Hmm..meelopen naar de poetsplek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Hmm..meelopen naar de poetsplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 18:49

Hoi hoi!

Heb een miniprobleempje wat ik toch weliswaar een beetje moeilijk vind aan te pakken. Wanneer ik mijn paardje uit de wei haal, loopt ze braaf mee (ze staat met nog twee andere paardjes), maar wanneer ik richting de poetsplek loop (onder een afdakje) gaat ze exact net voor de poetsplek stilstaan en loopt ook niet meer verder (vooral als de andere in de wei nog staan!). Ik wil dr rustig naar dr plekje brengen, maar hoe: Tips welkom!! Lachen

~Cerise~Mus~Lenny~Tobi~

~better to have loved and lost, then to have never loved at all~ miss all my little friends.. Swinkie, Gonzo, Rakker, Lorre, Smeagol, Sparky, Watje..


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:33

Gewoon doorzetten, dan geeft ze zich vanzelf wel over Knipoog.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:03

Idd, gewoon doorzetten. beetje opfokken misschien, maar met opfokken bedoel ik dan niet dat ze hysterische worden maar een beetje dreigen dat ze doormoeten lopen en een kleine tik verricht wonderen.

Succes!


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:07

Is ze daar misschien erg geschrokken, of wil ze niet gezadelt worden. Ik zou de oorzaak achterhalemn voor ik haar met geweld erheen jaag/sla/whatever

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:45

Ze zal vast een goede reden hebben voor haar gedrag.
Rustig en consequent blijven en haar met wat lekkers er naar toe proberen te leiden.
En denk eraan: SUPER belonen als ze het eenmaal heeft gedaan!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:54

Inderdaad. Je paardje moet die plek acosieren met iets leuks. Dus veel belonen met je stem. Zorg dat ie je vertrouwd. Ga anders eens met een van die andere paardjes onder het afdak staan, kijken of ie het dan nog steeds niet wil. Wil die het dan wel zonder probelemen, dan zit ie zich waarschijnlijk gewoon aan te stellen. Dan moet je even doorzetten en er misschien een zweepje bijpakken, niet hard slaan. Maar een tikje op de achterhand kan wonderen doen. zorg wel dat ze als ze er eenmaal staat dat ze zich wel op d'r gemak voelt.
Succes ermee!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 11:39

Bedankt voor jullie reacties..ik denk dat het gewoon iets inderdaad is van niet gezadeld willen worden o.i.d.. Had het maar hier voorgesteld, wie weet welke goede ideeen eruit komen nietwaar? Maar zoals hierboven vermeld: blijf wel doorzetten met het idee in mijn achterhoofd dat beloning het belangrijkste is! Bedankt! Lachen

~Cerise~Mus~Lenny~Tobi~

~better to have loved and lost, then to have never loved at all~ miss all my little friends.. Swinkie, Gonzo, Rakker, Lorre, Smeagol, Sparky, Watje..

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:18

Gewoon een lange zweep in je linkerhand terwijl je je paard met je rechterhand vasthebt, op het moment dat ze stopt zeg je bv. "kom op" en je tikt haar achter je rug om op haar kont. (hoeft niet hard) Daar schrikt ze wel van en dan loopt ze door, daarna inderdaad belonen. Als je dit een paar keer doet zal ook het commando genoeg zijn.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, herous, Tess1, YandexBot en 83 bezoekers