iedereen vind mijn pony eng wat moet ik hier nou mee???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

iedereen vind mijn pony eng wat moet ik hier nou mee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 23:24

iedereen vind mijn pony eng vooral omdat ie zo hard gaat met springen maar ze springt gewoon heel zeker en iedereen maar vragen vind je dat niet eng ben je niet bang dat ie stopt en ga zo maar door. nu snappen jullie vast niet wat het probleem is nou ja het is gewoon zo dat ik me er heel erg veel van aan trek en dat ik zelf ook steeds meer ga twijfelen als ze zo doorgaan want dat had ik bij me vorige pony ook. die wilde nooit springen en omdat ze elke keer gingen vragen of ik het nog wel leuk vond wat ik dus echt wel vond gign ik steeds meer twijfelen. ik snap het ergens ook wel als ik ernaast had gestaan en iemand anders erop had gezeten was ik er ook nooit opgekropen. NO WAY!!! maar ja het is gewoon heel anders als ik erop zit. is er iemand met hetzelfde probleem of heeft er iemand tips voor me. ik kan haar trouwens wel gewoon terug krijgen na de sprong. maar ja als er dan nog eentje komt.... van mijn springinstructeur moet ik ook schakelen maar dan maakt ze zo'n noodsprong naar voren en trekt ze me teugels uit me handen en heb ik niks meer. als ik haar wat los laat gaat ze wat hard maar toch constant en dan niet de hele tijd optrekken. gaat gewoon veel relaxer maar ja dan roepen ze weer van schakelen ik ben echt wanhopig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 23:32

die mensen die dat zeggen hebben er alleen maar bewondering voor dat jij erop durft!! Dat vind ik juist een goed teken! En als jij helemaal happy bent met jouw pony: laat die mensen lekker! Veel plezier!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 23:51

hahah toen ik de titel van jouw toppic zag, dacht ik dat ze zeg maar echt bang waren voor je pony dat ie bijt ofzo!!! zo'n probleempje heb ik namelijk!! hij kijkt altijd super boos, behalve naar mij, klinkt kapsonus, maar hij kent mij heel erg goed!! en hij mag zeg maar alleen de mensen die hij goed kent!! doordat hij zo boo kijtk denkt iedereen dat hij bijt of gemeen is tegeh andere paarden maar tegen andere paarden is ie juist super lief!! andere paarden doet hij niks!!! alleen mensen daar heeft ie het niet echt op!!!! Verward Haha! Haha! Haha! }> }> }> Party!!

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 23:55

thanks

Acapulco
Berichten: 21
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 23:55

Ik zou zeggen laat maar lekker kletsen. Je moet je niets aantrekken van wat andere zeggen.
eerder trok ik me ook dingen heel erg aan als mensen het over mijn paardje hadden en uiteindelijk schiet je daar dus niets mee op.
Je gaat alleen maar aan jezelf twijfelen.
Dus laten kletsen en ga gewoon door zoals jou het beste lijkt.

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 01:40

hey suuz
ik vind je paardje echt super maar ik zou er echt never nooit niet op gaan zitten met springen Haha!
met springen stond ik altijd langs te kant te zuchten en te hijgen van oow gaat dat wel goed en dalijk valt ze, maar je blijft altijd zitten en daar heb ik veel bewondering voor
groetjes moontje en bliksem

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:35

Simpel, schijt hebben aan iedereen. Het is jou paard en jij moet ermee kunnen rijden. Zo te lezen is dat niet echt het probleem, dus *middelvinger* en gewoon doorgaan met lol hebben van je pony.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:39

gewoon die mensen lekker laten banketstaaf... zolang jij maar plezier van je paardje hebt... je laat een ander toch niet de lol van je paardje afpakken?? heel veel plezier en nl.succes met springen! Cool

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 10:55

heel erg bedankt allemaal
ik moet zeggen dat dit wel helpt en dinsdag heb ik wedstrijd en dan hoop ik dat ik mezelf wel kan bewijzen. ik rij namelijk met de paarden mee daar hebben ze me maar bijgestopt terwijl het toch nog echt een pony is. het is mijn eerste wedstrijd(carnavalsspringen!!!) met haar maar als ik een beetje hoog eindig piepen ze vast anders.
xxx

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 11:03

Waarom zou je je moeten "bewijzen" tegenover de anderen. Moet je tegenover hen verantwoording afleggen of je wel goed genoeg kunt rijden? Daarmee zit je aan de kern waarom ik een hekel aan wedstrijden heb, die mentaliteit om je tegenover een ander te laten gelden dat je beter bent. Nou en?
Maar wel succes hoor, dinsdag. Laat je niet afzeiken.

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 13:48

het gaat niet alleen om dat bewijzen maar meer dat ze eens ophouden met dat zeuren want iedereen zegt dat ik me er niks van aan moet trekken maar dat doe ik toch wel snap je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:24

En stel nu dat je laag eindigt
Hebben die andere dan gelijk Verward
Het ligt toch niet aan 1 wedstrijd of je je hebt bewezen of juist niet.
Als jij vind dat het lekker gaat met je pony is het toch goed.
En vergeet niet dat er heel wat mensen zijn die op het braafste paard nog niet over een balk durven te stappen, dus die zeggen nogal vlug dat het eng is.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:55

nemo schreef:
hahah toen ik de titel van jouw toppic zag, dacht ik dat ze zeg maar echt bang waren voor je pony dat ie bijt ofzo!!! zo'n probleempje heb ik namelijk!! hij kijkt altijd super boos, behalve naar mij, klinkt kapsonus, maar hij kent mij heel erg goed!! en hij mag zeg maar alleen de mensen die hij goed kent!! doordat hij zo boo kijtk denkt iedereen dat hij bijt of gemeen is tegeh andere paarden maar tegen andere paarden is ie juist super lief!! andere paarden doet hij niks!!! alleen mensen daar heeft ie het niet echt op!!!! Verward Haha! Haha! Haha! }> }> }> Party!!


haha de meeste vinden Flair ook eng, alleen omdat ze boos kijkt naar vreemden ze doet verder niks hoor.

En dat gedoe met springen dat had ik dus ook met Flair ze ging ook altijd kneiterhard op de sprong af maar ik wist gewoon dat ze toch wel sprong ze vond het gewoon geweldig. En wat al eerder gezegd werd, de mensen die daar wat van zeggen hebben idd bewondering voor je en bedoelen het niet slecht.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:50

Ik had dat ook met mijn vorige pony, die wilde ook alleen maar hard en plat door de bocht etc...Gelukkig heb ik dat op kunnen lossen, want hij was niet zo voorzichtig. Het gevolg was dat de balken dan voor hem uit gingen...Bloos

Even off-topic: Flair ging idd hard. Dat is de enige pony die mij en mijn oude trouwe schimmeltje heeft kunnen verslaan op het clubkampioenschap *LOL*

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 13:33

die twee berichtjes van de laatste twee doen me echt heel veel denken aan mijn pony. echt superbedankt het helpt wel als je ziet dat er meer mensen zijn die met zo'n pony toch verder zijn gegaan en zich niks van anderen hebben aangetrokken

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 20:13

Anderen? Ik vindt dit allemaal heel herkenbaar. Welliswaar sprong mijn paard niet zo graag, maar vond het heerlijk om door het bos te scheuren, hoe harder hoe liever. Ook tegen mij is wel gezegt dat mijn paard niet goed was, dat er dit was of dat. Maar al die mensen die dit zeiden zijn ondertussen drie paarden verder, of meer. Mijn paard begint nu lichamelijk af te takelen, langzaam maar toch...... Tussen de oren echter gaat ze nog als de brandweer, elke aanleiding is er een om weer eens gek te doen. Als ik het zou toestaan, dan scheurde ze weer door het bos. Maar ja, ze is bijna 28, heeft een probleem met haar rikketik en haar rechterachterbeen. Ik houdt er rekening mee dat ik binnenkort misschien wel eens afscheid zal moeten nemen.
Ik heb haar nu zestien jaar, ik heb Nederland met haar bereist ik kan de wereld met haar aan, en dat mogen die anderen mij proberen na te doen, en tegen die tijd mogen ze bij mij terugkomen, eerder niet.

