige mensen begrijp ik niet hoor.

Had enige tijd geleden ook toen ik op buitenrit ging samen met een vriendin. Mijn bijrijdpaardje is beetje hittepetit en er kwam een 1of andere verbouwde 'boomcar' aan en ja hoor wat we al verwachtte toeteren.. gelukkig was mijn paard alleen beetje geschrokken en draaide ze d'r kont naar buiten, maar voor het zelfde geld was mijn paard niet zo goed opgevoed. Sommige mensen.... Ze moeten echt meer in het theorie examen stoppen over paarden en hoe te passeren.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 00:34

sommige mensen .... ZUCHT!!!!

Ik waarschuwde ze nog voor hun eigen bestwil.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:06

Wat een aso's bestaan er toch!
Arm veulen..

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:34

Dat ze er niks van af weten, ok... Maar dat ze gewoon niet naar je advies en waarschuwing luisteren... Dat vind ik van de zotte

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:39

Ik zou me ook ergeren aan zo'n mensen, maar het enige wat je kan doen is vriendelijk vragen of ze eventjes willen wachten. Willen ze dat niet? Dan is dat hun goedrecht.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:54

Goedrecht of niet ik vroeg het ze niet voor niets....

Als het veulen in de sloot was gesprongen dankzij hun hadden ze dan ook geholpen het veulen er weer uit te krijgen?


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:41

Ik heb echt een hekel aan dit soort mensen.
Ze denken altijd maar dat je overdrijft en nemen duus geen raad van je. Echt irritant Schijnheilig

Rona, Linanda en Oackly

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:45

whaha, geweldig vertelt!
Maare, wat een sukkels toch!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:12

vervelende situaties zijn dit ja.
Misschien kun je de volgende keer het veulen aan de moeder vastbinden?
Dan heb je minder kans op dit soort dingen, want je bent altijd afhankelijk van andere mensen

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 20:26

er moet met dat veulen nog iets meer gewerkt worden aan zijn vertrouwen. Het is een echt ewildebras die aan een lijntje nog banger is dan dat hij los achter de merrie aanloopt. Vandaar dat we ervoor kozen het zo te doen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glenda, Kaatastrof, Ruai, Vagabondo, vilheide en 131 bezoekers