melk uit uiers *

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

melk uit uiers *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-02 21:56

Vandaag was ik de uiers een beetje aan het schoonmaken van mijn merrie van 6 jaar en toen spoot er wat melk uit.
Bij mijn weten is ze niet drachtig. Kan dit dan toch?
Laatst bijgewerkt door theunissen op 05-02-02 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 21:58

Ja dat kan,het kan schijndracht zijn of heb je iets gemist en is ze toch drachtig? *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:41

Als ze ooit een veulen heeft gehad, kan dat soms na jaren weer op gang gebracht worden door bv. veel aan het uier te zitten. Ik heb dit met mijn eerste paard ook gehad. Je moet dan wel opletten dat ze geen uierontsteking krijgt, Crocus kreeg als 3-jarige Verward ( beetje erg jong) een veulen en als 10-jarige een uierontsteking. Dan wordt het uier aan 1 kant heel dik en is het erg gevoelig. Metteen de dierenarts bellen, ze krijgt een spuit en een paar dagen later gaat het weer beter.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

melk uit uiers *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 19:18

Hallo

Ik heb de dierenarts erbij gehad ,maar toen stond ze weer droog.
Hij heeft ze nog wel nagekeken en de mest onderzocht ,maar hij kon niets vaststellen.
Vandaag heb ik haar weer gepoetst en raad eens ze gaf weer wat melk.
Wat kan dat zijn?????
Als ze morgen weer melk geeft dan roepen we de dierenarts er maar weer bij.


marretje
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:57

hoi

Staat je paard nog vaak op de wei??
Want het kan ook zijn dat door de eiwit die uit het gras komt , dat ze daar melk van gaat geven. Dit had mijn merrie ook.
en net zoals die ander al zei niet te veel aanzitten anders wek je het alleen maar op.
Ik denk dat het niet zo heel ernstig is hoorr... Lachen

nou veel succes en we lezen het wel als het beter gaat *LOL*

doei xx mar

Je zult naar je paard moeten luisteren, en je paard moet leren dat hij naar jou kan luisteren.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

melk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:12

mijn merrie heeft dat ook, ze heeft wel enige tijd geleden een veulen had maar die is nu al 3 maanden weg en de uier was allang opgedroogd. Volgens de DA komt het omdat haar hormonen ernstig in de war zijn. Schijnt vaker voor te komen in deze tijd van het jaar zegt hij. Het is nu 1 week later en de uier droogt weer op. Misschien heeft jouw paardje er ook last van. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de DA zal het wel weten toch.... Verward

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 21:16

Mijn merrie heeft dat ook. 4 jaar geleden toen we haar kochten vonden we haar nogal dik en bij het schoonmaken van haar uiers zagen we dus ook dat ze melk gaf, dus wij vee arts erbij halen, maar ze was niet drachtig, dus wij dachten schijndrachtig....
Maar een aantal weken later gaf ze nog steeds melk, dus weer de veearts erbij.. (die dus weer niks kon vinden)
Nu zo'n 4 jaar later geeft ze nog steeds melk (hihi, ze zou een goeie zijn voor de paarden melkerij *LOL* ) Maar ik "melk" haar eigenlijk nooit. D8 altijd dat het vanzelf wel over zou gaan... Maar ze heeft er geen last van, heeft ook geen opgezette uiers, en ze was 3 toen we haar kregen (dus waarschijnlijk ook niet drachtig geweest voordat we haar kochten).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freyr, Olikea, Tinkermuts en 13 bezoekers