Nieuwe verkeersregels 1 mei

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 12:53

Er wordt landelijk campagne gevoerd mbt de nieuwe verkeers regels die per 1 mei in gaan.
In de campagne wordt de nadruk gelegd op fietsers en brommers. De paarden komen niet aan bod, helaas. Verleden jaar werd er heel druk gedaan over de veiligheid van ruiters in het verkeer. Deze keer helaas geen aandacht voor ons. Dat is erg jammer omdat de meeste weggebruikers niet -meer- weten dat ruiters ook tot de bestuurders gerekend worden en dat terwijl er geen stuur zit op een paard zoals op een fiets of auto.
Wij worden dus weer aan ons lot overgelaten en mogen hopen dat men zich netjes gedraagt.
1 tip: mocht je ooit een politieagent te paard tegenkomen op een gelijkwaardige kruising: geef hem dan voorrang!
Mocht je zelf ooit met je paard op een gelijkwaardige kruising komen, stop dan maar, want de kans dat anderen jou je voorrang geven is heel klein en voorrang nemen is niet toegestaan.
Sorry, voor het botte bericht, maar ik ben er echt een beetje boos over.


Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 13:21

Tja, staat ook een beetje banketstaaf op je grafsteen: Maar ik had WEL voorrang......

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 15:16

Ik heb nooit één campagne gezien om het toenemende paardverkeer onder de aandacht te brengen.... Errug *eh* ff diplomatiek: zonde!
In mijn theorie boek staat dat je een paar met aangepaste snelheid en zo ver mogelijk van het paard af moet inhalen... Heb t ze nog nooit zien doen. Echt waar, rij 80 waar je 60 mag, zie een paard, geef extra gas, toeter en haal vooral zo dicht langs het paard als maar mogelijk is in... Kortom: paard: DOE LEKKER ASOCIAAL... En daar doet echt helemaal niemand iets aan. Ik neem dus ook met stappen een dress zweep mee en steek die de weg op... De pot op, dan maar een zweep in je muil oid...
Erger me ook altijd mateloos aan de medeweggebruikers, maar op landweggetjes krijgen wij ALTIJD voorrang... Vraag me af hoe dat komt? Dansende Vollo oid?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 16:24

sterker nog, zelfs met een paard aan de hand ben je nog bestuurder, net als iemand met een motor aan de hand. Weet ik nog van mijn rijbewijs theorie, maar of de meeste automobilisten dat weten Verward Verward Verward Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 18:34

Alleen paardrijdende automobilisten weten dat geloof ik.
Vriendje hier is ex-taxichauffeur en denkt alles te weten....
Dit dus niet, vandaar die tip over de bereden politie, dat scheelt m dan weer een boete.
3VO had toch in deze campagne behalve smurfen ook ruiters kunnen laten zien?? Weer zo'n gemiste kans van een overheidsinstantie *zucht*.
Maar: nooit rekenen op een ander, en nooit voorrang afdwingen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:13

In het kwartaalblad van de SRR (wat je krijgt als je een ruiter- en/of menbewijs hebt) stond deze keer een stukje over de nieuwe voorrangsregels. Ligt helaas nog bij m'n ouders, maar ik kan me herinneren dat de kern van het betoog was:

"De regels zijn dan wel veranderd, maar reken er niet op dat automobilisten jou als ruiter voorrang geven. Neem dus geen voorrang, maar hou de eerstkomende tijd een afwachtende houding aan om jezelf te beschermen."

Tja... jammer dat het zo moet. Ruiters worden inderdaad niet altijd serieus genomen. Manjo was altijd ontzettend bang voor vrachtwagens, tractors en motoren. Kan me een keer herinneren (ik was toen 14 ofzo)dat ik bij de wei net in het zadel was gaan zitten en dat er een kereltje op een crossmotor aan kwam. Ik maakte een gebaar dat hij langzamer moest, maar hij stak als reactie z'n middelvinger op en gaf nog eens extra gas bij. Gevolg: Manjo zet een stap opzij, maar daar was een steile slootkant, hij schrikt, springt opzij en ik hang langs z'n hals. Die jongen kijkt nog even om om te zien of zijn actie resultaat heeft gehad en hij ziet mij ernaast hangen. Komt-ie terug en zegt-ie: 'Sorry, zo had ik het niet bedoeld'... Ik wist niet of ik moest lachen of huilen, heb alleen maar heel kwaad gezegd dat hij dat wel ff eerder had kunnen bedenken. Wat een enorme eikel!

Maar ja, zulk soort mensen blijf je toch wel houden. Het schijnt namelijk uiterst geinig te zijn, een bang paard op de weg... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:23

op zich wel netjes dat hij terug kwam.

Ik heb met Trammelant een auto ongeluk gehad omdat hij niet langs een reclame bord durfde en dus midden op de weg liep. Er komt een auto achterop die alleen maar toetert in de verwachting dat ik wel opzij zou gaan. Ja niet dus en hij rijdt vol in op Trammelant. Die is met zijn volle gewicht op die auto gaan zitten en is zelfs niet gevallen. Ik had dus helemaal niets, hij had oppervlakkige snijwonden van het glas naast zijn staart en auto was vrijwel total loss. Die chauffeur stond een half uur later nog te bibberen, maar ik weet zeker dat hij voortaan met ruime boog om paarden heen rijdt. Nu al die anderen nog ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 21:35

Ik heb vroeger een keer een spiegel kapot getrapt met mijn beugel. Kwamen er van die leukerds in de berm tegen het verkeer (!) in rijden om te kijken wat Odie zou doen. Man, toen was ik echt bang maar die pony trok zich er dus echt niks van aan en ik heb keihard tegen die auto geschopt. Ik zat in de startblokken voor een rengalop naar huis maar gelukkig reed die auto gauw weg toen ik die spiegel kapot had getrapt. dat isal bijna 10 jaar geleden maar ik vergeet het nooit.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 23:07

Ik heb een paar weken geleden een mail gestuurd naar 3vo. Ik heb daarin gevraagd of er geen spotje kon worden gemaakt over automobilisten en ander verkeer die niet af willen remmen voor paarden en daarmee paarden en ruiters (en zichzelf) in gevaar brengen. Zelf heb ik helaas al nare dingen meegemaakt (1 keer op een auto gezeten met mijn paard). Maar helaas konden ze dat niet doen, omdat dat de taak is van een andere instantie ofzo. Zal het mailtje wel eens opzoeken.

Over die nieuwe regels: ik vind het belachelijk!! Ik vind dat er gewoon alleen maar voorrangs wegen zouden moeten zijn en alle zijwegen zouden haaientanden moeten hebben. Zo zou er nooit verwarring ontstaan want de ene keer is het geen voorrangsweg en de andere keer juist weer wel...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 23:38

Hier zijn ze ook hard mee bezig, in iedergeval in de buitengebieden. Bijna overal komen voorrangskruisingen en borden enzo.

In woonwijken e.d. moet je maar gewoon rustig rijden.. Als je met 60 op een kruising af komt stormen in een woonwijk ben je gewoon niet goed bij je hoofd..

Maar voor fietsers is het precies hetzelfde als voor paarden hoor.. Ik ga na 1 mei op de fiets echt niet verwachten dat er auto's voor me stoppen Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 10:16

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 19:43

Je zeg, en dan vinden ze nog gek dat iedereen keihard begint te lachen als ze de slogan: ""De politie is je beste vriend'' laten horen......
Soms zou ik willen dat ik op de fiets (of te paard!!!) van die James Bond atributen bij me had; met een druk op de knop komt er een scherp mes uit de hak van je laars waarmee je de auto aan gort snijd... Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, afkepieteke, Anouk_H, Ashleytjuhh, Besje, Bommeltje_, Domiinique, fleurtjeuh, heidiLOVER, Hjartje, IASCrawler, janneke_S, Jolynne, katinker, Mariett, Miran, Paloma_Janet, Sjokki, TheNovelist, xSCWx en 73 bezoekers