Kennedy's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 14:18

Ik heb zelf een 3 jarige ruin (9/7/2001) van Kennedy X Darnels. OK dan!

Ik wil graag van jullie, jullie ervaringen weten met Kennedy's?????
Hoe zijn ze in de omgang, sport, leerweg e.d.

Ben zeer benieuwd!

(Ps: doe er voor de leukigheid n's een foto bij)

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...


Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:07

Ik ken meerdere Kennedy's. Een van drie jaar, klein en iets beknopt, maar wel een leuk paard (Kennedy X Ulster) (bruin van kleur), dan ken ik nog een vierjarige (Kennedy x Bredero), deze loopt winstpunten achter elkaar. Ook een bruine, niet al te groot, zeer braaf karakter (beide trouwens). Verder ken ik nog een zevenjarige Kennedy, loopt in de Z1, super paard, wat langgelijnder dan de andere twee. Wat hier aan moederskant achter zit weet ik niet. Maarreh, jou paard is van moederskant een Darnels, en daar heb ik er ook een van! Ik rijdt Z2 met hem. Heb je de moeder toevallig ook gekend? Ben heel benieuwd, want je komt niet vaak Darnels tegen (is ook een afgekeurde hengst...... Huilen ) Die van mij is groot (1.73) en iets meer springpaard dan dressuurpaard, maar hij heeft een superkarakter en daarom ben ik Z2 met hem geworden denk ik... OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:18

Ik vermoed dat Suzanne F erg benieuwd is naar je paard Haha!

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 15:27

Ik ken de moeder van Ukandor wel ja...
mooie zwarte merrie van 1.67m die M2 dressuur loopt.
Op deze foto ziet ie er nog erg jeugdig en ponyachtig uit... al zeg ik het zelf, ondertussen is ie gecastreerd en is ie meer paard geworden!
Moet zeggen dat hij zelf 3 super ruime gangen heeft, met veel Cadans... dus... ik hoop dat het wat wordt.
Qua karakter... is het er een om op te vreten! Een schat dus!

Nog meer Kennedy kenners??
KOM OP!!!
HOE ZIJN JULLIE PAARDJES IN KARAKTER??????????/

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 15:31

Wie is Suzanne F???

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:32

sunset schreef:
Wie is Suzanne F???


Bij de zoekfunctie Suzanne F. intypen, dan kom je er wel achter!

Don't dream your life, live your dreams!

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 15:38

Doe ik maar komt niets naar boven...
Kan Suzanne F zich melden??
Knipoog

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:32


Don't dream your life, live your dreams!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:35

Mijn vriendin heeft ook een Kennedy. Zit een leuk koppie op en is vrij pittig. Maar heeft best wel een eigen wil en kan behoorlijk zieken...Niet echt mijn smaak iig

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:04

*Meldt zich*!!!!

Ja ik ben zeker benieuwd naar je paardje!! Ik heb zelf een Darnels en nu een Ferrootje. Ook ben ik weg van Kennedy zelf en zijn nakomelingen.

Wat zit er nog verder achter in de afstamming?? Vertel er eens wat meer over als je wilt.
Ik heb alleen maar positeive ervaringen met Kennedy´s. Fijne, hete, eerlijke en werkwillige paarden! Leuke bijkomstigheid is dat ze bijna allemaal donkerbruin of zwartbruin van kleur zijn. Haha!

De Darnels was ook altijd superbraaf en werkwillig dus het lijkt me een fijn paardje!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:05

Ik ken een Kennedy ruin.
Super leergierig, pakt het werk super op.
Loopt steeds 2 a 3 wp per proef!
In de omgang erg aanhankelijk en braaf.
Onder het zadel wat kijkerig en vlug.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:35

Claudia (is ook gelijk haar boktnaam) hier op bokt heeft ook een Kennedy merrie Lachen

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:27

Wij hebben ook een Kennedy merrie op stal. Is een ontzettend mooi paardje en heel goed lopen en los in het lijf. Maar dat karakter....Lips are sealed Om op te schieten!!! Die kun je soms zelfs nie normaal uit de stal halen zonder overhoop gelopen te worden, en dat krijgt er geeneen voor elkaar bij ons op stal, behalve zij!!!

