homeopaat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 15:31

okee.. nou die homeopaat (???) is geweest om hetvoer door de hond te brengen, heel aardige man, even beetje over Jino gehad en hij zei iets van dat 1 uur hard trainen voor een paard eigenlijk heel weinig is en dat veel mensen dat dus onderschatten, en dat je dus makkelijk drie of 4 uur kan rijden met pauzes.. ik vond dat een beetje vreemd, maar eigenlijk ook best geloofwaardig, want het is meestal zo dat als ze de bak in gaan gaan ze gek doen enzo, en dollen, een kwartiertje en de rest vand e tijd staan ze beetje te suffen terwijl ze in de natuur (ik haat het om dat erbij te halen maargoed) dus volgens mij veel meer ook rennen enzo.. en niet een kwartiertje...
wat weten/denken jullie hiervan? verder vond dieman nog wat dingen vreemd maar ik ben super eigenwijs dus trek me d;r niks van aan.. bverder heel vriendelijke meneer... en goed voer hebt ie..
maar ben dus benieuwd wat jullie hier van denken.. ik denk dat hij best gelijk kan hebben..

"Some memories are best forgotten"


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:37

Het beste is gewoon dat een paard zoveel mogelijk beweging krijgt, maar of dat nou in de vorm van trainen onder het zadel moet...
Het beste vind ik gewoon 1x rijden of longeren en de rest van de dag zoveel mogelijk los of buiten staan. Maar helaas kan dat niet overal. En elk paard is verschillend, het ene zal meer behoefte hebben aan beweging dan een ander, en het ene zal ook veel gekker doen dan een ander. Maar een paard dat heel erg gek doet als ie buiten staat, loopt meestal niet heel veel los. Dan is het oppassen voor blessures...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:39

ik wil best geoven dat je 4 uur kan rijden met je paard elke dag. Maar ik denk niet dat je dat achter elkaar moet gaan doen. wilde paarden verspreiden dat over een gehele dag zonder last op hun rug. zonder dat ze speciale op commando spieren moeten gebruiken. Ook hebben die paarden een betere conditie dan de paarden die in 'gevangenschap' leven. Dus als je nu met paardje opeens elke dag 4 uur gaat rijden dan is dat niet zo verstandig.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:50

Ja precies! Ik heb van de zomer op vakantie een keer een buitenrit gemaakt met mijn paard van ruim 4 uur. Nou dan ben je echt kapot hoor! Ik heb wel goed afgespoten en haar in de wei gezet en 's avonds wat gestapt zodat ze niet heel stijf zou worden. Ik denk dat het ook wel kan, maar je moet er naartoe werken en ook goed afbouwen. Ik zou dat zelf niet eens willen, elke dag 4 uur op mijn paard zitten! Weet je hoe zeer je kont daarvan gaat doen! Lachen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:53

ligt eraan hoe goed je konmt getraind is, hahahahaha

er is een tijd geweest dat ik er weinig problemen mee had, deed het regelmatig! maar mijn verwende kontje moet er nu niet maar aan denken!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:55

Die van mij ook niet! Lachen

Maar tijdens een buitenrit doet het altijd meer pijn dan tijdens het trainen ofzo, raar is dat!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 16:19

ik denk heel gauw als jinoi beetje dwars doet aan het eind van: oow ik stop zo want ze is moe.. is dus eigenlijk heel slechtvan mij.. ik ga het gewoon opbouwen denk ik zodat ik bijv op zaterdag echt lang kan gaan rijden..
3 uur rijden is wel extreem lang dat is wel zo.. maar toch als je dat kan..lijkt me echt wel fijn eerlijk gezegd

"Some memories are best forgotten"

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 16:26

Ach, zo af en toe een buitenrit van drie uur kan heel ontspannend zijn. (Zegt zij die al twee maand niet meer met haar paard buiten heeft gereden...) Toch lijkt het mij niet nodig tijdens het 'gewone' dressuur- of springwerk langer dan een uur te rijden. Je kunt ook beter wat vaker rijden dan één keer heel lang.

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 16:28

Jura, ik denk niet dat het vreemd is dat je van een buitenrit meer last hebt van je billen. Over het algemeen stap je dan veel langere stukken, in de bak ben je meestal aan het trainen, zodat je in verhouding minder stapt dan op een buitenrit. En dat stappen veroorzaakt de zere billen, tenmiste dat is bij mij zo. In de bak heb ik er echt nooit last van. Maar in de bak rijd ik ook minder lang, tja dat is nu eenmaal zo. Na een uur ben ik in de bak wel klaar terwijl als ik naar buiten ga ga ik heel makkelijk 2,5 a 3 uur weg, en om hem op adem te laten blijven stap ik dus best heel veel. Vandaar die zere kont.

Gr Erika

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 17:51

Hahaha, mijn kont heeft wel wat eelt, denk ik!!
Ik reed op de rijstal op hele drukke dagen wel bijna 6 uur! Op een normale dag 3 a 4.
Maar wel op verschillende paarden, hoor.

Ik rijd met Isolda gemiddeld rittenvan twee uur onder het zadel, maar dan stap ik ook wat meer. Die zelfde rondjes doe ik voor de wagen in iets meer dan een uur!
Maar af en toe, als het supermooi weer is, dan trekken Isolda en ik erop uit. En dan rijden we zomaar 3 uur. Niet in hoog tempo, dat houd ik zelf ook niet vol.

Als ik zie wat de paarden van de rijstal liepen... Die liepen ook gemiddeld drie uren op een dag. Geen probleem hoor! 's avonds gingen ze in een vlot tempo naar het land! En konden ze zoveel liggen/ rollen/ lopen en eten als ze wilden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 18:59

Hoi Erika, ja je hebt gelijk. En door alleen maar te stappen wordt je ook veel stijver. Ik ben altijd helemaal stijf als ik een lange buitenrit heb gemaakt. Mijn enkels doen dan ook heel erg zeer. Ik rij trouwens ook op een dressuur zadel, misschien dat dat ook minder fijn is. Jammer genoeg rij ik bijna niet buiten omdat wij hier niets hebben om buiten te rijden. En ik moet alleen en dan is mijn paard lastig. Daarom ga ik altijd met haar op vakantie zodat ze dan toch een paar weken lekker in de bossen kan lopen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 19:14

Oh mensen, wij trainen elke zondag 3-4 uur. 3 uur volle training (tempo) en dan nog een uur minstens over de harde ondergrond. Elke dag rijden de paarden ong een uur. Die beesten lopen in de natuur ook ong. 12 uur per dag naar eten te zoeken, daarbij leggen ze gemakkelijk 20 km af... Waar zeuren we dan over? Jopie mag het niet vanwege zijn hoefjes, maar die gaat ook regelmatig op staprit (als hij weer wat minder kolder in zijn kop heeft)... Die beesten zijn er niet op gebouwd om weinig tot niets te doen. Zo'n beest zou de hele dag moeten lopen...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke en 49 bezoekers