steigeren=>goede oplossing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

steigeren=>goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 00:28

Weet niet of het hier goed staat maar...

zoals de meeste onder jullie weten is pharaon in een steiger bui!
vandaag op mijn rug gevallen. die is helemaal blauw door de steen die lag waar ik wou vallen Boos! (naja wou?)

pharaon staat dus echt kaarsrecht. het heeft vandaag maar een haar gescheelt of hij was gevallen.

omdat ik nou echt begin te twijfelen of het toch niet medisch is. en mijn moeder denkt dat hij zich misschien geforceert heeft

*dan zal het toch van zijn gesteiger zijn!! want toen ie begon had ie geen enkele reden!*

dacht ik om dit te doen:
hem een halve week of een weekje rust geven. lekker op de weide enzo.
na zijn rustperiode even aan de longe (een weekje ofzo elke dag een kwartiertje en zo op bouwen)
daarna nog eens rustig proberen te rijden. doet ie het dan nog de DA laten komen?

natuurlijk gaat mijn moeder hem morgen nog een keer nakijken. om te zien of ik niets over het hoofd heb gezien.

Voor zover ik heb gezien heeft hij geen gevoelige plekken op zijn rug. geen pijn aan zijn mond. ofzo. maarja.

wat denken jullie van deze oplossing?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:33

als je denkt dat het paard iets geforceerd kan hebben zou ik de DA laten kijken en niet mijn moeder (mijne weet daar niets van af namelijk). Is het niet gewoon proberen van je paard, kijken hoever ze kunnen gaan?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 00:35

dat dacht ik ook. maar omdat ie het blijft doen enzo.
Mijn moeder rijd zelf Tong uitsteken dus daar zit het verschil waarschijnlijk Knipoog

ik hoop alleen dat ze me niet aan het kloten zijn...

geef pharaon iedere avond een handje bix, haver of welk ander paardenvoer ook. en hij draaid volledig door Boos!
heb nl last van een jaloers buurmeisje

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:46

Is pharaon eigenlijk zo van de een dag op de ander geworden? Heeft hij altijd braaf gelopen, en is hij toen plots beginnen steigeren? Of is hij eigenlijk al heel lang vervelend onder het zadel en werd het elke keer een beetje erger en erger? Zeker in het eerste geval zou ik er voor de zekerheid een DA erbij halen, je weet maar nooit. Misschien heeft ze wel iets in haar rug of ergens anders wat jij niet kan vinden. En als de DA is geweest en hij kan het niet vinden, kan je tenminste met een gerust hart uitsluiten dat hij pijn heeft Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:56

Ik zou zeker de dierenarts erbij halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:00

Als je behoorlijke instructie hebt dan zou die je al kunnen vertellen of het rijttechnisch of medisch is.
Daat zou je een hoop onzekerheid schelen over de oorzaak en dat weekje rust en longereen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 12:59

pharaon is er heel plots mee begonnen en daarvoor heeft hij nooit gesteigert Verward. toen het waaide (phara kan geen wind hebben. is die vrij wild) steigerde ie in eens. en vrij hoog ook. dus ik ben der af gevalle omdat ik me er totaal niet aan verwacht had. en toen is die het blijven doen....
Jippie. ik snap jou laatste zin niet Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:05

hee nog eenzelfde topic ?!?
zoals ik in het andere topic al zei, hem op nieuw in laten rijden door ervaren mensen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 13:08

dan zal het toch door een vrouw moete...en waar kan je hem opnieuw laten inrijden Verward weet niet of dat hier in de buurt kan...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:10

hoezo door een vrouw?

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:11

Idd zoals ik ook al in het andere topic zei..... Eerst na laten kijken door een DA, niet zelf door blijven modderen.
Is het niets medisch dan door een ervaren persoon (dus niet iemand die de wilde ponies op de manege rijdt) een tijdje laten rijden die jou daar daarna ook mee gaat begeleiden.
Lijkt me sowieso slim om goede begeleiding te zoeken, want dit is niet het eerste topic wat ik van jou lees, over problemen met je pony. Ook in de andere topics is je geloof ik al een paar keer geadviseerd om begeleiding te zoeken.....
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 13:13

Pharaon is mishandeld geweest...en heeft enorme schrik van mannen...een man geraakt niet in zijn buurt...
Pharaon is niet bepaald een probleempony...hij is alleen koppig...

alleen nu begint ie echte problemen te maken...ik krijg morgen hulp van een meisje dat voor lesgever gestudeert heeft..en die gaat mij lesgeven enzovoort...

welke problemen heb jij nog van mij dan? hij was de laatste tijd echt braaf...liep goed enzo...maar nu begint ie weer met zijn spelletje.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:29

Ik kan het bewuste topic even niet vinden, maar het ging erom dat hij bokte als je er naast stond en probeerde op te stijgen oid.

Verder kwam ik ondertussen deze nog tegen....
[RT] rustiger lopen? Verward

Laat je er nog een DA naar kijken voordat dat meisje komt?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 13:34

ik hoop dat mijn moeder eentje laat komen. als ze zo meteen de telefoon aflegt ga ik vragen...(zeg maar zagen als ze niet meteen toezegt Knipoog)

een paard dat snel loopt is niet abnormaal toch?
heb ondertussen de oorzaak van het bokken als ik opstap gevonden Knipoog
weet niet of ik dat hier heb neergezet wel? Verward

dat zijn 3 zaken. hoeveel zaken denk je dat er hier van anderen staan Bloos
sorry vind dit toch overdreven en voel me persoonlijk zelfs een beetje aangevallen...

*dit is niet aanvallend bedoeld, moest dat zo overkomen: sorry*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:36

Dat je de oorzaak van het bokken hebt gevonden, wist ik niet.... Een paard dat snel loopt is ook niet abnormaal, misschien dat jou topics me gewoon om de één of andere reden bij zijn blijven staan. Maar het zijn wel allemaal kleine dingen in korte tijd. Geeft niet, kan gebeuren maar tot noch toe werd er naar mijn idee (misschien heb ik ook wel het een en ander gemist) verder weinig actie ondernomen, vandaar mijn antwoord.

Maar als je nu een DA laat komen en goede begeleiding zoekt, gaat het vast allemaal goedkomen
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 13:53

ik denk dat er heel veel mensen kleine dingen gewoon negeren. en niet navragen wat er is. ik kan er natuurlijk ook zel aan gaan kloten. maarja...daar bereik ik 1 hoogstwaarschijnlijk niets mee
2 daar verpest ik hem misschien mee...
en dat verdient ie niet... dus als ik een probleem heb zet ik het hier op bokt. vandaar dat het waarschijnlijk zo lijkt.
zucht. hoe overtuig je moeders om de DA te laten komen? heb het net gevraagd ze reageerde niet echt...ik blijf toch zagen, nah!
hoe bedoel je weinig actie ondernomen?
als je pharaon 2 jaar geleden zag. en een week geleden (toen ie nog niet zo steigerde) wist je dat ik niet bepaald onbekwaam ben. Pharaon is een heel andere pony geworden Lachen en nu lijkt het alsof ie helemaal terug valt...

toen je dat zei had ik zo het gevoel dat je dacht dat ik hem niet aan kon. (denk je misschien ook) vandaar dat ik dat hierboven zei. ik kan hem dus wel aan. Maar noem me een mens dat een paard of pony dat heel de tijd steigert trippeld en achteruit gaat zonder problemen terug goed laat lopen Lachen
dus...sorry als ik mij misschien onterecht verdedigd (heb)
*neen weer niet aanvallend bedoeld Knipoog*

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:43

Hey, nog een topic? Ik geloof dat je wel 3 topics hebt lopen nu.. Haha!

Zoals ik al zei in het topic op VvdD, je kunt het beste je moeder overtuigen dat een DA er eigenlijk wel moet komen, om een medisch probleem uit te sluiten (wat toch in 9 van de 10 gevallen zo is). Is er niks te vinden op medisch gebied, dan zou ik een professioneel iemand zoeken om je te helpen. Dat lijkt mij de kortste klap.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 18:47

ok. iedereen die hier al zei medisch leg mij dit even uit:

als ik los rijd. is het de duivel in hoogst eigen persoon. dan steigert ie heel de tijd.
Heeft iemand hem aan de longe. en ik rijd hem juist hetzelfde. is het het braafste paard wat je kan hebben...

waar zit het medische dan?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:50

Sluit het toch uit Phara.. Het kán wel.. En stel nou, dat het zo blijkt te zijn, dat het toch medisch is? Dan kan je je ook wel voor je kop slaan, niet?

Als iemand hem longeert, zit er dan ondertussen ook iemand op? Dat kan ik nl. niet uit je stukje halen Knipoog


Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 18:56

ja dan zit ik er op.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:01

Dan lijkt het mij eerlijk gezegd ook stug dat het iets medisch is.
Pharaon heeft natuurlijk wel een verleden (vroeger mishandeld). Als hij gelongeerd wordt dan heeft iemand anders mede de leiding, dus dan zal hij luisteren. Ik denk dus dat het aan jou ligt (niet boos worden..).
Mijn advies, en daar blijf ik bij, zoek professionele hulp en sluit alle dingen uit waar het aan zou kunnen liggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:03

morgen krijg ik hulp
ik word niet boos. heb zelf ook al nagegaan wat ik mis deed...misschien dat zij wat ziet...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:05

Veel succes morgen!
Ik hoop dat zij wat ziet. Twee zien meer dan één Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:13

Dankje. zal het nodig hebben Nagelbijten / Gniffelen

hopenlijk steigert ie niet te hoog morgen Nagelbijten / Gniffelen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:14

vervelend dat je paard mishandeld is geweest! Raar ook dat je paard van de een of andere dag begon met steigeren!! :S Ik denk niet dat het medisch is, maar laat hem checken voor de zekerheid, laat ok de tandarts komen, het probleem kan ook in de mond zitten. Omdat het waaide op de eerste dag dat hij begon te steigeren en jij viel eraf, denk ik dat hij heeft uitgevonden hoe hij zijn ruiter er het makkelijkst af kan krijgen. Als je zeker weet dat hij geen medisch probleem heeft, dan zou ik bij de eerst volgende keer dat hij steigert flink veel benen geven en toestaan met je hand. Niet trekken dan gaat hij hoger! Als hij ook hoger gaat steigeren van benen geven, zou ik een zweepje pakken en als hij dan omhoog komt hem een flinke lel tussen zijn oren verkopen! Klinkt hard, maar het paard denkt dan dat hij zijn hoofd heeft gestoten Knipoog vraag iig aan je instructrice hoe zij erover denkt! Veel succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 75 bezoekers