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:41

[quote="Suzanne F."]

Ik heb zelf een Darnels en nu een Ferrootje.

Het is niet helemaal ontopic, maar wat zit er achter de Darnels van jou? Is het een merrie, ruin, hengst? Wat voor kleur heeft ie? Wat loopt ie? Het zijn heel veel vragen maar ik ben dan ook erg nieuwsgierig! Die van mij is trouwens een Darnels x Zeddam x Le val blanc xx X Lotto. Moederlijn compleet predikaatloos......Maar wel een schat van een paard! Van de meeste mensen hoor ik dat Darnels nakomelingen vaak moeilijk in de mond zijn en erg heet. Vaak ook klein Verward hoe komt mijn paard dan aan 1.73?

Ontopic: Denk dat je een heel fijn paardje hebt aan een Kennedy x Darnels, misschien een foto?

Stalveenhof

Berichten: 131
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:45

Bij ons op stal staat ook een Kennedy merrie. Het is een schat van een paard, vreselijk lief met kinderen. Ze loopt niet in de sport, is fokmerrie. Ze is als 3-jarige kampioen geworden op de regionale keuring. Je kan haar zien op onze site
p.s. haar naam is Penannie

Eigen paard is goud waard !!

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:52

Viennanova"]
[quote="Suzanne F. schreef:

Ik heb zelf een Darnels en nu een Ferrootje.

Het is niet helemaal ontopic, maar wat zit er achter de Darnels van jou? Is het een merrie, ruin, hengst? Wat voor kleur heeft ie? Wat loopt ie? Het zijn heel veel vragen maar ik ben dan ook erg nieuwsgierig! Die van mij is trouwens een Darnels x Zeddam x Le val blanc xx X Lotto. Moederlijn compleet predikaatloos......Maar wel een schat van een paard! Van de meeste mensen hoor ik dat Darnels nakomelingen vaak moeilijk in de mond zijn en erg heet. Vaak ook klein Verward hoe komt mijn paard dan aan 1.73?

Ontopic: Denk dat je een heel fijn paardje hebt aan een Kennedy x Darnels, misschien een foto?


Kijk maar in mn profiel!! Daar staat alle info en foto´s. Ook hij komt uit een predikaatloze moederlijn. Joran is een ruin en liep met zn 5 de jaar Z dressuur en op zn 7 de ZZ-Licht. Hij is 1,65 m. en bruin met 2 kleine witte voetjes achter. Darnels x Notaris x Graniet x Avenir. Heel ouderwets gefokt dus...
Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:15

M'n broer had een KennedyxPurioso-merrie. Leek op het eerste gezicht een perfect dier voor hem: nuchter, braaf, lief, leuk exterieur, leuk lopen. Wel kuren, maar ze was jong. Toen begon ze met steigeren... Hij kon er niks meer mee. M'n andere broer heeft 'm toen overgenomen, en heeft er heel wat mee te stellen gehad. Gewoon superdominant. Niet zozeer gevaarlijk in de omgang (al hield ze niet van poetsen), maar tijdens het rijden kon ze echt gevaarlijk zijn door het steigeren. Ze wilde niet echt voor je werken, beetje lui paard ook.
Op Bokt las ik een tijdje terug ook een topic over iemand die twijfels had over het karakter van Kennedy's, ik weet alleen niet meer wie. Daar las ik een zelfde verhaal als het paard van mn broer.

