Verharen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Verharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 12:38

Hoi, mijn verzorgpony verhaart heel erg. Ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen. Soms sta ik gewoon uren te poetsen!!! Misschien hebben jullie advies voor mij ik hoop het wel OK dan! OK dan! ALVAST BEDANKT

Haha! I love Romano Haha!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:07

Is er niks aan de hand met zijn nieren?
Dat alvast bedankt kunnen we trouwens ook lezen in een normaal lettertype Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:31

misschien met zo`n poetsblokje??

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:32

ik ken nog wel een paar paardjes, hoor die erg verharen lekker laten verharen zou ik zeggen.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:03

Mirza verhaart ook heel erg omdat ze gewoon ook veel haar heeft Tong uitsteken . Maar ik heb gehoord dat zeewier(van de paardendrogist ofzo) helpt om sneller door de verharing heen te komen

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:28

Hoe oud is die pony? En is het een shetlander of een ander ponyras? Heeft ze nog erg veel haar?

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:05

Gewoon lekker laten verharen, dat hoort er nou eenmaal bij. En lekker poetsen!

ยป Never give up on the things that make you smile..

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 21:09

Het is een shetje, maar ik vind het niet leuk staan voor een shetje om haar te scheren.

Haha! I love Romano Haha!

Barvrouwke
Berichten: 3705
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:25

Met een zweetmes met kleine karteltjes krijg je de losse haren er heel makkelijk en snel af. Wel steeds die karteltjes schoon houden onder het poetsen. Dus een natte handoek kan van pas komen.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:15

Dus een shetlander. Maar hoe oud is hij /zij? Weet je ook of het beestje vorig jaar slecht door zijn haar heen kwam?
Tja, het blijft altijd lastig he.. al dat haar! Ik heb ooit een verzorgpony gehad die een kruising was tussen een arabierx welsh en een shetlander. En die had ook altijd zoveel haar! Soms kan je dan maar beter gaan plukken met je handen en niet met een borstel want dat schiet niet op. En hoe ouder ze zijn hoe moeilijker ze vaak door hun haar komen.
Als 'ie gezond is zal het haar vanzelf, dit jaar nog Knipoog, eraf zal zijn!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:44

Bij mijn pony staan ook 2 shetten moeder + dochter, die moeder is nu nog steeds niet haar hele wintervacht kwijt, maar het schiet al wel aardig op.
Maar het veulentje heeft nog zo veel haar! En het is al een jaarling dus het zijn geen 'babyhaartjes' Lachen
Maar het kan geen kwaad hoor.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:47

Nogmaals, als een paard nu nog in de wintervacht zit (of hij moet al heel oud zijn, dan werken de nieren minder en gaat het verharen een stuk langzamer), dan is dat paard ongezond hoor!

Cem89

Berichten: 30
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:56

Ik heb ook een shetje en een IJslandertje, die er ook wat van kunnen! Wat wij doen is met een zweetmes met karteltjes over de vacht heen gaan. Het werkt heel goed! Het duurt nog steeds wel lang voordat ze hun zomervachtje weer hebben, maar het gaat een stuk sneller dan met een roskam. Maar onze ponytjes zijn allang in hun zomervacht, dus het lijkt me dan niet helemaal gezond dat je verzorgpony nog steeds in zn wintervacht zit...

Niemand is perfect, totdat je verliefd wordt op hem--> Loesje
Bokkende schimmelrijder #92

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 13:32

Nou hij zit niet meer in zijn wintervacht, maar hij heeft denk ik nog gewoon veel haar. Ik verzorg hem pas en volgens mij worden ze nooit echt goed gepoetst miscchien als ik hem een goede poets beurt geef dat het daat weg gaat??? Ik hoop het wel en anders ga ik vragen of ik de dierenarts mag bellen. Hij is pas 11 jaar, ik hoop dat alles goed met hem is!!! OK dan! OK dan! *LOL* *LOL*

Haha! I love Romano Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:56

mijn shet is het ook zo.
het houd op gegeven moment vanzelf op.
tenminste bij mij althans
geef haar anders lijnzaad, dat stimuleert de verharing

Teamspirit... Je bent een toppertje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 89 bezoekers