Roeckl handschoenen, welke bevalt het best?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Roeckl handschoenen, welke bevalt het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:10

Aangezien mijn zoveelste paar handschoenen aan vervanging toe is, heb ik bedacht dat ik graag eens Roeckls wil proberen (ja, ondanks de prijs Tong uitsteken). Veel goede dingen over gelezen op Bokt, dus ben erg benieuwd.

Alleen zijn er wel heel veel soorten Roeckls, welke hebben jullie (evt. plaatjes) en bevallen ze?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:23

Ik heb Roeckls van 35 euro. Die dunne dingen.
Erg fijn om mee te rijden en nu na een half jaar nog steeds goed.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:29

Ik heb de Roeckl Ludger Beerbaum en die bevallen prima!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

prompter

Berichten: 10922
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:36

Uit mijn hoofd weet ik niet welke het zijn, ik heb er zomerhandschoenen van met stoffen inzet, hele fijne handschoenen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:37

ik heb die van extra grip ofzo Verward Iig ik heb ze lang gehad, echt heel veel en intensief mee gereden.. Maar nu zijn ze stuk dus maak ik die harry´s horse ( zitten echt niet lekker in vergelijking tot roeckl) maar ff op, zijn ook al stuk... Maar ik wil zeker weer roeckls, zijn gewoon echt heerlijk!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:38


So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:57

Heb zelf twee verschillende soorten.
Deze heb ik in het wit, hebben goede grip, en zijn goed wasbaar na iedere keer gebruiken
Afbeelding

Deze heb ik in het lichtgrijs, met goede grip, en verstevigd op de plekken waar normale handschoentjes snel kapot gaan.
Ook deze zijn goed wasbaar!
Afbeelding

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:06

Ik heb ze dus altijd kapot aan de ringvinger Verward en daar zijn ze helaas nooit verstevigd.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:08

ik heb ook de light, rij er alleen wedstrijden mee maar ze blijven erg goed

ONDERSCHRIFTLOOS

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:09

ik heb de Roeckl Meredith Michaels Behrbaum (als ik het goed schrijf...)
Ze zitten super, rij er nu een jaar ongeveer 2x in de week mee, gaan nu een klein beetje pluizen, maar niet stuk.

Ik merk wel dat als ik met stoffen teugels rijd, dat ze dan wat glad zijn... Maar de teugels zijn dan ook wel redelijk versleten, dus misschien ligt het daaraan.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:33

Jurga schreef:
Ik heb ze dus altijd kapot aan de ringvinger Verward en daar zijn ze helaas nooit verstevigd.


De meesten zijn toch juist wel verstevigd tussen ringvinger en pink? De Ludger Beerbaums iig wel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:35

Ze zijn inderdaad extra verstevigd bij de ringvinger en pink.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:44


LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:15

Ik heb ook die light. De mijne zijn nu anderhalf jaar oud, ik rij bijna dagelijks en ze zijn nog steeds goed. Zien er wel wat versleten uit maar nog niet doorgesleten! En ze rijden heerlijk OK dan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:26

Goede tip Lydiia! Ik ga over een goede week op vakantie naar Drenthe, dus heb ik mooi de kans de modelletjes van Roeckl eens te bekijken .

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:37

Ben zelf ook een tevreden Roeckl-gebruiker... ja, zul je dan zeggen: dat zal wel, lekker uit je eigen winkeltje pakken. Ja, natuurlijk! Moet toch weten hoe de kwaliteit is? Deze handschoenen zijn wat duurder dan de modellen van andere merken (die er trouwens heel erg op lijken), maar het comfort en de duurzaamheid zijn echt veeeeel beter. Door het gebruik van technisch hoogwaardige materialen, voelen de handschoenen erg dun aan (beter gevoel), bovendien bezit de sof ademende eigenschappen zodat je minder snel "zweethanden" krijgt. OK dan!

Bij gebruik van springteugels verkort je de levensduur van handschoenen in het algemeen. Je krijgt als het ware "grip-op-grip". Bloos!

Het onderhoud is simpel: in de wasmachine met normaal wasmiddel op 30 graden. Let op: nooit wasverzachter gebruiken bij "technische stoffen".

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:49

Afbeelding
Ik heb deze en die bevallen erg goed, lekker dun stofje!
Beschreibung:
OH: Suede-Material
IH: ClarinoGRIP
Besätze aus silikonisiertem RainGRIP, Klettverschluss,
3D-Print

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:22

Afbeelding

Deze heb ik, en dan de meest donkergrijze. Ik vind ze echt he-le-maal SUPER!!! OK dan!

Toos paardloos

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:25

Ik heb de hele dunne dingentje en de witte voor de wedstrijden.. Ze zitten super.. Neem echt geen andere meer, ondanks de prijs..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:27

miepmiep schreef:
ik heb de Roeckl Meredith Michaels Behrbaum (als ik het goed schrijf...)
Ze zitten super, rij er nu een jaar ongeveer 2x in de week mee, gaan nu een klein beetje pluizen, maar niet stuk.

Ik merk wel dat als ik met stoffen teugels rijd, dat ze dan wat glad zijn... Maar de teugels zijn dan ook wel redelijk versleten, dus misschien ligt het daaraan.


Ik heb die ook, gaan nu al ruim n jaar mee en k rijd zon 5 keer in de week. Deze gaan tot nu toe t langste mee. Ze waren geloof k 26 euro.. Vind ze af n toe idd glijden.. En k ben wel toe aan nieuwe.. miss gaan de iets duurdere nog wat langer mee

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:36

Ik heb ook die Light&grip, maar ben er echt SUPER tevreden over. Die goedkopere merken waren altijd na 2 maanden al kapot, maar met deze doe ik echt heel lang. in aanschaf dus wel wat duurder, maar op den duur zeker geldbesparend!
Er zijn inderdaad veel modellen, dus ik zou je aanraden om in de winkel eens te gaan kijken. Dan kun je ze ook even passen en je goed voor laten lichten (welk model het beste voor jou is).

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:41

De laatste keer dat ik weer handschoenen moest kopen omdat ik weer door de oude heen was besloot ik toch maar eens de light&grip te proberen.

Ben helemaal tevreden, waar de meeste binnen een paar weken voor dood zaten, doen deze het nog steeds

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:56

Ik heb ook de light & grip. Nadat ik bij de zoveelste proef 20 x mijn teugels moest inkorten, omdat ze uit mijn handen gleden, heb ik maar een beetje meer geld uitgegeven Tong uitsteken . Ze zij het zeker waard. Ze zitten heerlijk en geen geklooi meer met teugels die wegglijden, en dat voor een ruiter die een hekel heeft aan handschoenen Haha! . Met Roeckl's wil ik wel rijden.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 21:03

Ik ben echt heel benieuwd, ga ze in de winkel eens bekijken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:09

hey
ik heb die die op de foto staan bij Laantje (die eerste) Heb ze zowel in wit (wedstr) als bruin (oude) als blauw Haha!
Ik vind ze echt super, ondanks de prijs.
Je moet alleen opletten bij water, dan gaan ze snel stuk. Maar ja, niet iedereen is zo dom als mij om met zulke handschoenen een paard te wassen
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mellamoshan en 10 bezoekers