Iemand ervaring met dubbel gebroken Robart bitje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Iemand ervaring met dubbel gebroken Robart bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 19:57

Zoals de titel al zegt;

Heeft er iemand ervaring met dit bitje?
Voor en nadelen?

Wat heeft het precies voor werking...??
Hoor namelijk verschillende werkingen (niet vast te pakken, 2 verschillende werkingen...)

Afbeelding

Liefs Aniek


Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:57

Ik heb een bitje dat er ook precies zo uitziet maar ik gekloof niet dat het etzelfde merk is.
Maar ze pakt 'm wel vast, ik ga er 1 met aurigan of argentaan erin kopen, die pakken ze niet zomaar vast!

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 19:31

Deze heeft een roterend middenstukje..
lijkt dus erg op een gewone dubbel gebroken bitje..

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:37

mja heb ik ook.
Maar ze pakt 'm alsnog (vaak) vast

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:43

Ik reed altijd met het K&K dubbelgebroken bitje, daar liep Treasure goed op. Maar sinds een week rij ik met dit bitje en... ik moet zeggen dat ze hier nog veel lekkerder op loopt. Minder in de hand, minder nodig, ze laat sneller los. Dit is een stuk beter voor mij om mij nog meer over te halen om nog minder met de hand te doen en nog meer met het been.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:51

Alles is vast te pakken als het paard het wil.
Mocht dat zo zijn dan moet je anders leren rijden en niet steeds een scherper bit gaan zoeken....dan is het einde zoek...wat ga je dan daarna gebruiken.

Het bitje waar je het nu over hebt is, volgens mijn ervaring, bijna hetzelfde als een gewoon dubbel-gebrokenbitje.
Dubbelgrokenbitje is het zachtste wat je kan gebruiken omdat je het niet in een punt kan trekken in de mond van je paard.
Dit bitje heeft als extra een roterend stukje in het midden...de bedoeling daarvan is dat het paard daarmee gaat spelen en dus daar de aandacht op heeft.

Dit is zoals ik het ooit geleerd heb, zelf heb ik hier nooit mee gereden rij nog altijd met een gewoon dubbel-gebrokenbit. Mijn paard heeft dat ook heel erg vast gepakt en sprong dan de bak uit het weiland in.....maar door anders te rijden is dat over gegaan.

Suc6 in ieder geval

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:51

ik rij Gammon er bijna 1.5 jaar mee omdat ik het prettig vond om een zacht bit te gebruiken. ik had nogal een harde hand. Scheve mond
maar vergelijkingsmateriaal heb ik eigenlijk niet Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:34

Een vriendin van me raadde mij dat bitje aan,ik vond het super,mijn paard pakte nog wel vast,maar wel minder.Het verschil met een gewone dubbelgebroken dat het mondstuk draait.
Ik vindt het super,mijn paard liep er heel anders op en had veel meer activiteit in de mond Lachen

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 17:57

SheDevil28 schreef:
Alles is vast te pakken als het paard het wil.
Mocht dat zo zijn dan moet je anders leren rijden en niet steeds een scherper bit gaan zoeken....dan is het einde zoek...wat ga je dan daarna gebruiken.


Het is niet zo dat doe van mij het bit vast pakt, ik was gewoon benieuwd wat de reacties en ervaringen waren ervan. Omdat ik een tijdje een pony heb gereden die dit bitje ook had.

Ik zoek dan dus ook geen scherper bitje..

En aangezien der op divoza staat dat het bitje 2 verschillende werkingen heeft, leek het mij wel wat..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Frieke84, GoogleAdsense, lovelance, Symke, Wieke en 113 bezoekers