Een instructrice die niks vertelt??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Een instructrice die niks vertelt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:16

Ik rij al ong. 3 maanden les op 2 pony's in Sint Pancras.Dat ligt in Noord Holland naast Alkmaar.Ik hoorde laatst van een vriendinnetje van mij dat een ze een van die pony's waar ik op rij te koop zag staan op een advertentiesite..beetje vreemd want ik wist nog van niks.Hij staat nu al sinds 11 Juni te koop.Ondertussen heb ik alweer een keer les gereden en ze (mijn instructrice) heeft nog steeds niet verteld dat Amber (de pony) te koop staat.Mijn vriendinnetje waarmee ik lesrij en ik wilden wachten tot ze het zelf zegt, maar ik denk dat Amber tegen die tijd al verkocht is want ik hoorde gisteren (ik heb maandag nog les gereden) dat er zondag al kopers waren wezen kijken bij Amber Verward en ook dat heeft mijn instructrice niet verteld.Allemaal een beetje vreeemd dus, ik heb de advertentie wel zelf op de advertentiesite zien staan met alle informatie erop en der aan.Dus dat Amber te koop staat zal wel kloppen.
Als Amber verkocht is zal ik waarschijnlijk alleen nog kunnen rijden op een kleine welsh en een shetlander.Om nou weer op de manege te gaan lessen heb ik niet zo veel zin.
Wat vinden jullie hiervan?Moet ik zeggen dat we weten dat Amber te koop staat?Of af blijven wachten tot ze het zelf verteld.
Ik weet het, het is een beetje een vreemd verhaal:P maar ik hoop op reacties en meningen.

Groetjes van een ''van niks wetend'' lesser Schijnheilig
Voor mensen die misschien geinteresseerd zijn in de advertentie kijk hier even! : http://www.marktplaats.nl/markt/dieren/ ... ?zoek=valk


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:19

ik zou gewoon vragen of dat paardje te koop staat.
wel een beetje raar dat ze niks zegt.
maar zou het gewoon tegen haar zeggen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:20

Ik zou gewoon zeggen dat je het gezien hebt op internet en dan vragen hoe of wat. Voordat ze ineens weg is en je hebt niet de laatste foto's etc kunnen maken!

Ik heb de advertentie even gekeken, maar wat een heeeel mooi paardje zeg! Geweldig!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:20

het is een beetje l*llig dat ze je niets heeft verteld, maar het is en blijft haar paard, dus ze kan er mee doen wat ze wil. Waarom zou je niet vertellen dat je weet dat ie te koop staat? Is toch geen geheim?

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:22

ja zou ik ook doen want als jij daar op lest heb je toch het recht het te weten vindt ik hoor ...
zei zou het ook niet leuk vinden als het omgedraaid zou zijn want altijd lessen op een welsh (ik weet niet hoe groot je bent) of shet is ook niet altijd leuk natuurlijk

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:37

j0rinda schreef:
ja zou ik ook doen want als jij daar op lest heb je toch het recht het te weten vindt ik hoor ...
zei zou het ook niet leuk vinden als het omgedraaid zou zijn want altijd lessen op een welsh (ik weet niet hoe groot je bent) of shet is ook niet altijd leuk natuurlijk


Ik ben ong. 1.65 die shet en die andere welsh zijn ook heel lief, maar om er nou iedere week op te moeten rijden..voel me wel wat groot voor die shet..weet dat ze het gewicht wel aankan.Maar toch..van Amber kon ik ook iets meer leren, Aros die andere welsh houd namelijk niet zo van dressuur..dat is meer een springpony Lachen

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:44

wel een beetje stom dat ze je niets heeft verteld hoor! als er op de manege waar ik reed pony's/paarden werden verkocht werd dat over het algemeen wel verteld op tijd, maar waren ze wel snel verkocht. ik zou niet al te lang wachten met het vragen ernaar, want meestal worden paarden die verkocht zijn echt zo snel mogelijk gebracht naar de nieuwe eigenaar. dan kan je nog even afscheid nemen en foto's maken, voor het te laat is. wel mooi paardje trouwens!

jeej, in mei naar tsjechie!!

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:08

dom dat ze dat niet heeft vertelt.
ik zou zeggen dat je het op marktplaats heb gelezen.
ik vind wel dat ze dat even had mogen zeggen

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:11

gewoon vragen.
maar het is toch verder aan haar denk ik??
Maar als ze de pony speciaal voor jou moet houden?
Mischien had ze het wel netjes kunnen zeggen, maar er iets tegen doen, lukt denk ik niet (ik zeg niet dat je dat van plan bent)

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 15:12

Bedankt voor jullie reacties, en het is inderdaad allemaal aan haar het is haar pony.Maar toch vind ik dat je zoiets wel even kunt melden en niet op het laatste moment moet zeggen oja hij is verkocht, want dan heb ik nu tenminste nog de tijd om iets anders te zoeken.Maargoed..allemaal Hartstikke bedankt voor jullie meningen en reacties! OK dan!

Moniquex

Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:33

Hallo iedereen Lachen

Ik vond het wel grappig om hierop even te reageren omdat dit over mijzelf gaat *LOL*

Ik heb samen met mijn ouders besloten om mijn pony te verkopen omdat ik er nog 3 heb staan. Waaronder een 2 jarige arabieren hengst die ik in Mei gaan inrijden. Het is heel moeilijk.

We hadden besloten om hem na de zomervakantie te verkopen, maar omdat veel mensen dat "platzak zijn" hadden we besloten om hem nu al te koop te zetten (en tegen de kopers te zeggen dat hij pas in Augustus weg mag). Ik heb hier niks over gezegt, omdat hij er pas een week op stond en je weet nooit hoe de verkoop gaat. Ik wil geen slapende honden wakker maken. Dus ik had voor mijzelf besloten dit pas te vertellen als het rond was, omdat het toch nog meer als 1,5 maand zou duren voordat hij uberhaupt naar een nieuwe eigenaar zou gaan.

Dat was mijn idee erachter, en ik snap het probleem maar hij staat er ook nog maar (nu) 1,5 week op.

Nu snappen jullie het verhaal erachter, en ik hoop dat jullie me begrijpen. Ik hou er gewoon niet van om alles van de daken te schreeuwen. Pas als er zekerheid is vind ik het relevant. Pling

Gr Monique Lachen

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 10:17

Bedankt voor je reactie ik heb je al een mailtje gestuurd met de uitleg enz. 2 zelfs


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 110 bezoekers