telkens op 1 plek er van door gaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

telkens op 1 plek er van door gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 17:43

telkens op 1 plek in de bak wilt ze er niet langs dat is 1 zijde in de bak. Ik weet niet of dit uitproberen is maar naar een tijdje na flink boos worden gaat ze er wel langs.


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:45

heb een tijd hetzelfde probleem gehad,is idd uitproberen
er is helemaal niks,dus moet ze daar maar gewoon langsgaan. (en zelfs als er wél iets is,kruiwagens bijten niet Knipoog )

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:49

longeer haar anders van te voren.
loop ze dan ook zo te kloojooien?

Teamspirit... Je bent een toppertje!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 17:55

TeamSpirit schreef:
longeer haar anders van te voren.
loop ze dan ook zo te kloojooien?

ik longeer der nooit voor het rijden. Achja het houd je wel wakker als ze ineens een onverwachte beweging maakt. Dat is in het bos ook. Vorige keer zat er ergens een fazant en ik zag die niet en daar schrok ze ook van ik d8 wat is er nu weer. Maar op zo'n paard blijf je wel wakker. Maar ik zit er altijd met een big smille op als ze dat doe

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:56

Ik zou haar hard aan het werk zetten dat ze geen kans krijgt om te schrikken.

Heel veel oefeningen doen op die zijde, veel kleine cirkeltjes rijden op die plek...tot ze doorheeft dat er niets is om van te schrikken.

Je suis Charlie.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:04

Oh, dat herken ik wel. Laatst reed ik blij rond in de buitenbak. Stap niets aan de hand, aandraven ook nog niet. Ik zet een volte B-E-B in en op het moment dat ik bijna weer bij B ben: vol in de ankers .

Hum. Ok. Opnieuw proberen: precies hetzelfde verhaal.

Toen dus maar in stap richting B kijken wat daar aan de hand was: er groeide daar wat onkruid en dat had net die dag leuke paarse bloemetjes gekregen Clown . Dat was dus reden genoeg om in de ankers te gaan.

Vervolgens drie kwartier lang niet normaal langs de B gekomen. Stukje wijken richting B werd met wat galopsprongen langs B Haha!. Met een gebroken lijntje op die zijde werd er vanuit een ooghoek stevig naar de bloemetjes gegluurd. Boos werden hielp niet (nou ja, paard werd ook boos dus dat kwam het geheel niet ten goede).

Toen vriendlief langs de bakrand kwam kijken wilde ik even demonstreren wat er voor engs was. En jawel: zonder enig probleem langs de bloemetjes bij B Clown (alleen werd toen Vriendlief eng gevonden Verward ).

De dag erna, met de springles in dezelfde bak, was er niets meer aan de hand. Hij heeft de bloemetjes niet meer gezien Haha! .

(Overigens zag ik gisteren een stalgenoot uitstappen met zn paard aan de hand en in het voorbijgaan even wat van het onkruid met bloemetjes uit de grond trekken. Paardlief was dus niet het enige paard dat vond dat het hele enge bloemetjes waren Haha!).
Laatst bijgewerkt door Apple op 22-06-04 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 18:07

ja mieke heeft dat altijd al dan wilt ze neit stil staan met opstappen dan weer wegschieten op een lange scheiden. Ze heeft een grote truckendoos in zich. Als ze achter een andere paard loopt dan wilt ze er wel langs maar als ze er alleen langs moet dan nee doei anouk en weg is ze haha. Ik kan der op de donder blijven geven maarja dat helpt niet meer bij der haha. Ze fokt zich helemaal op als ze er in stap voorbij moet:S. Ik heb liever een paardje die pit in zich heeft dan een paardje die zelf wel de rondjes loopt en de figuren vanzelf kan lopen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:42

Par heeft het ook weleens, altijd op dezelfde lange zijde, ik zet haar daar expres op de volte en verschuif die langs de hele zijde.
Lekker ana het werk zetten, stelling etc. en na een paar rondjes is ze de kabouters vergeten.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:29

Ja liggen wel springbalken naast de bak en staanders ook misschien is het dat waar ze telkens van schrikt

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:38

Stap er eens aan een lange teugel langs, doet ze dan niks is het zeker uitproberen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:43

Ik zat een keertje in de buitenbak op Benneton (manegepaard). Er was al een meisje afgevallen, omdat hij 1 bokje gaf en het meisje niet zoveel zittalent heeft, dus toen werd mij vriendelijk verzocht er op te gaan. Het paard was helemaal gek aan het doen, gewoon voor de lol. Zeker in galop besloot ze overal van te schrikken! Gewoon door rijden en anders juist een keer langs galopperen, als hij/zij daar weggaloppeerd.


snoopy_love

Berichten: 301
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: 't Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:15

Apple schreef:
(Overigens zag ik gisteren een stalgenoot uitstappen met zn paard aan de hand en in het voorbijgaan even wat van het onkruid met bloemetjes uit de grond trekken.


als ik met mn paard in de buitenbak rij en er ligt per ongeluk een plastic zakje dan durftie er ook niet langs en schrikt ze steeds, maar ik haal het zakje niet weg want ik vind dat ze er maar aan moet wennen.
Wat ik wel doe is afstappen en het zakje voor der neus houden dan vind ze het al een stuk minder eng.

Trots op Bondi (RavelxFlemmingh) :D

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:32

Voordat je op die plek komt een overgang maken naar de stap en zodra ze ook maar een beetje sneller wilt terug pakken, een paar seconden stilstaan en weer weg stappen. Paar keer herhalen (en zorgen dat ze daar absoluut niet wegkomt) en dan in draf erlangs. Blijf wel op je hoede wanneer je er langs rijdt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers