Hoofd heel laag in gallop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Hoofd heel laag in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 18:06

Korita loopt in stap en draf heel goed maar zodra ik in gallop ga krijg ik problemen, als ik aanspring bokt ze niet ofzo ze is ook niet boos maar ze houd haar hoofd de hele tijd heel laag (net alsof ze de gallop heel moeilijk vind) dat zou natuurlijk wel zo kunnen zijn. Ik heb ook al geprobeerd om door te drijven om haar hoofd weer wat hoger te krijgen maar niks helpt ze blijft gewoon op het bit hangen.
Wat kan ik hiet het beste aan doen?

(alvast bedankt Pling )

. . . . . .


KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:10

Zoiets heb ik wel vaker gezien. Is ze nog jong? Misschien probeert ze zo haar evenwicht te vinden? Ik heb eens een kruising haflinger/welsh gezien die een heel erg groot hoofd had, die liep in galop ook bijna met zijn neus op de grond.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 18:17

Nee ze is al 14, maar er heeft eerst iemand anders op gereden en daarna heeft ze een jaar stilgestaan. Sindsdien rijd ik erop ondertussen heeft ze ook een veulen gekregen ik rijd er nu ong 2 weken weer op.(nadat ze het veulen heeft gekregen) voor die tijd deed ze dit nooit.

. . . . . .

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:22

misschien dat ze dan toch een beetje moeite heeft met haar evenwicht vinden in galop als er een ruiter op zit? Omdat ze ook een jaar heeft stilgestaan..

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 09:59

Weet iemand misschien wat ik daar tegen kan doen??

. . . . . .

Leikalover
Berichten: 94
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:50

Ik heb ook wel eens last van dit probleem, ik geef dan meestal een kleine ophouding, en geef veel been. Meestal wordt het dan wel wat beter.

>>> L e i k a <<<

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 18:54

Bij mij word het dan niet beter, ze gaat alleen maar harder en der hoofd soms nog lager Scheve mond

. . . . . .


Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 12:13

Niemand?? Scheve mond

. . . . . .

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:36

FjordieLover schreef:
Korita loopt in stap en draf heel goed maar zodra ik in gallop ga krijg ik problemen, als ik aanspring bokt ze niet ofzo ze is ook niet boos maar ze houd haar hoofd de hele tijd heel laag (net alsof ze de gallop heel moeilijk vind) dat zou natuurlijk wel zo kunnen zijn. Ik heb ook al geprobeerd om door te drijven om haar hoofd weer wat hoger te krijgen maar niks helpt ze blijft gewoon op het bit hangen.
Wat kan ik hiet het beste aan doen?

(alvast bedankt Pling )


goeie vraag, heb ik ook problemen mee, zodra ik meer aanspoor en mijn teugels korter wil pakken, stopt ze ermee... Scheve mond

I used to have money, now I have a horse..:+:

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:24

Hoi,
Ik heb hetzelfde gehad!
Ninla had haar hoofd in het begin met galopperen ook erg laag,volgens mijn instructeur was dat dat ze moeite had met haar evenwicht omdat ze namelijk erg dik was toen ik haar net had.
Nu een half jaar later is het al verholpen.
Veel been,en ophoudingen geven.En als ze niet reageert tik!
Hopelijk kom je er verder mee en kan je misschien is gaan lessen bij een goede instructrice?Die kan je met dit probleem verder helpen Lachen

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:41

Wat bij mij helpt: Binnenhand omhoog (en been blijven geven) als ze haar hoofd heel laag houdt, zodra ze omhoog komt, handen weer op gelijke hoogte.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:07

Bedankt voor de reacties ! Lachen

Nog meer mensen?? Haha!

. . . . . .

ijsje
Berichten: 503
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:08

misschien een ophaaltrens gebruiken, wordt veel bij ijslanders gebruikt die hun hoofd laag houden.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:13

ik denk inderdaad dat ze balans zoekt, dat deed mijn haflingermerrie in het begin in de draf heel erg, veel over de binnenhoefslag rijden (ook in stap en draf), en niet teveel contact met de teugels houden als ze haar hoofd zo laag houdt, ze zoekt dan steun aan je handen maar ze moet op eigen benen gaan lopen. benen eraan houden , als ze weer omhoog komt weer wat contact met de mond zoeken, gaat ze weer omlaag, teugels vieren en benen eraan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers