dan leggen we hem wel even neer......(lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

dan leggen we hem wel even neer......(lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 09:13

eindelijk vakantie, lekker allemaal leuke dingen doen met mn pony....

dus niet. ten eerste heb ik nog geen zadel, dus de komende weken rijden we nog zonder zadel (wat wel heel goed gaat maar no way dat ik er mee het bos in ga *dan kan ik grassprietjes van dichtbij bekijken*)

hij moest ook nog naar de dierenarts. sinds een paar weken heeft´ie ontzettende jeuk (kan geen zomereczeem zijn want dat heeft hij nog nooit gehad, hij is 6) en daar wou ik naar laten kijken. ook heeft hij een sarcoïde op zn hoofd (goedaardige huidtumor) die nog niet in de weg zit, maar dat wel gaat doen als hij nog groter wordt.
dus een afspraak gemaakt om volgende week naar de kliniek te gaan voor onderzoek, en dan zagen we wel weer verder.

´s middags kreeg Iep (kasteel van 1.80) koliek, heel zielig hoopje ellende plotseling, en DA moest met spoed komen. kon twee kanten op, of het stelde niks voor, of het was zo ernstig dat hij onder het mes moest met groot risico.. Verdrietig hij had temperatuur van 35°, helemaal witte slijmvliezen, ademhaling van 52 en zweette zich kapot. DA heeft gevoeld, en zijn dunnen darm zat helemaal op de verkeerde plek. operatie dus. maar eerst wilden ze nog een nieuwe tactiek uitproberen. in de stapmolen op standje 10. en maar doordraven (arme Iepje)
en wat denk je? eind van de dag weer helemaal in orde, 37,7° en alles zat weer opd e goede plek. dat was dus goed afgelopen (Iep wil je ons niet meer zo laten schrikken Schijnheilig )

ondertussen zei de DA dat hij wel gelijk even naar mijn pony kon kijken. tegen de jeuk heeft hij twee prikken gehad dus dat is nu waarschijnlijk over. maar die sarcoïde, daar moest hij maar ´even voor onder het mes´. owkeej dacht ik, heb al eerder een operatie meegemaatk van mi j oude verzorgpony, dat was gewoon onder plaatselijke verdoving in de stal. niks aan de hand dus. maar nu zei de DA dat hij hem eigenlijk wel even wilde ´neerleggen´. MIJN JELMER!!! ik besefte het eigenlijk niet, heb gewoon een afspraak gemaakt en dierenarts gedag gezegd.
maar toen ik eenmaal weer in de stal was had ik het even niet meer. moet ik mijn jelmer uit handen gaan geven. staat hij daar in een vreemde stal, bij vreemde paarden, met vreemde mensen die hem prikken geven en allemaal enge dingen, en ik zit dat zeker hier in zijn stalletje te wachten om te horen of het goed is gegaan..... Huilen
ik was niet happy. ik kon helemaal niet meer helder denken, wat nou als het net bij hem misgaat. zonder jelmer kan ik niet, dus dat was ondenkbaar. toen mn tranen opwarenkwam mn vriendin naar me toe en heeft heel lang op me in zitten praten, maar ik zag het nog steeds niet echt glimmen. (ik had dus toch nog meer tranen )
even later kwam mn instructrice langs, en die zei dat ik me niet druk hoefde te maken, dat het juist heel interessant is.. Verward owkeej, ik wil graag dierenarts wroden, maar dat betekent niet dat mijn eigen paardje voorbeeld moet zijn! dat was niet helemaal de bedoeling...
maar zij zei dus dat ik er waarschijnlijk wel bij kan zijn Haha! en dat er bijna geen risico bij is (ik weet ook wel dat het een routineoperatie is, maar toch...) Ach gut ik kon weer ademhalen.

zrry, tis een beetje een lang verhaal maar moest het gewoon ff kwijt.. Bloos

*nu ga ik een xxl halster kopen met bontje zadat het niet schuurt bij de hechtingen, om mn pony (nouw ja, mezelf) te troosten Knipoog *

Freestyle Academy
www.emielvoest.nl



MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:58

heey chaai!!! ga je vooral niet te poedersuiker voele om jel!!! jelmer heeft jou ook nodig! en die operatie is ff poedersuiker maar jou sterke jelmerpoonie red dat makkelijk!! je kan er de hele tijd bij zijn!! alleen misschien dan als ie onder t mes is dus jelmer mekrt nie eens dat jij er dan niet bent!!

maar ik ben er voor je!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:25

Mm, wees erg voorzichtig met de wond, voor je er op verdacht bent is het toch weer terug. Ik weet niet waar het gezwel zat bij jou pony, maar blijkbaar ergens in de buur van het hoofd. Ik heb mijn paard (die had een sarcoid bij z'n oor) de eerste 10 dagen na de operatie geen halster om gedaan en pas na twee weken weer een hoofdstel.
Voor 't overige is het idd een routine-operatie, maar kan me voorstellen dat je even schrok!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:42

Wow, dat met die koliek is lef hebben, want je kunt dan wel de stapmolen op standje 10 zetten, maar als hij gaat liggen, doe je geen donder.
We hebben er wel eens een, (18 jaar geleden) onder narcose over de rug gerold, ivm met een slag in de darm. En dat lukte, kun je je voorstellen, 3 man die een kast van 1.76, zwaar onder zijl, een paar keer over de rug aan het rollen zijn. Waarom zijn het altijd die bakbeesten die zoiets hebben? Paard daarna weer oke, wij alledrie zware herniaverschijnselen.......

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:45

we hebben het gewoon geprobeerd. afgelopen jaar zijn er twee paarden van stal met spoed naar de kliniek gebracht, en die moesten allebei geöpereerd worden (ze stonden te lang stil in de trailer) deze keer is het dus vanzelf weer goedgekomen.

Freestyle Academy
www.emielvoest.nl

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:11

Hoi, wat een verhaal! Hopelijk gaat de operatie heel goed en is ie snel weer oke.

Wat ik wel even wilde vermelden: zomereczeem kunnen paarden naar het schijnt ook krijgen als ze ouder worden hoor. Het is niet altijd aangeboren. Vergelijk het met een allergie: ikzelf ben nooit voor iets allergisch geweest, op mijn 16 krijg ik uitslag en jeuk en nu ben ik dus allergisch voor sommige dingen.

Maar je hebt wel gelijk dat je dat even laat nakijken, het kan natuurlijk ook iets anders zijn!

Groetjes ...... en succes!

Neem een bezoekje aan mijn website: http://users.skynet.be/kimenbert

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 23:07

je hebt gelijk, zomereczeem kunnen ze ook wel later krijgen, maar het paste ook niet echt in het beeld van zomereczeem. hij ging als één van de eersten schuren op stal, en alleen aan zijn manen, en vooral op zijn hele hals. en eigenlijk had hij overal jeuk... DA denkt een onderhuidse parasiet, resultaat van de prikken zien we hopelijk snel!

Freestyle Academy
www.emielvoest.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy_leftover, DanaxxLester, DeGelukkige4, fetisje, IASCrawler, Jette, Kayleigh__, Kimmie235, larissa96, Maaike_Ma, Oliefanter, shaddy82, shadowstar, shirleyp, SparkYY_8, Zonnebloem24 en 95 bezoekers