[verh] huilende wind

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

[verh] huilende wind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:51

kon even geen andere titel bedenken Bloos

Met een zucht liet ze zich op het bed vallen. De maan scheen haar kamer binnen.
Zou ze nu moeten gaan?
Ze twijfelde. maar besloot toch maar dat ze naar het meer móest gaan.
Ze kroop uit het raam van haar kamer. Ze woonde in een oude boerderij met 2 verdiepingen. Tot haar grote spijt was haar kamer op de bovenste verdieping. Het was de grootste kamer, daarom had ze hem gekozen. Maar daar had ze nu spijt van.
Vrij handig kroop ze geluidloos naar beneden via de planten die tegen het huis stonden.
De boerderij was niet zo heel klein maar wel gezellig. Hij was witgekalkt en er stonden bloemen tegen haar muur. Om de bloemen omhoog en tegen de muur te laten groeien stond er een soort van hekje.
Toen het meisje haar voet in een van de ruitvormige openingen had was het een eitje om naar beneden te klimmen.

Ze liep geruisloos naar het meer. Haar ouders mochten haarniet zien
Het maanlicht deed het meer glinsteren. Het uitzicht was adembenemend!
De hemel stond vol sterren. En hoewel het nacht was zag Deborah
vrij veel.
Ze keek over het meer. Zou ‘ze’ er zijn?
De wind waaide hard.
Ze hoorde haar naam fluisterend. Het gebeurde wel vaker dat de wind stemmen mee nam. Maar deborah dacht dat dit wat anders was.
De wind nam toe. En deborah deed de kap van haar pul over haar hoofd
Debby help me!
Deborah spitste haar oren.
Weer die zin! Wie ben je toch!
Debby…ik ben het help me!!!
hoorde ze nog een keer
Met een diepe zucht draaide deborah zich om. toen ze nog een laatste keer om keek werd ze lijkbleek. zag ze dat nou goed?


heb het nog maals geprobeert . ik verveelde me gewoon. en vind het best wel leuk Lachen schrijffouten. tja ben niet goed in nederlands. heb geprobeert om op mijn leestekens en hoofdletters te letten Lachen
ondanks dat alles. is het een goed verhaal of niet?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:25

wouwiej spannend hoor *LOL*
ga je em nog verder af schrijven?

'In het land der blinden is eenoog koning'

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:00

afmaken !!
ik vind het echt spannend !!
wil je het afmaken ?,
dankje eline

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 21:56

ja ben wel van plan m af te maken Bloos
heb nog een klein stukje bij geschreven

diablo_zot dankje eline? Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 23:00

het vervolg:

Een schim met de vorm van een meisje dook zweefde rond haar hoofd.
Het meisje had ouderwetse kleren aan. Ze had wat in haar hand. Wat was dat?
Een medaillon? Toen ze een beetje van haar angst bekomen was en ze de ‘geest’ nog eens goed wou bekijken zag ze niets meer. Mistbanken vlogen rond haar hoofd. Het was gestopt met waaien. De maan verdween achter een wolk. Deborah hoorde niets meer. Dit was eng! Bedacht ze nog. Daarna ging ze terug naar de boerderij en kroop omhoog aan het ‘rekje’
Ze sloot haar raam en schrok zich rot toen ze zich omdraaide…

‘zo! Waar ben jij geweest?!!’ een boze moeder staat in mijn deur opening.
‘eh ik ben eh…’ deborah kijk schuldig naar de grond
‘ja. Ga door, jij bent?’
‘ik ben nog naar het meer geweest.’ Zuchtte deborah. Haar moeder zou haar toch nooit geloven. En eigenlijk loog ze toch niet?
‘dus jij gaat om 12 uur ‘s nachts nog naar het meer?’ vroeg haar moeder verbaast en bezorgd tegelijk
‘sorry mam. Maar het meer is zo mooi bij volle maan.’ Deborah had zin om in tranen uit te barsten. Maar dan wou haar moeder weten wat er allemaal aan de hand was. En moest ze de hele gebeurtenis vertellen
‘goed. Maar wee je gebeente als ik je nog een keer betrap!’ Met een zware kreun vloog de deur dicht en met een paar luide vloeken liep haar moeder de trap af.
‘Zo die is weg’ zuchtte ze. Wat ze net gezien had…wie was dat meisje?
Wat had ze vast. Een medaillon? Van wie was die dan. En vooral wat wou ze van deborah.
Ze viel na een uur toch in een rusteloze slaap.

De volgende morgen werd amber wakker. Ze keek op haar wekker. 8 uur, dat was een mooie tijd om op te staan.
Tevreden liep ze met haar kleren naar de badkamer, het 16-jarige meisje waste zich, kleedde zich aan en schminkte zich. Daarna liep ze naar de keuken waar ze verwelkomd werd door het stralende humeur van haar moeder, warme broodjes met aardbeien jam en heerlijke thee.
‘Goedemorgen deborah!’ Begroette haar moeder haar.
‘Goedemorgen mam. Zo jij bent goed gezind?’ vroeg amber verbaasd en overmeesterde een heerlijk broodje met jam
‘ach. Ik heb goed geslapen’ grinnikte haar moeder
‘oh. Op die manier’
‘ga jij even naar de winkel?’ vroeg haar moeder
‘ja graag.’ Ze waren pas naar hier verhuisd. Deborah kende hier nog niet veel mensen. En trok er graag op uit om nieuwe vrienden te ontmoeten. Misschien kwam ze ook wat te weten over het meer…
na nog een paar broodjes naar binnen gewerkt te hebben. Stond amber op en nam haar fiets om naar de winkel te gaan.
Ze fietste door het dorp. Wenste mevrouw wetens goedemorgen en sloot haar fiets voor de winkel. Het was een soort dorpswinkel waar je af en toe interessante dingen hoorde. Ze roddelden nog al graag. Amber zocht haar benodigdheden en liep toen naar de kassa waar ze gelukkig als 5de stond. De 5 dames voor haar kende elkaar duidelijk en hadden het over het meer.
‘brr dat iemand nog naar dat meer wil gaan.’ Zei de 1ste
‘ja. Ik kan het nog altijd niet geloven. Arme arme donja’ antwoordde de 2de
‘zij en haar vader hebben lies zelf begraven aan het meer!’ zuchtte nog een ander.
‘arme meid. Heeft iemand nog wat gehoord van ze?’ vroeg de jongste van de dames
‘nee. Lies is vorige week overleden. De dochter….niemand weet waar ze is. Ze is de dag na haar vaders ‘begrafenis’ verdwenen. Arme lies verloor eerst haar man en dan haar dochter….het was een sterke vrouw. Maar goed dat ze dood is.’
‘oh! Rianne dat is grof!’ vond de 1ste dame
‘nou. Nu is ze van alles af! Ze is gelukkig nou.’
Deborah vond dat ze genoeg gehoord had! Ze vroeg heel beleefd of ze voor mocht omdat haar moeder de spullen nodig had. En betaalde, snel sprong ze op haar fiets en reed tegen hoog tempo naar huis.
In gedachte herhaalde ze het gesprek wat ze net gehoord had steeds weer opnieuw. Ze was er niet met haar gedachten bij. Ze schrok op toen ze tegen iemand op botste en ze niet onzacht tegen de grond viel.
‘kan je niet uitkijken?’ vroeg een meisje van haar leeftijd nogal kwaad
‘eh sorry. Ik was aan het dromen denk ik’ antwoordde deborah verlegen. Ze stond op en zei
‘ik ben deborah. Sorry voor net.’
‘ja dat heb je al gezegd. Hoi deborah. Ik noem katja. En nou ga ik door! Hopelijk kijken er mensen uit. Want jij bent gevaarlijk!’ beet ze deborah toe en liep toen weg
‘nou. Das ook een charmant type’ zuchtte deborah kattig en nam haar fiets op.

Eenmaal thuis liep ze meteen naar haar kamer. Ze had de boodschappen gewoon op tafel gezet en het wisselgeld er langs gelegd.
Ze liep naar haar kamer en keek uit het raam.
Hé wie liep daar bij het meer?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:50

pharagirlke schreef:
De volgende morgen werd
amber
wakker. Ze keek op haar wekker. 8 uur, dat was een mooie tijd om op te staan.
Tevreden liep ze met haar kleren naar de badkamer, het 16-jarige meisje waste zich, kleedde zich aan en schminkte zich. Daarna liep ze naar de keuken waar ze verwelkomd werd door het stralende humeur van haar moeder, warme broodjes met aardbeien jam en heerlijke thee.
‘Goedemorgen deborah!’ Begroette haar moeder haar.
‘Goedemorgen mam. Zo jij bent goed gezind?’ vroeg amber verbaasd en overmeesterde een heerlijk broodje met jam


Naam klopt niet Knipoog

Verder een heel leuk verhaal vind ik..!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 10:59

hihi normaal werk ik altijd met de naam amber. maar vond Deborah hier beter passen Haha! ga het even aanpassen Bloos

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:04

ja ik vond het ook al zo vreemd Verward

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 12:39

hihi das een foutje van me Bloos
als je andere verhalen van mij op zoekt, paardenverhalen. dan zie je dat ik altijd de naam amber gebruik Knipoog vond deborah gewoon leuker nu
het is trouwens al aangepast in word

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers