Dierenartsen !!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Dierenartsen !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:25

man soms kan ik ze wel iets aandoen!
Vandaag zou onze (Duitse) dierenarts in de voormiddag/namiddag komen om de 3 paardjes in te enten, Lowara te scannen en Fayette d'r gebitje te verbouwen. Nu wisten we al dat "in de voor/namiddag" zo'n uurtje of 6 zou zijn in dierenartsentaal. Maar goed, om 7 uur maar weer eens gebeld (ik was dus de hele dag thuisgebleven, had expres niets met de paarden gedaan) ja, hij was op weg naar Holland. Mooi zo.
Even later werden we terug gebeld, ja, tjah, hij redde het vandaag niet. Over 10 minuten kon hij meer weten, of we dan even konden terugbellen? Zo gedaan, kregen we te horen dat we morgen ochtend om half 9 konden belle, dan zouden we wel horen hoe laat het ongeveer gaat worden morgen.

Oei, ik ben toch zoo pissed off!! Tuurlijk, er komen altijd noodgevallen tussen, of dingen duren langer, maar BEL dan even!! Nu moet ik morgen al mijn afspraken afzeggen, vandaan was al een waste of time. Sorrie, moest gewoon even stoom afblazen...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:52

tsja, dierenartsen he.
Maar weet je, als je zelf een keer een spoedgeval bent en je hebt ze nodig, dan zijn ze er ook (die van mij wel iig), sinds ik een keer een spoedgeval was erger ik me er nog wel aan, maar denk er dan maar snel aan dat iemand haar harder nodig heeft dan ik, maar een belletje zou wel zo leuk zijn, mee eens

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:53

haha....ik ken dat....had zoiets met mijn vroegere hoefsmid....die vergat me regelmatig gewoon.....stond ik uren bij de wei te wachten (had toen nog geen mobieltje)
Sneu...maar ja je kunt niet zonder ze! (en duitse / belgische dierenartsen zijn vaak goedkoper dan die in nederland)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:50

Hmm, zo heb ik een hoefsmid, hij heeft me drie keer laten zitten zonder af te bellen.
Maar ja, ik ben er wel afhankelijk van, en goede smeden zijn zeldzaam.
Alleen zonde van mijn vrije dagen.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:11

Bij die van mij heb ik eigenlijk nooit dat probleem. Ze kunnen bij benadering altijd aardig goed zeggen hoe laat ze komen. En als er dan een spoedje tussendoor komt belt ie ook nog OK dan!
Het kan dus wel anders.

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:17

ja dat is bij onze hoefsmid ook! echt irritant is dat! dan zit je de hele tijd te wachten en zorg je zelf dat je niet naar buiten gaat, komt hij gewoon heel de dag niet opdagen! nu zegt hij ook niet meer precies wanneer hij komt...hij zegt: ik kom volgende week ff langs, en volgens mij belt hij dan gewoon een paar uur van te voren dat hij onderweg is...
er is ook een koetserij tegenover de boerderij met een aantal friezen en eer hij daar mee klaar is, moet hij vaak weer helemaal terug rijden omdat het al een beetje laat is Scheve mond maarja, dan komt hij meestal diezelfde week voor de boerderij nog terug! met de veearts hebben we nooit zo'n moeite voor zover ik weet, hij komt meestal voor de varkens en geiten en die blijven wel in hun hokje zitten hoor Knipoog

jeej, in mei naar tsjechie!!


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:28

Tjah en vandaag weet hij nog niet zeker of hij het red, dus ik blijf er ook niet voor thuis de hele dag. Hopelijk dat hij deze week nog komt.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:32

Die van mij belt gewoon een half uur van te voren en dan komt ie eraan...... En tuurlijk dat kan wel eens iets schelen als er net een spoedje tussenkomt, maar zolang het licht is en hij heeft beloofd te komen komt ie, hoe laat het ook is....

Van vallen leer je opstaan...!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:37

als die van mij zegt dat hij komt dan komt hij ook!!! Komt er iets tussen (wat natuurlijk altijd kan) zou hij altijd bellen. TOPKEREL!!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:48

Ik ben gelukkig gezegend met een dierenarts die wel netjes op tijd komt Lovers

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:14

Iedere keer als ik de dierenarts nodig heb komt hij te laat en soms niet. Dat is vooral met enten dan laten ze je gerust een paar dagen wachten. Zelf bel ik dan waar hij blijft en dan weet de receptioniste het vaak ook niet. Dus plak ik het boekje maar op de stal en zie ik wel wanneer er afgetekend is. Alleen heb ik met iets wat ik spoed vond (spierbevangen) de hele dag gewacht op een afspraak in de ochtend en toen kwam hij (na een stalksessie van mij Haha! ) pas om 8 uur in de avond. Dag uit eten gaan Boos!
Een andere keer met koliek liet hij mij ook erg lang wachten (onder het mom van aankijken) en dus toen ik er een keer niet was en mijn da dat weer flikte hebben de meiden op stal een ander gebeld en die kwam wel.

Mijn hoefsmid komt wel altijd en op tijd (als ik een tijd afspreek) maar ben er ook zelf meestal niet bij. Geef geld aan de boer en dan komt het wel goed.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:39

gouda schreef:
Iedere keer als ik de dierenarts nodig heb komt hij te laat en soms niet. Dat is vooral met enten dan laten ze je gerust een paar dagen wachten. Zelf bel ik dan waar hij blijft en dan weet de receptioniste het vaak ook niet. Dus plak ik het boekje maar op de stal en zie ik wel wanneer er afgetekend is. Alleen heb ik met iets wat ik spoed vond (spierbevangen) de hele dag gewacht op een afspraak in de ochtend en toen kwam hij (na een stalksessie van mij Haha! ) pas om 8 uur in de avond. Dag uit eten gaan Boos!
Een andere keer met koliek liet hij mij ook erg lang wachten (onder het mom van aankijken) en dus toen ik er een keer niet was en mijn da dat weer flikte hebben de meiden op stal een ander gebeld en die kwam wel.

Mijn hoefsmid komt wel altijd en op tijd (als ik een tijd afspreek) maar ben er ook zelf meestal niet bij. Geef geld aan de boer en dan komt het wel goed.


Mischien moet je een arts van De Haas proberen uit Bergambacht, die komen altijd en nog op tijd ook OK dan!
Ook met spoed komen ze snel en ze nemen alle tijd om iets goed uit te leggen en eventuele vragen te beantwoorden!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:49

we gaan nu een dierenarts uit belgiƫ bellen om te komen als het nodig is.
Maar meer uit principe als ze 24 pony's kwamen enten hoefde ik nooit voorrijdkosten te betalen, alle weitjes in de buurt....dus niet ver rijden ofzo. Nu laten ze me per weitje voorrijdkosten betalen, "Ja, dat moest ik ze maar allemaal in 1 wei zetten" Zie je het al voor je: dekhengsten, merries,veulens, enter, twenters, dragende merries, hengstige merries....etc. allemaal bij elkaar?!
Dus nu heb ik er genoeg van een zoek een ander....er valt bij ons grof geld te verdienen en die belg schijnt ook nog goedkoper te zijn bij meerdere pony's tegelijk!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 23:07

Nou nog een jaartje of 4 en dan is m'n zus dierenarts, hopen dat ze in de buurt gaat wonen Lachen Enne morgen komt de dierenarts hopen we, maar goed, komt erop neer dat ik geen foto's meer kan maken van de scan, want Marlien kan dan niet, wat ook weer betekent dat ik Fayette er extra bij moet doen met vasthouden bij het tanden slijpen= zwaar door verdoving (maar ik doe het met liefde hoor Pien!!) en m'n zus al student die het nu moet missen omdat ze vandaag weer naar Gent is vertrokken voor de proclematie (ofzoiets) als 2de jaars dierendokter in spe. En wat nog spannender is, ik kan geen woord Duits!! normaal is Marlien de -ik-kan-duits vertaler erbij, en hoewel die dierenarts mij wel kan verstaan, versta ik de helft wat hij zegt dus niet.. dat gaat spannend worden...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney, Sky_As en 134 bezoekers