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 10:55

ikke ik vind het echt knap dat je door bent gegaan en je er niks van aangetrokken hebt ik weet niet of ik dat kan maar ik ben een echte doorzetter dus ik hoop het maar

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:49

heeel herkenbaar verhaal alleen op een iets andere manier. Toen ik mijn pony kreeg was hij echt een dwarskikker, bloednerveus, en levensgevaarlijk. Hij had oog voor 1 ding, andere paarden. Elke dag hing ik achter hem aan door het weiland, of werd ik geplet tegen de muur als ik stond te poetsen omdat hij een ander paard zag. Als ik wilde rijden moest ik in eerste instantie het zadel er maar eens op zien te krijgen. Hij draaide alle kanten op dat ik soms een uur achter hem aandraaide voor ik het zadel er op kreeg. Dan was ik blij dat ik het hoofdstel erin had, maar dan moest je er nog maar eens proberen op te komen. }> Diep in mijn hart wist ik dat het zo niet langer kon, maar ik wilde zo graag doorzetten. Iedereen in mijn omgeving verklaarde mij voor gek.
Een vriendin nam hem mee op puzzeltocht met nog een andere pony. Halverwege zijn ze terug gegaan omdat ze het niet meer aandurfde, hij was knettergek. De mensen van de puzzeltocht vonden het onverantwoord. Het enige dat ik nog met hem deed was poetsen en proberen te knuffelen. Niemand snapte nog waarom ik hem nog hield, ik kon er toch niks meer mee, te gevaarlijk en hoevaak ik er wel niet naast gehangen had (nog nooit heeft hij mij eraf gekregen) . Op een of andere manier hield iets mij tegen, hij was niet expres zo. Hij moest gewoon wennen aan mij en het zou allemaal wel los lopen.
Op een gegeven moment heb ik mijn gelijk gekregen.
Hij gaat voor mij door het vuur, en ik heb die andere mensen lekker laten kletsen.
Nu ze zien wat ik voor elkaar gekregen heb met die gekke pony hebben ze alleen nog maar respect voor mij, en is er inmidels een hele grote FANclub van mijn paar omdat ze hem allemaal zo leuk vinden Haha!

Moraal van dit verhaal trek je niks aan van al die mensen, zolang jij je goed voelt bij je pony. Steek je tong uit als ze weer een opmerking maken en laat ze een poepie ruiken Haha!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 17:48

hoih oi

mijn pony was eerst ook hardstikke gek met springen omdat hij het helemaal geweldig vindt!!!
maar weet je wat de instructrice deed?? voordat ik de sprong wilde maken liep zij ervoorlangs zodat hij wel een beetje af moest remmen omdat hij anders door der heen liep!! kijk als je pony heb die door iedereen heen loopt dan moet je er niet aan beginnen!!
maar misschien is het een oplossing!! enne hoe oud is je pony trouwens??

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 19:04

mijn pony wordt dit jaar tien dus ja het zit er eigenlijk wel een beetje in enne met mensen enzo ervoor hebben we wel geprobeerd maar als ze dan in een keer wel mag gaat ze nog veel harden. het is ook zo dat als ik haar in ga houden ze een sprong naar voren maakt en de teugels uit mijn handen trekt maar als ik ze te lang laat gaat ze er weer vandoor. ik moet haar dus een beetje laten gaan maar toch ook niet te veel dan heb ik wel een heel hard grondtempo maar het blijft wel constant.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:45

de meeste vinden of vonden mijn paard ook ied ook wel eng alleen omdat ze hem groot vinden maar het is een eerste klas sul oke hij vind zijn deken maar niks dan kijkt hij erg boos maar je moet er niks van aantrekken jij moet toch met je paard omgaan en degene die hem voert dus laat ze kletsen zeker als het allen om het sringen gaat Cool