ElsJ

Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bocholt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:13

Ik had een Kennedy ruin. Een appelschimmel, een mooi paard om te zien vonden wij. Ik had hem van mijn vriend gekregen toen ik afgestudeerd ben. Hij durfde heel veel. Had nergens schrik van.
Maar : ik paste totaal niet bij hem. Als je naast hem stond had hij geen respect voor je, liep je zomaar om en deed hij wat je wilde. Ik was niet in staat om respect van hem te krijgen. Bij mijn vriend ging het beter, maar ook hij vond dat je tegen hem moest vechten.
En dan de hoeven opheffen. Vreselijk, ging van kwaad naar erger.
We hebben veel geprobeerd, ook andere mensen met hem laten werken.
Maar toen ik een maal bang was, ging het niet meer en hebben we hem verkocht. We vermoeden wel dat te weinig opvoeding en pijn (hij was bang met hoeven opheffen) hem zo gemaakt hebben. Hopelijk heeft hij nu een baasje dat bij hem past, we zijn eerlijk geweest bij zijn verkoop.

Dit is mijn mening: een Kennedy is geschikt voor een heel zeker persoon, zonder twijfel. En als je veel tijd aan hem kunt besteden en elke dag kunt rijden.

Face your fears, live your dreams!


rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:20

vrijdag in Houten heeft een kenndy ruin de derde plaats behaald tijdens de pavo cup selectie, hij had 69.5 punten, het was een kennedy X havidoff keur en was bruin, was een fijn paardje!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:48

bij ons op stal staat ook een 4 jarige kennedy, gaat dit jaar met de pavo cup in ermelo meelopen, heeft ook vsn gelopen, en komt uit de stam van uptown.

yvonnepuntnl

Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:13

Rovinia van Bokt heeft ook een Kennedy merrie. Anders moet je haar ook eens PM-en

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 08:55

Ik ken ook een Kennedy. Hij is inderdaad ook donker van kleur en rond de 1.65m. Het is een beknopt paard, maar niet lelijk. Verder is het een draakje, nauwelijks normaal te rijden, gaat voortdurend omhoog en is erg heet. En dat is hem niet verkeerd aangeleerd want dat deed hij van jongs af aan al. Geen gemakkelijk paard dus.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:23

dok schreef:
Ik heb een merrie op stal staan waarvan het papier zoek is (KWPN werkt eraan) en weet via via dat de vader Kennedy is. Is er iemand die dit paard kent? Drenthe/Groningen, mogelijk omgeving Vlagtwedde, Onstwedde


Misschien helpt het als je wat meer informatie geeft over de merrie. Kleur, (vermoedelijke) leeftijd, aftekeningen etc.

hananya

Berichten: 1047
Geregistreerd: 26-04-05

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:34

Ik heb al heel wat kennedy's gereden en klaar gemaakt. Ik vind het eigenlijk allemaal hele mooie paarden en ze kunnen super bewegen,
TOTDAT je aan hun lijf komt. Dan worden ze zo heet! Te heet zou ik zeggen. Het is niet voor niets dat je zo weinig goede kennedy nakomelingen in de ZZGP tegenkomt...

Ik heb zelf een tijdje een Kennedy x Cabochon x Appolonius gereden en het was een heel lief en fijn paard om te rijden, maar wanneer ik echt wat meer wou werd ze zo heet. (Ik maakte haar klaar om M te gaan starten...)
Wanneer ik iets doorsloot ging ze half in de piaffe terug en buiten was ze al helemaal niet te houden en kwam ook telkens omhoog... Ze was gewoon té werkwillig en ik kon op een gegeven moment wat ik ook probeerde haar spanning niet meer kwijt. En ik heb niet het idee dat dit iets is wat maar enkel voorkomt.

Als ik mijn ervaringen naga met nakomelingen van Kennedy ( en dan heb ik het over zeker een stuk of 15), is die spanning iets dat er vaak inzit...

Trouwens deze merrie is later in de fokkerij ingezet en er komt dit jaar een Jazz nakomeling van haar op de Pavo. Dit is een heel lief paard en ook vrij braaf. ( Ja, ja dat voor een Jazz) Wel wat kietelig heb ik begrepen, maar niet buiten de perken. Dit paard laat zich wel heel goed bewerken...

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kennedy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:53

Mijn merrie moet ooit een nakomeling van Kennedy{X Belisar} gehad hebben,die moet nu zo'n 8 jaar zijn en 1.56 geloof ik..ben nog steeds op zoek naar meer informatie.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers