[verhaal] De Muur

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Wat vind je van dit verhaalfragment?

Leuk
12 (66%)
Geen mening/Ik weet het niet
4 (22%)
Matig - slecht
2 (11%)

Totaal aantal stemmen: 18


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:04

KOest! Af! ~~}>

Nou goed dan, laatste stukje. En dan is deze scene helaas weer op. Geen nieuwe hindernissen meer. Haha! Maar misschien zet ik nog wel weer eens een ander gedeelte van hetzelfde verhaal op CB als ik weer wat meer af heb en het een leuk stukje is. Maar goed. De Muur. Knipoog



Citaat:
Het werd doodstil toen Mijntje en Alien achter de hindernis verdwenen. De muur was zo groot en massief dat hij het meisje en haar pony enkele seconden volledig aan het gezicht onttrok. Achter Tara begon een man al tegen zijn vrouw te verklaren dat de pony geweigerd moest hebben, toen de combinatie weer zichtbaar werd. Langzaam, héél langzaam, en met een zichtbare krachtsinspanning vocht Alien Star zich boven de monsterachtige hindernis uit, leek even bewegingsloos boven de bovenste rij blokken te zweven, en liet zich toen gedwee door de zwaartekracht weer naar beneden leiden. Toen hij veilig op de bodem landde, barstte er een enorm kabaal los. Stoelen vielen om terwijl mensen opstonden, klapten en juichten, Tara vloog Sandra en haar ouders om de hals en Pasja en Krul sprongen uitgelaten tegen hun baasjes op. Mijntje leek het allemaal echter niet meer te horen. Toen Alien enkele meters na de muur de teugels uit haar handen trok, in een sukkeldrafje overging en nieuwsgierig om zich heen keek, liet ze zich met tranen in haar ogen van zijn rug glijden en viel hem snikkend om de hals. 'Dankjewel, Alien, je bent aller, allerbeste van de wereld.' Ze hoorde in de verte de bel gaan die vertelde dat ze gediskwalificeerd waren. Het deed haar echter niets meer. Alien had haar laten zien dat hij haar vertrouwde, en dat zij op hem kon vertrouwen. En dat was belangrijker dan welke beker, welk applaus dan ook.


Tevreden? Was dit het einde dat verwacht werd? Knipoog


elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:08

ja.... geweldig *LOL* *LOL* OK dan! OK dan!

Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:54

Hah, ik wist het Haha!

Maar hij is wel heel goed. Echt lekker geschreven... kan ik nog wat van leren Knipoog

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 12:51

meer!! meer! meer!! meer!! meer!! *LOL* Knipoog Haha!

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:43

mooi verhaal!!
Alleen staat er in dat 1 na laatste stukje, die waar ze de laatste hindernis kwijt zijn een fout. Er staat namelijk dat als ze de laatste hindernis niet snel vinden, ze tijdfouten krijgen en niet naar de barrage mogen. Maar als Mijntje voltes rijd in het parcours telt dat als een weigering, dus kan ze sowieso niet naar de barrage.
Maar verder is het echt heel mooi geschreven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:46

Hmm, dat is inderdaad wel interessant. Maar misschien was ze zo in de ban van het zoeken van de hindernis dat ze dat even vergat.. En mogen pirouettes wel? Haha!

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:56

MOOI!!! Echt mijn complimenten! OK dan!

Het is duidelijk een kinderverhaal, maar ik leefde helemaal erin op hoor!!! Cool Haha!


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:11

Hier nog een fan, vind het een ontzettend leuk verhaaltje, en heel goed geschreven!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:53

Dank jullie wel, het is inderdaad ook als kinderverhaal bedoeld maar het is een compliment dat ook de ouderen het leuk vinden! Haha! Als ik weer eens een sctuk af heb, zet ik dat denk ik ook weer op CB, dan noem ik het Tara&Tijger (het komt immers uit dat verhaal) zodat de fans weten welk topic ze moeten openen. Knipoog Deal?

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:16

Leuk verhaal! Goed geschreven ook. Wat LIL zegt klopt inderdaad, ik zou dat even veranderen. Niets vervelender dan een paardenverhaal dat niet klopt. Kleine puntjes:

Eerste stukje:

Onder haar warme bloes en rijjasje voelde ze hoe zich zweetdruppels vormden en kriebelend omlaag kropen.

Opzich klopt het zintechnisch wel, maar als je deze zin zo leest lijkt het of zij het ónder haar bloes voelde, alsof zij onder haar bloes zit zeg maar. Als je de zinsvolgorde verandert (onder haar bloes achter 'zich') is dat niet meer zo. Is het trouwens niet 'blouse'?

Als Alien weigerde om met haar op zijn rug te springen?

Zoals de zin er nú staat, is het meer een zin om ... achter te zetten. Ik zou er dus het woord 'wat' voor zetten. Het lijkt nu trouwens ook een beetje of ze (de laatste tijd) nooit met hem gesprongen heeft. Dat lijkt me toch niet als ze met n concours meedoet.

Laat Alien... ...parcours springt. Dit is een citaat. Aanhalingstekens dus.

rondde keurig de laatste bocht af.. Ze zat op de volte, dus zijn er niet echt veel afzonderlijke bochten. Klopt dus niet helemaal.

Tweede stukje:

leerlingen.' Zei komma ipv punt

prikte, 'En zo te zien gaan het allemaal van een leien dakje, kijk zelf maar.'
'En' moet zonder hoofdletter. Ook is het 'gaat ipv 'gaan', het onderwerp is namelijk 'het'.

Na de landing volgde een halve baan. Een halve baan? Wat bedoel je hiermee?

Tara zag het weer levendig voor zich:
Het moet nog gebeuren, dus 'weer'? Ik begrijp dat je bedoelt dat het al eerder gebeurd is, maar toen gebeurde het ook écht, niet alleen in Tara's verbeelding. Zou het 'weer' dan ook weglaten.

Alien zou proberen erlangs te glippen, Mijntje zou met zweep en teugels hem proberen erover te dwingen…
proberen... proberen. Probeer het één keer anders te zeggen.

Het volgende stuk is nogal lang, dus daar begin ik maar niet aan. Ik weet het, ik ben nogal aan het mierenneuken, maar daar zijn je lezers ook voor, toch Tong uitsteken . Hoop dat je wat hebt aan mijn commentaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers