Weer een onthoofd in Irak

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Weer een onthoofd in Irak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 06:38

Walgelijk gewoon... Weer een onthoofd een Koreaan.
Weer zo'n zelfde foto als met die Amerikaan toen der tijd... Mn maag draait weer om en ik heb van de vorige niet eens het filmpje gezien Scheve mond

Planet nieuws meld:

Zuid-Koreaan onthoofd in Irak

Gepubliceerd op dinsdag 22 juni 2004

De Zuid-Koreaan Kim Sun-il is door zijn Iraakse ontvoerders onthoofd.
De Arabische zender al-Jazeera zegt een band te hebben waarop de executie van de 33-jarige Kim te zien is. Het station zond een opname uit van een groep zwaarbewapende gemaskerde mannen, die achter de geknielde, geblinddoekte en in oranje pak geklede Kim stonden. Ze waarschuwden dat ze hun dreigement om Kim te onthoofden, gingen uitvoeren. “We hebben jullie gewaarschuwd, en jullie hebben dat genegeerd. Genoeg leugens. Jullie leger is hier niet voor de Irakezen, maar voor het vervloekte Amerika”, aldus een van de gijzelnemers. De executie werd niet vertoond.

Het Zuid-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft bevestigd dat Kim vermoord is. Een woordvoerder zegt van het Amerikaanse leger vernomen te hebben dat er een lichaam van een Aziatische man is gevonden. De Zuid-Koreaanse ambassade in Bagdad heeft aan de hand van een foto het lichaam van Kim geïdentificeerd.

Eerder werd nog gemeld dat de gijzelnemers hun eisen hadden afgezwakt, en dat de onderhandelingen over de vrijlating van Kim vorderden. Dinsdag stemden de ontvoerders na onderhandelingen in met een uitstel van executie.

Dit maakte een Zuid-Koreaanse onderhandelaar bekend, die op gezag van de regering in Seoul met de gijzelnemers sprak. De onderhandelaar, het hoofd van een Iraaks partnerbedrijf van een Zuid-Koreaanse beveiligingsfirma, kreeg ook de ontvoerder Kim Sun-il te zien. Hij kon de familie van de 33-jarige Zuid-Koreaan vertellen dat hij het naar omstandigheden goed maakte.

Extra troepen
De door Abu Musab al-Zarqawi geleide al-Qaeda-groep Jama'at al-Tawhid en Jihad (Monotheïsme en Heilige Oorlog) hield wel vast aan hun eis, namelijk dat Zuid-Korea haar troepen terugtrekt uit Irak. Zuid-Korea is naast de Verenigde Staten en Groot-Brittannië momenteel de grootste leverancier van troepen in het gebied. Eerder deze week had de Zuid-Koreaanse regering al het bevel gegeven om nog eens drieduizend man te sturen. Ondanks de dreigementen wil Seoul niets weten van terugtrekking. Het ministerie van Defensie blijft bij de plannen om extra militairen naar Irak te sturen.

Op een videoband, die uitgezonden werd door de Arabische televisie, dreigden de ontvoerders de Zuid-Koreaan Kim Song-il te doden als zijn regering niet aan de eisen voldoet. De beelden van de gijzelaar en de gijzelnemers werden zondag op de Arabische nieuwszender al-Jazeera uitgezonden. Song-il zegt in het engels: ‘Ga daar weg. Ik wil niet sterven. Mijn leven is belangrijk’.

Kim werkte in Irak voor een bedrijf dat materiaal aan het Amerikaanse leger levert. De regering heeft besloten alle Zuid-Koreaanse zakenmensen in Irak begin juli uit het land te halen.

Naast de Zuid-Koreaanse tolk zouden er nog tien anderen door de groep worden vastgehouden. Al-Zarqawi is de topman van al-Qaeda in Irak. Zijn groep onthoofde in mei al de Amerikaan Nick Berg.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:55

Wálchelijk.

Wat zitten mensen toch vreselijk in elkaar.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 07:11

Gadver, echt vreselijk Boos!
Dit moet echt ophouden!!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 07:14

Ja dit moet inderdaad ophouden, maar ik vraag me af wat die mensen nog beweegt om daar te blijven... dat is ook niet zo slim...
Imo nog meer militairen naar Irak.. en dan hardere acties. Niet defensief, aanpakken die hap!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:30

Het is ronduit belachelijk. Dit gaat helemaal de verkeerde kant uit.....

Weet je wat ik vrees... dat als de volgende word onthoofd mensen gaan zeggen.... "oh alweer een" alsof het normaal begint te worden.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:31

ja inderdaad dat denk ik dus ook.

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:34

Sypheron schreef:
Ja dit moet inderdaad ophouden, maar ik vraag me af wat die mensen nog beweegt om daar te blijven... dat is ook niet zo slim...
Imo nog meer militairen naar Irak.. en dan hardere acties. Niet defensief, aanpakken die hap!


Wat mensen beweegt om te blijven ? Mijn vorig project heb ik voor Haliburton gewerkt (de meeste gegijzelden waren dus in zekere zin collega's van mij) ze bieden 10.000 engelse ponden (ongeveer 13.500euro) per WEEK om daar te werken.......nee dankjewel.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:41

Inderdaad Mist, ik zou nog voor geen kilo's goud daar willen blijven nu. Er zijn en blijven grenzen voor mij hoor

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:46

Echt gruwelijk...

Ik begrijp gewoon echt niet dat 'mensen' zo onmenselijk kunnen zijn..!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:52

Gelukkig is dit filmpje niet vrijgegeven!! Of althans nog niet....'
Vond het verschrikkelijk van dat vorige filpmje hoe de hele wereld ziet hoe iemand word onthoofd! Je kijkt naar iemand die weet dat hij doodgaat... en hoe hij zijn laatste adem uitblaast. Ik heb het niet kunnen zien en de gedachte alleen al maakt me misselijk...
Buiten dat vond ik het ook erg onerend naar Nick Berg zelf.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Cellaa
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:59

Scheve mond
Hoe kan je dat nouw doen??!! >;)
Ik snap echt niet meer waar die irakezen mee bezig zijn!
K hoop dat al onze jongens het goed maken Nagelbijten / Gniffelen

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:03

ik begrijp ook niet dat er mensen waren die naar dat filmpje hebben gekeken..
ik bedoel.. je gaat toch niet naar iemand kijken die doodgaat?

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:04

Walgelijk... heb er geen ander woord voor.. dat zijn geen mensen maar beesten.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:10

fsoudan schreef:
Weet je wat ik vrees... dat als de volgende word onthoofd mensen gaan zeggen.... "oh alweer een" alsof het normaal begint te worden.

Dat dacht ik nu dus al... Bloos! Neemt niet weg dat ik het afgrijselijk vind, en niet kan beschrijven hoe erg ik dit vind.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:20

NaNi schreef:
ik begrijp ook niet dat er mensen waren die naar dat filmpje hebben gekeken..
ik bedoel.. je gaat toch niet naar iemand kijken die doodgaat?


Waarom niet? Heel cru gezegd wilde ik met eigen ogen zien hoe barbaars die barbaren bezig zijn... Heb vol afschuw zitten kijken, maar ik wil toch weten wat er gebeurt in deze wereld. Je kunt wel aan struisvogel-politiek doen, maar het gebeurt écht... (*kotssmiley*)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:39

Ja het is gewoon echt walgelijk, ik heb het vorige filmpje ook niet gezien, wou het niet omdat ikwist dat ik erniet van zou kunnen slapen.
Maar als mensen het wel willen zien, zijn ze daar wel helemaal vrij in.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:40

Awh gatverdamme ik wordt al misselijk bij de gedachte. Ik heb het vorige filmpje ook gezien en dat is echt niet omdat ik er zo graag naar kijk
Mensen zijn nieuwschierig, willen weten wat er gebeurd met die verschrikkelijke wereld. Iedereen heeft hier zo`n zijn eigen mening over en bepaald dan ook zelf of die er naar kijkt of niet.

Verder vind ik dit gewoon te misselijk voor woorden *kotssmiley*

    Dance to express, not to impress.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:52

Wat ik ook walgelijk vond is vanochtend op RTL 4 nieuws.

Laten ze beelden zien van de familie die helemaal overstuur is...

Toon een beetje respect voor de nabestaanden en laat ze met rust, nee hoor er moet een journalist met z'n dikke kop boven op zitten.

Net of we niet weten dat die familie kapot is van verdriet.

Het is echt verschrikkelijk barbaars wat daar gebeurt.
(alhoewel ik bush zijn aanpak ook niet goedkeur, moge dat duidelijk zijn)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:22

Idd, daar stoorde ik me ook al zo aan.
Als je als familie net zulk vreselijk nieuws te horen gekregen hebt, dan wil je toch geen cameraploeg in je gezicht????
Ik vind het walgelijk en barbaars, en ik weiger dan ook dat soort filmpjes te kijken.
Ik vind het ziekelijk.

Jaike, wat ben je toch een topper!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:27

Verdrietig Die arme man Huilen

Hoe moet dit verder? Dat vraag ik me echt af...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:28

gadver!
echt vreselijk....

ook voor de familie.....

ik *kotsmiley* echt van die "mensen"

Dag lieve mama...

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:30

ja het is echt erg....Boos!
dit kan toch gewoon niet...Boos!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:48

Die man was pas ook op tv en heel de tijd zei dat hij niet wou sterven. Vond ik echt heel vreselijk om te zien. Nee dit soort dingen kan ik heel slecht tegen. Het blijft maar in je hoofd spoken zulk soort beelden.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:46

Ja idd die familie vond ik ook heel erg, snap echt niet dat er een cameraploeg bij moest. Maar aan de andere kant vraag ik me ook wel af hoe die cameraploeg er kwam, als ze aan mijn deur hadden gestaan waren ze er niet in gekomen en de gordijnen waren dicht gegaan.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:35

Sakkia,

Wij zouden dat idd nooit doen. Maar die mensen zijn waarschijnlijk erg arm en ze hebben vast met wat geld lopen strooien voor die beelden.

Echt om misselijk van te worden

Die man werkte daar, dus ze zijn nu hoogst waarschijnlijk hun hoofd inkomen kwijt en daar spelen dat soort mensen op in....

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie