hoe overzetten paspoort nieuw eigenaar buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

hoe overzetten paspoort nieuw eigenaar buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:04

hoe zet je het paspoort over op een nieuwe eigenaar? moet het paspoort opgestuurd worden ofzo? met het adres enz van de nieuwe eigenaar? en hoe zit dat als het paard naar het buitenland vertrekt?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:38

Paspoort is gebonden aan een paard, de eigenaar staat er niet in vermeld. Alleen op stamboekpapieren staan eigenaren op vermeld, niet in paspoort. Dus als je een paard verkoopt naar buitenland kan je gewoon het paspoort meesturen en aan het paspoort kan dus niets worden verandert (omdat de eigenaar niet wordt vermeld in het paspoort). Niets aan de hand dus.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:58

in mijn paspoort staat toch duidelijk mijn naam vermeld als eigenaar(getypt)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:28

De eigenaar staat absoluut in het paspoort hoor Eleonoor
Bij het KWPN stuur je het stamboekpapier op en dan krijg je een papier met de goede eigenaar + sticker voor het paspoort terug Knipoog

Hoe het bij Tobi gaat weet ik niet, maar je moet het gewoon meegeven met die mensen Anders kunnen ze bij de grens indien nodig niet aantonen dat het paard geënt is ed, niet eens welk paard het is.
Als die mensen prijs stellen op hun naam in het paspoort ipv dat van jou dan kunnen zij het zelf opsturen naar de instantie die het paspoort uitgegeven heeft(in jouw geval wsl de KNHS). Maar aangezien het paspoort toch geen eigendomsbewijs is is dat weinig zinvol

Het paspoort moet iig bij het paard blijven en dus direct meegegeven worden!


Weet je al wat?

khymo
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Amersfoort.. midden in Nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:01

Ik heb een KWPN paard met paspoort en ben naar het KWPN gegaan en daar kun je heel uitgebreid uitleg krijgen. Dit kan ook telefonisch. Ze zitten in Zeist. Succes verder