broer ontslagen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

broer ontslagen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 11:11

mijn broer is afgelopen week ontslagen, zie hier het nieuws bericht:

http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=7304

Burgumer schoolkinderen willen hun taxichauffeur
Eelke Zijlstra terug. De chauffeur (32) raakte
dinsdag aan de Splitting in Drachten betrokken
bij een conflict met een fietser. Zo gooide deze
schreeuwend zijn fiets tegen de taxi en stapte
Eelke uit en gaf de man vervolgens een duw. Door
deze actie hoeft hij niet meer terug te komen en
is hij zijn baan bij Taxicentrale Burgum kwijt.

Toen Klaas Douwe (6) vrijdag hoorde dat Eelke
niet meer terugkomt, schrok hij: "Net leuk!" De
ouders van de schoolkinderen zijn niet ingelicht
en diverse kinderen willen dat Eelke hen naar
school brengt. Een jaar lang bracht hij elke dag
de kinderen in het taxibusje naar school in
Drachten en deelde hij lief en leed met hen.

Taxibaas Wolters betreurt de situatie maar Eelke
hoeft voor hem niet terug te komen. "Ast in skop
krijst dan kinst net een skop werom jaan, dat
past ús net", aldus Wolters. Door het akkefietje
zijn de kinderen nu de dupe geworden. Ze missen
nu al de grapjes van Eelke en het lekkere ijsje
dat ze van hem kregen als het mooi weer was


wat was er gebeurd? een gekleurde meedemens Cool schoot met zijn fiets voor zijn bus langs, waarna mijn broer zijn duim omlaag stak, om kenbaar te maken dat het geen goede actie van hem was, waarop die man verschrikkelijk kwaad werd en begion te schelden en te gebaren, waarop mijn broer hem zn middelvinger opstak en verder reed. Bij een rotonde was het vrij druk en moest hij even wachten, ineens zag hij die man zn fiets keihard tegen de bus gooien en weer te schelden. Mijn broer (2 meter lang en flink gespierd) wou uitstappen om de schade te bekijken, maar kenbaar schrok die man daar zo van dat ie mn broer begon de slaan. om zich af te weren gaf mijn broer hem een duw(maar niet geslagen ofzo)
inmiddles waren er nog twee gekleurde medemensen bij komen staan, die erg kwaad werden en hem met de dood bedreigden, en ze begonnen alledrie te bellen, mijn broer dacht daarop maar een ding: wegwezen hier.
een van de mannen gooiden daarop de fiets voor de auto, zodat hij niet weg kon komen.
Inmiddels stonden er veel mensen omheen te kijekn, en autos achter hem, die vragen of ze door konden rijden, dus mijn broer vroeg de mannen de fiest weg te halen, toen ze dat niet deden heeft ie het zelf gedaan.
Waarop hij even later werd gebeld door zijn baas en op staande voet ontslag heeft gekregen.

Zn baas staat absoluut niet bekend als een makkelijke (maar wel superdesuper christelijke) man, er is door veel mensen al protest aangetekend, maar meer is natuurlijk altijd welkom Schijnheilig

info@taxiwolters.nl[/url]


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:21

Jeetje nou lekker dan!
Zo raak je even je baan kwijt Boos!
Ik hoop voor hem dat hij alsnog terug mag komen, maar ja als je al ontslagen bent door je baas.... Scheve mond

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:25

Pff fijn zulke mensen.. Zeker die mensen, sja mag het niet zeggen, maar het zijn meestal wel dezelfde.. Bah zeg..
Hopelijk kan je broer snel weer aan de slag.. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:35

Jeetje, wat belachelijk, ik hoop dat ze hem door protesten weer terug kunnen krijgen. Maar wil hij dat wel weer? Ik bedoel, als je daar niet meer terug zou mogen komen... Zou ik voor de eer bedanken denk ik

:D M2 + 8 :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:40

Jeetje dat ik niet niks, ik hoop voor je broer dat er een hoop protesten gaan komen en hij straks weer gewoon aan de slag kan.
Alhoewel ik niet echt met een prettig gevoel naar mijn werk zou gaan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:54

zoooooo ik heb even een mailtje geschreven, met wat details er in alsof ik van de hoed en de rand weet... en gevraagd of hij weer aan het werk kan. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 12:07

perfect! bedankt pellie....
ik denk ook niet dat ie zn baan ermee terugkrijgt, maar die baas mag best ff weten dat ie een flinke fout heeft gemaakt!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:09

Toch kan ik me de reactie van de baas wel voorstellen.
Als je kinderen vervoert, kun je dit niet maken, je geeft niet echt een goed voorbeeld zo.
Heel veel succes voor je broer met het vinden van een nieuwe baan.
Had het trouwens anders geweest als het gewoon Nederlanders waren geweest die die fiets hadden gegooid? Volgens mij maakt het nl voor het verhaal niks uit, behalve dat je de "gekleurde medemens"(wat een term Misselijk) in een vervelend daglicht zet

Goedgekeurd onderschrift :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:13

Sja Billy wat had jij gedaan als je geslagen werd?? Ik denk dat je wel jezelf in bescherming neemt..

Ook als het geen gekleurde mensen waren geweest was het net zo erg geweest, al is mijn ervaring dat dat net iets minder vaak voorkomt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:16

Ik zeg niet dat ik de reactie van de broer niet kan voorstellen, maar dat ik de reactie van die baas wel kan voorstellen.
En ik geloof dat er net zoveel rotte appels onder de buitenlanders zitten als onder de Nederlanders, ik woon in Rotterdam, en daar heb ik meestal net zoveel last van de Nederlanders dan van de Medelanders

Goedgekeurd onderschrift :)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 12:36

Hij had op dat moment een kinderen in de bus zitten gelukkig, en ik ben het niet met je eens dat er evenveel rotte appels onder buitelanders als nederlanders zitten.
zie maar naar de gevangenissen, er zit een veel groter percentage buitenlanders in. Ik denk dat ze veel vrijer worden opgevoed door hun ouders, geweld wordt gestimuleerd, ze voelen zich ook tegen de nederlanders, ze zitten niet lekker in hun vel, hebben meer temperament waardoor ze eerder uit hun vel springen ed. de politie en de straffen zijn veel te soft voor hen.
Niet dat ik iets tegen hun huidskleur heb, ik ben oppas bij een soedanees gezin waarvan de vader de kinderen gewoon goied opvoed, dan is er niks aan de hand.
maar weer ontopic....

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:22

Had hij een vast contract?

Anders kan je er een rechtzaak van maken.
Als hij geen eerdere waarschuwingen heeft gehad voor ongewenst gedrag of iets dergelijks, vind het toch wel te gek dat hij hiervoor meteen ontslagen wordt.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:25

Ik kan me de reactie van de baas erg goed voorstellen. Als taxichaufeur heb je je handen thuis te houden ongeacht wat er gebeurd. Zeker als je kinderen vervoerd! Lekker voorbeeld wel.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:36

Sorane schreef:
Ik kan me de reactie van de baas erg goed voorstellen. Als taxichaufeur heb je je handen thuis te houden ongeacht wat er gebeurd. Zeker als je kinderen vervoerd! Lekker voorbeeld wel.


Zelfverdediging mag tegenwoordig niet meer geloof ik.. Oftewel laat je lekker verrot slaan, maar sla vooral niet terug want dat is niet goed hoor..
Kom op zeg..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:38

Youngster schreef:
Citaat:
Zelfverdediging mag tegenwoordig niet meer geloof ik.. Oftewel laat je lekker verrot slaan, maar sla vooral niet terug want dat is niet goed hoor..
Kom op zeg..


Idd, belachelijk...

Nederland is waarschijnlijk 1 van de weinige landen waar het slachtoffer dader wordt, en dader slachtoffer wordt....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:39

youngster schreef:
Zelfverdediging mag tegenwoordig niet meer geloof ik.. Oftewel laat je lekker verrot slaan, maar sla vooral niet terug want dat is niet goed hoor..
Kom op zeg..


Politie bellen kan zeker ook niet meer.
Sorry maar ik zou er toch niet aan moeten denken om mijn kind door iemand te laten vervoeren die zijn handjes niet kan thuishouden. Zelfverdediging of niet. Hij had ook in zijn bus kunnen gaan zitten en de politie bellen. En dan rammen ze die bus aan flarden So what?! Getuigen genoeg hoor!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:41

Volgens mij had hij alleen een duw gegeven.. En hij ging niet naar buiten om te vechten, maar om de schade te bekijken?? Sja ben er niet bij geweest en jij ook niet. Er staat niks over politie maar het zou goed kunnen dat die er wel bij is geweest of dat die tenminste is ingelicht.. Ik heb geen idee hoe dat verder is verlopen.. Maar om zo te oordelen vind ik een beetje krom eigenlijk..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Machie

Berichten: 15993
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:49

ik heb liever dan mijn kinderen door iemand vervoerd worden die ingrijpt als het nodig mocht zijn, dan alles over zich heen laat komen (al heb ik geen kinderen Haha!) Jemig, je fiets tegen n auto aangooien, dat kan gevaarlijk zijn, stel je voordat jou kind achter het raam zat, en n lading glas binnen kreeg? Dat wil je niet!

Wel slecht dat je broer na 1 'foutje' gelijk ontslagen wordt...

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:52

nou lekker dan.

mag je jezelf niet eens verweren.

en politie bellen heeft ook geen zin, of ze komen niet of ze komen een half uur te laat.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:53

Citaat:
ik heb liever dan mijn kinderen door iemand vervoerd worden die ingrijpt als het nodig mocht zijn, dan alles over zich heen laat komen (al heb ik geen kinderen ) Jemig, je fiets tegen n auto aangooien, dat kan gevaarlijk zijn, stel je voordat jou kind achter het raam zat, en n lading glas binnen kreeg? Dat wil je niet!

Wel slecht dat je broer na 1 'foutje' gelijk ontslagen wordt...


OK dan! geweldig gesproken...

Hier sluit ik me bij aan. (zoiets bedoelde ik ook, maar kreeg het maar niet goed geformuleerd, vast nog een beetje last van de maandagziekte ofzo Haha! )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:57

Malibu schreef:
Youngster schreef:


Idd, belachelijk...

Nederland is waarschijnlijk 1 van de weinige landen waar het slachtoffer dader wordt, en dader slachtoffer wordt....



Precies.. Zo krom hier in nederland..
Verder ga ik mee met machie..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:00

En van je medemens moet je het hebben. Jammer dat er tegenwoordig in deze maatschappij direct agressief gereageerd wordt. Op staande voet ontslaan vind ik alleen een beetje ver gaan. WEns je broer iig succes!

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:15

Kaat18 schreef:
En van je medemens moet je het hebben. Jammer dat er tegenwoordig in deze maatschappij direct agressief gereageerd wordt. Op staande voet ontslaan vind ik alleen een beetje ver gaan. WEns je broer iig succes!


Op staande voet mag niet voor dit soort vergrijpen, dus ik DENK dat er wel meer speeld. Je hoort het verhaal hier ook maar van 1 kant natuurlijk.

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:32

Kijk maar op www.waldnet.nl dan kun je zien dat het klopt en dat er meer personeel op een vervelende manier uit gewerkt is.(ga maar bij de reacties kijken).

De wierheit hat in skel lud

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:02

Sorane schreef:
Op staande voet mag niet voor dit soort vergrijpen, dus ik DENK dat er wel meer speeld. Je hoort het verhaal hier ook maar van 1 kant natuurlijk.


is dat zo? want dan kunnen we het aanvechten Lachen zal wel in een rechtszaak ofzo moeten of niet?
ik heb mijn broer ook al geadviseerd om aangifte te doen van mishandeling en bedreiging.
Nogmaals, op dat moment zaten er geen kinderen in de bus, in dat geval was mijn broer denk ik ook gewoon verder gereden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, aliida, blacky15, Bowo, delist, Dewii, ellen05, Em_, horssie, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Jolijn_vos, juval, Libra76, mylittlejoy, Petunia27, Reyndir, Rooss_24, Selina, SemrushBot, Suliko, Thrive, troetjoek en 176 bezoekers