Knight Rider zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Knight Rider zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 12:54

Wie heeft een Knight Rider zadel en kan er wat over vertellen? Ik wil namelijk een niet al te duur zadel kopen voor op mijn fjord en de ruitersportwinkel kwam met dit zadel. Hij was er erg positief over en noemde het zeer geschikt voor de wat bredere paarden. Ik ga misschien het type 'Sergeant' passen (veelzijdig, richting dressuur).
Groetjes.


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:25

Nooit van gehoord. Maar er zijn wel meer zadels voor de wat bredere paarden. Vergis je alleen niet in de breedte van je paard. Tenzij je een hele dikke platte (in de rug) Fjord hebt, zou je ook wel eens een normale boom in je zadel kunnen hebben. Een goede ruitersportzaak bekijkt je paard, meet 'm en geeft dat advies wat het beste voor je paard en jou samen is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:52

Iemand bij ons op stal heeft zojuist het Nightrider zadel gekocht.
Ze is er erg tevreden over.
Mijn zus heeft er ook mee gereden op haar (brede) Lipizzaner en qua boom past dat inderdaad prima. Zadels hebben ook een vrij diepe zit, zodat je stevig zit en er zitten flinke wrongen op.
Leuk middenklasse-zadel.

Sandytje

Berichten: 32
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:43

Het is een mooi zadel hoor en zit ook lekker heeft mijn vrienden ook voor haar paard. Maar omdat je zei dat je een niet al te duur zadel wilt zou ik toch iets verder zoeken want zo'n zadel is minimaal 700 euro

Madonna & Ansila van de Heerlickheyt!
Madonna M1 start gerechtigd :D

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:47

oud stalgenoot van me had hem ook.. mooi zadel, heb hem ook bij mr ed zien liggen.
zij heeft hem op haar ronde gelderse merriel iggen. werd ookgezegd datie geschikt waren voor ronde paarden.
hij is idd rond de 700 euro

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:02

Bij die ruitersportzaak kost 'ie inderdaad ook 700 euro, is volgens mij niet al te veel geld voor een beetje goed leren zadel. Wat ik me eigenlijk afvraag, zijn die dikke kniewrongen niet vervelend als het paard al wat breder is? Dan zit je helemaal zo in 'spagaat'. Of valt dat wel mee?

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:07

Ken het zadel wel, en het zit gewledig lekker *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:11

Wat ik erover gehoord heb, beloofde niet veel goeds. Het is misschien wel een aardig zadel als je weinig waarde hecht aan kwaliteit, duurzaamheid en de key factors van een zadel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:28

Lovely schreef:
Wat ik erover gehoord heb, beloofde niet veel goeds. Het is misschien wel een aardig zadel als je weinig waarde hecht aan kwaliteit, duurzaamheid en de key factors van een zadel.


Is het vergelijkbaar met een Rossner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:30

Dat weet ik niet Tes, ik weet van de Rossner vrij weinig. Een stalgenoot heeft er een tijd eentje gehad en die was er wel tevreden over, over de Rossner.
Wat ik van de Knightrider heb gehoord, komt uit de hoek van de verkopers trouwens.

Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:54

Ik hecht natuurlijk wel waarde aan kwaliteit en duurzaamheid!
Heeft iemand enig idee welk ander zadel (niet te duur) wel goed is? Ik vind zelf Rossner niet zo fijn zitten.
Of heeft iemand een goed gebruikt zadel toevallig te koop welke geschikt is voor een fjord?
Het is best moeilijk om aan een fijn tweedehands zadel te komen voor een fjord heb ik gemerkt, de ruitersportzaken hebben wel leuke zadels maar die zijn bijna nooit geschikt voor een fjord.
Dus alle ideeen zijn welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:58

Ik heb bijna 3 jaar op een Kentaur gereden, daar was ik best tevreden over. Ze zijn er ook wel 2e hands en nieuw kosten ze tussen de 700 en 800 euro.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:15

als je een goed zadel wilt hebben voor een kleine prijs nouw succesmet zoeken..
natuurlijk moet je zelf eenheleboel bijdragen aan het onderhoudomje zadel een langere levensduur te geven..
ik hebnu een passier van 8 jaar oud.. ziet er nog toppie uit.. nog overal even zwart.. maar je hoort ook over passiers die na 3 jaar als bruin uitslaan op de lepel..
ik heb eenkiefer gehad die zag er nog mooi uit.. was ouder dan 5.. maar wehebben ook eenkiefer gehad van 3 jaar die van ellende bijna uit mekaar viel..nooit goed onderhouden dus.. nu hebben we een stubben die al richting de jaar of 10 loopt.. maar zit perfect en is zo ontzettend sterk leder dat je daar nog heellang mee door kunt gaan.
verder heb iknog een oud daaleman zadel liggen(bruin) die keilekker zit en afgezien van wat barstjes en eengaatje nog een perfect zadel is(helaas te breed voor mijnpaarden dus alsje intresse hebt hij staat te koop Knipoog )
en een zwart euroriding zadel.. ook al wat ouder die nog hastikke mooi is(wel wat slijtage op de lepel)

maar die zadels zijn allemaal goed onderhouden, regelmatig in een vetje gezet dus ze gaan langer mee

duur is niet altijd goed.. dit zijn allemaal 2e handse zadel en niet duurder dan 450.. je moet kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding.. als jij een zadel voor minder dan 700 euro wilt.. wat kan je dan verwachten?? een goed middenklas zadel zoals rossner.. voor een lagere prijs hebj e de wintecjes en nog minder heb je merken als jc,kadet en dat soort zadels.rond de 1000 zit je bij de kiefers, 1200 bij de stubbens en euroridings, 1500 bij de kn en 2000 bij de passiers en zo heb je nog meer merken.. trouwens de kiefer van tegenwoordig isniet meer zo goed als de oude types.. dus inprincipe betaal je dan veel voor een middenklasser.. want meer is kiefer op het moment echtniet meer waard.. vraagmaar aan de ruitershop.. die geven ook weinig op inruil kiefers..

zoek gewoonnaar een leuk 2e handsje.. dan kanje het zo duur makena ls je zelf wilt.. een opvulbeurt moet toch altijd wel een nieuw zadel zit ook niet meteen perfect naar je paard gevormd. alleen nu heb je niet de blaren van het inrijdenvan eennieuw zadel Knipoog ik zweer bij 2e hands..

het probleembij fjorden is alleen dat die meestal bij mensen staan die wel tevree zijnmet een merkloos zadeltje.. die nemen het nie zo nauw..of ze nemen een wintec.. dus ja.. danz ijn er ook weinig goeie inruilzadels he.. ik kan namelijk niet echt een fjord met een kn of eenpassier opzijn rug Haha!

langverhaal:D

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:21

In de lage prijsklasse kun je ook nog Thorowgood kopen. Die vind ik fijner dan Wintec.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:50

Wat ik over dit zadel heb gehoord zijn juist de goede dingen sterke en goede boom ook de kwaliteit van het leer is goed en sterk.. Zadelmaker bij ons uit de buurt heeft er eentje op verzoek van een ruitersport zaak nagekeken Haha! Dus hier komen hele goede reacties vandaan..

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:59

Lovely schreef:
Wat ik erover gehoord heb, beloofde niet veel goeds. Het is misschien wel een aardig zadel als je weinig waarde hecht aan kwaliteit, duurzaamheid en de key factors van een zadel.


Ik heb hetzelfde gehoord. Heb ook het zadel gezien en ik vond het niet zo mooi. Een beetje slordig afwerkt (stiksels enzo).

Maar als het lekker zit, kun je het denk ik wel proberen, je kan er waarschijnlijk wel een paar jaar op rijden.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:11

Fem007 schreef:
Wie heeft een Knight Rider zadel en kan er wat over vertellen? Ik wil namelijk een niet al te duur zadel kopen voor op mijn fjord en de ruitersportwinkel kwam met dit zadel. Hij was er erg positief over en noemde het zeer geschikt voor de wat bredere paarden. Ik ga misschien het type 'Sergeant' passen (veelzijdig, richting dressuur).
Groetjes.



Ik heb twee weken geleden zadels gepast, ik heb toen ook op een Knightrider gezeten. Zat erg lekker, het is een nieuw Nederlands merk.
Hij kostte, als ik me niet vergis: 750 euro. Dat slordig afgewerkt, valt wel mee.

I may not always talk a lot of sense, but i'm always happy to listen!!!

Nieuwe foto's in mijn profiel!!!!!!!!!!!!!


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:47

Anike heeft volgens mij ook een Knightrider

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:07

min schoonzusje heeft ook een knight rider,en is er zeer tevreden over.
prijs-kwaliteitverhouding is gewoon goed!
en deze was netjes afgewerkt hoor!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athelas, Bolletje29, miezelke, XladyX en 33 bezoekers