Barley zadel op gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 01:03

Vandaag was ik op stal en had ik barley gepoets. Ik had al een keer een dekensingel omgehad en dacht dat het tijd was voor een zadel.

Ik kwam dus binnen. ze snuffelde even, beet erin en toen heb ik het op haar rug gelegd. Dat ging prima! Singel eraan gemaakt en ook vastgemaakt. Ze gad er eigenlijk niets om. Wat is het toch een lieverd he. Ja ze draaide meteen om, om erin te gaan happen. Dat mag natuurlijk niet. Ze keek me echt en zo van "ja, en wat nu?" marga lachtte al en zei. Stap maar op en rijd maar mee. Hihi das nog en beetje te vroeg. Maar wel leuk dat ze zo spelenderwijs leert aan allerlei dingen op haar rug.

Ik ben echt superblij met haar. Ze is zo lief. En ik ben echt haar baasje want ik mag al echt onwijs veel van haar terwijl anderen dat nog niet mogen. Erg cool!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 09:11

Wauw! Ze reageerde echt leuk op dat zadel zeg! Lijkt me gaaf om te zien. Zo ontspannen als ze blijft, tenminste als ik je goed heb begrepen. Sommige paarden raken erg in paniek met een zadel, maar ja, niet bij elk paard wordt het ook voorzichtig gedaan en bijv. eerst wat laten wennen enzo. Ik heb eens gehoord van een pony, laat ik je de details maar niet vertellen, maar die hebben ze dus met geweld proberen in te rijden. Echt één en al stress was dat beestje. Gelukkig zal jouw knappe meisje rustig kunnen wennen. Succes er mee! Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 11:35

Fijn voor je Heike, dit heb je echt verdiend! Geniet er met volle teugen van! Knuf voor Barley!

Erika
Berichten: 56
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:12

Harstikke leuk, en vooral slim dat je het zo doet. Dat is inderdaad een groot voordeel van een beestje waar je toch nog niet mee kunt rijden, je kan hem al lekker laten wennen aan alles wat er op en in moet, zelfs voor een deel verkeersmak maken. Pak je straks allemaal mee als je haar in kunt gaan rijden. Alles wat je van te voren (mits verantwoord natuurlijk) kunt doen is mooi meegenomen.
Groetjes Erika


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 15:50

wat fijn voor je dat t al zolekker ging. had t al gelezen bij nh-nl list. Ik denk dat ik ook met het zelfdeprobleem kom te zitten (alleen ik rij op een NH-manege, nouja ze weten wat t is en willen t soms ook nog wel toepassen (niet altijd))met Ailin, ik wil veels te veel met der gaan doen. Zal der wel keuze in moeten maken. Maarja ik zie wel hoe t gaat en dan kijken we wel wat ons t beste ligt. weetje eigenlijk wanneer Barley ongeveer 3 wordt?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 16:33

Leuk zeg! Wanneer ga je haar inrijden? Razinda is ook 2,5 jaar en ik heb 1 x een hoofdstel ingedaan en een paar keer een dekentje op en peesbeschermers. Maar nog geen zadel of singel. Ik wil als het lukt voor dat ze de wei ingaan haar laten wennen asn het hoofdstel en zadel en heel miscchien wat longeren. Maar pas na de zomer wil ik haar inrijden. Ze is nog een beetje baby-achtig, dus ik wacht nog even.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 18:16

Echt fijn dat het zo goed ging en tussen de kettingen ook. Groetjes Amina *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 18:32

Barley is in julie drie jaar. Ik weet niet welke datum en dus houd ik lekker augustus aan.

Ik heb tijd genoeg en ga inderdaad haar aan zoveel mogenlijk dingen laten wennen.

he ben toch zo blij met haar.....Party!!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 20:36

gewoon lekker rustig aan dus.
was ik ook van plan met Ailin. Ze wordt in mei al 3 dus kan ik lekker in de zomervakantie beginnen met 'rijden' heb ik alle tijd voor der, mooi weer. en tot die tijd gewoon veel frummelen en laten wennen aan alles. heb er nu al zin in dat ze komt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 23:30

leuk zeg! doet me denken aan de tijd met Lot.
Die was ook zo makkelijk.. 2 keer aan de longeerlijn en ik reed los met 'm na 4 keer het bos al ingeweest achter een ander paard aan das het fijne als je alle tijd hebt dan kan alles vanuit een boel vertrouwen en vooral rust!
succes er mee maar dat lukt vast wel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers