Tripalon?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Tripalon?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 22:22

Ik zat net even in de SGW kalender te kijken op www.sgw-eventing.nl

Maar daar staat een beetje onderaan dat in Laren Gld. een tripalon is ergens in september of zo iets! Maar wat is in godsnaam een tripalon en waarom staat het in de SGW kalender??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:35

Lees even mijn reacties in dit topic: [WD] TREC: combinatie endurance en behendigheid

De Tripalon is een SGW met een recreatieve inslag. Je rijdt dus een dressuurproef (die voor startkaarthouders ook officieel meetelt), een springparcours en een buitentraject. Alleen is het buitentraject geen crossparcours op snelheid alleen: er wordt ook behendigheid gevraagd en het parcours is een stuk langer (5 of 10 km).

Ik heb een tijdje geleden een mailtje gestuurd aan de organisatie omdat ik informatie wilde, en nu krijg ik het vraagprogramma toegestuurd zodra dat klaar is. Dus ik wacht af, ik heb ook vage plannen om mee te doen (B-paarden Groen = 70 cm, dat moet lukken met een crosspony - nu ikzelf nog Knipoog ).

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 22:37

Ik heb je berichten gelezen in dat topic Karin! maar dat laatste onderdeel is niet echt iets voor mij 5 tot 10 km rijden en dan ondertussen hindernissen en opdrachten dat vind mijn pony niet echt leuk ben ik bang!

Ik ga eerst maar meer ervaring opdoen met crossen enzo.... dan zie ik wel weer verder Clown

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:40

Ik heb ook in de planning om daar mee te doen!! Schijnt superleuk te zijn, en helemaal niet moeilijk ofzo! vooral niet in het B-groen, je mag dan zelfs met zijn tweeën starten ,zodat je paard samen met zijn vriendje door de waterbak kan, als die niet durft... Lachen

Leuk!! Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:59

Lijkt mij ook leuk, alleen heeft Ka nog het voordeel van een getrainde springer... ik ben ook bang, wil het eigenlijk wel, maar die van mij heeft nog nooit gesprongen...

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:05

Ik heb er ook erg veel zin in. Lijkt me super leuk.
Ennuh, Arwen het aanbod staat nog steeds.... heb Amigo voor wat betreft het springen op het moment goed voor elkaar.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:18

Bedenk ik me nu pas weer Sym... even kijken of het in de komende weken lukken wil... de 26ste of 27ste mischien?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:31

Samen met een ander in de waterbak, goede optie!!! Maarre dus ook dressuurprikken. Nou ja, voor dat ze enduranceknol werd was ik L met Lady. En ben nu ook weer aan het dressuren voor de soeplesse. Moet lukken dus, toch??

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:57

De waterhindernis... doet Rowan eeecht niet! Of hij maakt een noodstop of hij probeert er overheen te springen. Hij doet niet zo moeilijk meer over plassen enzo, maar bij een echte waterhindernis gaat 'ie toch echt op de rem met zo'n kop van "Jaaaa... je dacht zeker dat ik daaarin ging?"

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:03

Zie net dat er ook een dressuurproef inzit. Toch maar eens bellen of er iemand les kan komen geven dan... Bloos

(en verwachten ze je ook in tenue? Scheve mond )

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:51

is heel erg leuk om te doen hoor.. ik heb al 2 keer mee gedaan, halverwege moet je ook twee kruisjes springen met een bekertje water in je handen.. het is allemaal heel erg laag en goed te doen voor iedereen....
plezier gaat echt voor vbij deze wedstrijd, en alleen de dressuur telt officieel voor punten...tenue is bij dressuur volgens mij wel verplicht..

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:48

wat is dan het laagste wat je kan springen???? strobaal hoogte???

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:16

klinkt erg leuk *LOL*
wil ik ook Tong uitsteken

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:18

Dat staat Splash!!! De halve huiskamer gaat nu ook volgens mij, leuk!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:21

De dressuur telt alleen officieel voor punten als je een dressuurstartkaart hebt, dus dat gaat niet op voor mij. Dus dan kan dat tenue me ook niet zoveel schelen, doe wel gewoon 'netjes' Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:29

haha gracia en dressuur dan mag ik wel eens gaan oefenen.... wanneer is het ook al weer??

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:42

die hindernissen vallen wel mee hoor, er kan al vanaf 40 cm gesprongen worden..
de eerste keer dat ik mee deed stond het op goed 40 cm in de cross en ht parcour op 60 a 70 cm.
en je mag met zn tweeen de cross in dus...

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:52

Dus tripalon = hetzelfde als wat er in die andere topic waar hier een link naar staat besproken wordt? (TREC) Het klinkt namelijk wel heel erg gaaf! Lachen En als het in gelderland is heb ik een kleine kans dat ik nog kan. Ligt eraan wanneer m'n vader de trailer verkoopt, een nieuwe komt pas weer in het voorjaar. Het klinkt iig heel erg leuk...! Het is wel pas in oktober, niet september, toch? Ik zie iig staan Tripalon paarden en pony's: 16 / 17 oktober. Lijkt me erg leuk, ik zie wel of ik kan / ga. Zijn er bepaald eisen, bijvoorbeeld een startkaart hebben of ergens lid van zijn? Wat heb je allemaal nodig?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:54

De tripalon is idd in oktober en in Gelderland.

Het is een aanrader hoor, echt leuk om te rijden de Tripalon!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:01

Ja, ik denk dat Röskur het op zich wel goed zou doen, hij is best braaf wat betreft de dingen die ik tot nu heb gelezen (alleen achteruit lopen én sturen wordt nog wat. oefenen! Knipoog en ik ben bang dat hij óf naar mij óf naar het dichtsbijzijnde stukje gras wandelt als hij stil moet staan, haha!).

Maar ik zal zien of ik kan komen. Kan altijd m'n vader nog smeken of hij een trailer huurt als hij hem dan al verkocht heeft, haha, of dat ie hem pas te koop zet daarna (dan kunnen anderen gegadigden uit mijn omgeving ook nog mee zodat ik een maatje heb om et mee te doen, als het met z'n tweeën mag *LOL*.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:13

*schopje*

Ik heb vandaag het vraagprogramma van de Tripalon binnengekregen via de mail. Wil je dat ik 'm aan je doorstuur, geef mij dan even je e-mailadres via PB. Lachen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:39

Karin schreef:

De Tripalon is een SGW met een recreatieve inslag. Je rijdt dus een dressuurproef (die voor startkaarthouders ook officieel meetelt), een springparcours en een buitentraject.


Ik ben ook van plan om mee te doen aan de tripalon lijkt me echt heel leuk!
Ik vraag me alleen af, er staat bij dat de dressuurproef voor startkaart houders ook meetelt.
Als ik mee doe, start ik M1 dresuur en B springen, maar dat kan zeker niet Haha!
Ja, hoe leg ik dat nou uit Clown
Bij een SGW start je bijvoorbeeld B, dan rij je een B dressuur proef en een B parcours
Maar gaat het er bij deze recreatieve SGW hetzelfde aan toe? dat zou dus betekenen dat ik een B dressuur proef zou rijden en B springen.
Maar hoe kunnen dan de ( eventuele Tong uitsteken ) winstpunten mee tellen?
Of zou ik dan wel M kunnen dressuren en B springen?

Opzich maakt het me geen r**t uit of de wintspunten mee zouden tellen, maar was wel even benieuwd wat ik dan zou moeten starten

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:42

Als ik het goed heb begrepen, kun je idd M1-dressuur starten en B-springen. Bij de totale puntentelling passen ze een soort handicapregeling toe door te 'middelen' (staat ergens in het vraagprogramma). Maar je zou je vraag even naar de organisatie kunnen mailen om het zeker te weten. Mailadres staat ook in het vraagprogramma.


[Edit] typo's
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-07-04 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:43

Volgens mij kun je gewoon M dressuur rijden, want je moet de dressuur dan in je eigen klasse starten.
En kun je dus B springen. Want het is heel erg ontspannen en doe het maar zoals jij denkt dat het goed gaat, zeg maar.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:49

Ja klopt, je kunt gewoon de dressuur klasse starten die je normaal start voor winstpunten, het springen kun je ook per klasse opgeven (dat gaat dan samen met de rit) maar gaat niet voor winstpunten.