Voor het eerst met mijn verzorgpaard naar het bos!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Voor het eerst met mijn verzorgpaard naar het bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 10:47

hey allemaal, ik ben gisteren voor het eerst op mijn verzorgpaard naar het bos geweest! Haha! het was echt superleuk! ik heb ook gegalopeerd en hij was hartstikke lief! behalve toen we op de terugweg over een drukke weg moesten Bloos! Hij houdt er niet zo van om stil te staan en er kwamen een heleboel auto's langs dus we moesten wel stoppen. Toen begon hij achteruit de struiken in te lopen! Scheve mond Gelukkig was de eigenaresse van Hein mee op de fiets en ze kon hem nog net pakken, maar hij begon zich los te rukken en hij steigerde zowat! Bloos! uiteindelijk konden we de weg over, maar toen stopte er een auto voor onze neus, moesten we weer wachten want intussen kwamen er weer auto's langs.. S. (de eigenaresse) zei dat ik er af moest springen, maar hein was nog steeds helemaal gek en toen we uiteindelijk de weg over waren gestoken werd S. heel kwaad en heeft hem flink op zijn donder gegeven, maar zelf had ze helemaal dikke blauwe vingers van toen Hein zich los rukte terwijl zij hem nog aan de teugels vast had. Uiteindelijk ben ik er toch weer opgeklommen en daarna was hij weer heel lief... weet iemand hoe we dit bij Hein eruit kunnen krijgen? Want het is eigenlijk best eng, want stel je voor dat hij een keer onder een auto komt!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...



Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:22

Ik denk dat Hein zin heeft om te lopen.. en stoppen niet zo leuk vind.
Toen ik mijn pony net had, en nog niet was ingereden, stapte ik heel veel met haar. Gewoon wandelingen maken. Ik er langs in plaats van erop.
Af en toen een stukje laten grazen langs een rustig landweggetje. Als er een auto aankomt een stukje terug gaan staan en door laten grazen.

Langzaam ga je naar wegen waar wat meer gereden wordt (ik ben begonnen in de bossen en ze stopt nu heel rustig voor een drukke N weg)

Ik weet niet of Jindy dit in zich heeft of niet, maar het is wel een feit dat ze rustig blijft staan. Misschien is dit ook een oplossing voor jou. In plaats van meteen willen rijden (ook al gaat het heel goed) gewoon eerst gaan wandelen. Eventueel met z'n tweeën.
Veel suc6 ermee!
Groetjes Juulke a.k.a Joets

Edit: En als je denkt dat ze altijd wil grazen nu. Dat valt heel erg mee.
Ze weet dat als ik met haar wandel aan een halster touw dat ze dan zelf mag kiezen waar ze wil grazen (in beperkte maten natuurlijk) en als ik er op zit en ze heeft een bit in dan hoeft ze het niet te proberen.. Daar moet je in het begin wel strak in zijn!!

Joets: Ook wel bekend als SuperKrabbelJoets. Haar pb-box staat altijd voor u open als u behoefte heeft aan een luisterend oog of lezende oortjes. Bovendien biedt ze u graag hulp bij het opstellen van mailtjes en krabbels waar u zelf niet meer uit komt. Hierbij moet melding gemaakt worden van het feit dat ze zelf redelijk impulsief is en totaal niet spoort. Wanneer u zelf dat talent niet bezit kunnen haar acties en mails als schokkend ervaren worden.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 15:04

bedankt voor de tips!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:14

steek in ieder geval in 1 ker over en niet in 2 keer

Icelandics
They grow when you get on

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 15:29

haha ja dat snap ik, maar als het heel druk is moet ik voor de weg wachten tot het rustig is en ik kan oversteken, maar dan wordt hij gek!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:01

Pfoeeh zal je ook wel geschrokken zijn Boos! Hopen dat het snel over gaat veel suc-6 nog he Haha!

Lots of love Nadicia

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:45

mickey1989 schreef:
haha ja dat snap ik, maar als het heel druk is moet ik voor de weg wachten tot het rustig is en ik kan oversteken, maar dan wordt hij gek!

jah,is lastig he?
pff echt ik heb ook zo;n drukte makertje
doet hij dit ook als er niemand op zit en je hem naast de hand mee neemmt?
anders afsteigen en over steken en dan weer opstijgen Lachen

Icelandics
They grow when you get on

Rinthoron

Berichten: 113
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:03

Ik denk dat hij last heeft van dominantie.. of nouja, hij zal er geen last van hebben, maar voor jou is dat iig erg irritant.
Laat hem met rijden, ook in de bak, weten dat jij de baas bent.

Steed, mijn superhaf!! :D
Rust zacht lieve Toots


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers