zo hee, dat is duur zeg.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

zo hee, dat is duur zeg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 08:22

Me dochter wil graag op pony rijden. Dus ik hier en daar rond gevraagt, les prijzen, wat voor pony,s enzo. Nou moet je vertellen dat ik aardig ben geschrokken van de prijzen Bloos! Ook van het aantal kinderen in de les, 10 is niks, nou naar mij idee leer je op die manier geen bal Dus nu dacht ik is er iemand in de omgeving van Ridderkerk die mijn dochter een half uurtje in de week les wil geven, gewoon om te kijken of ze het echt leuk vind. Spellende wijs vertrouwt raken, verzorgen, borstelen enzo. Uiteraad tegen een vergoeding Kijk, heeft ze er nu gevoel voor en vind ze het daad werkelijk heel leuk, dan wil ik haar evt. wel op les doen Sharissa is 7 jaar en niet zo groot. Heb jij een pony waar ze een paar keer op mag rijden, laat het me dan weten. Haha!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 08:23

o ja de paarden die ik verzorg zijn veelste groot voor d,r, en voor de rest staat er niks , waar we een keer vrolijk op kunnen hobbelen

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:59

Ja, de lessen op manege's zijn onwijs duur! Misschien kan je in supermarkt, privéstallen etc. briefjes ophangen. Misschien krijg je nog wel een leuk aanbod.


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 12:44

ja ik hoop het wel, denk dat ze er ook gewoon meer aan heb, een prive pony is toch anders dan een manege pony. dus wie weet

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 12:54

Het is wel zo dat manegepony's gewend zijn dat er beginnelingen op zitten. Over het algemeen zijn die dan ook veel braver dan een pony van een particulier. Zulke pony's zjn meestal gewend dat er echt op ze gereden wordt., Op het moment dat er een beginner op komt snappen ze niet meer wat de bedoeling is. Dat kan lastig zijn voor je dochter en ook onveiliger.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 16:19

ja dat wel, maar ik denk gewoon dat ze meer leert van een eigen pony, en ze hoeft niet gelijk los, gewoon aan de longe, en ook de verzorging er om heen, dat mis je meestal gewoon op de manege, daar lopen al tig kids, die het allemaal stuk voor stuk beter weten,

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:17

met een eigen pony leer je idd meer,maar leren hoe je moet zitten en zo,de absolute basis heb je sneller door op een pony die gewend is om botsende kinderen op zijn/haar rug te hebben.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:49

Ik heb al zo'n 6 kinderen hier die van maneges afkomen waar ze met teveel mensen in een les reden. 1 meisje reed al 3 jaar, en had bv nog nooit een zadel op een paard gedaan!!!
Het heeft wel z'n voors en tegens, particulieren hebben vaak geen binnenbak (dus bij zeer slecht weer/vries gaat de les vaak niet door)
Paard is inderdaad geen manegepaard, is op zich beter qua hulpen aanleren,maar ze kunnen ook drukker zijn omdat ze het niet gewend zijn, dus als zo'n beginnertje per ongeluk een schop geeft met de benen, gaat privepaard sneller harder dan zo'n goede sul. Mijn advies, eerste 25 lessen op een manege, daarna privestal opzoeken. In een kolonne rondhobbelen is voor beginners niet erg, ze zijn zo druk bezig met het erop blijven zitten. Na ongeveer 25 lessen lukt dat al wat beter, en kun je iemand zoeken die je dochtetje les wilt geven en ook bv in de verzorging dingen aanleert. Succes!!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:49

Par is heel braaf voor kids, maar denk iets te ver uit de weg en iets te voorwaarts voor ene totaal beginnertje.

Het dochtertje van GijsenKim krijgt geloof ik les op een shetlander, en dat gaat heel leuk, misschien dat je hara eens kan PBen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:00

Scum schreef:
Het is wel zo dat manegepony's gewend zijn dat er beginnelingen op zitten. Over het algemeen zijn die dan ook veel braver dan een pony van een particulier. Zulke pony's zjn meestal gewend dat er echt op ze gereden wordt., Op het moment dat er een beginner op komt snappen ze niet meer wat de bedoeling is. Dat kan lastig zijn voor je dochter en ook onveiliger.



Dat kan wel zo zijn, maar ik denk dat de voordelen van een 'privé'-paardje wel opwegen tegen de nadelen, mits je een héél braaf paardje vindt (en die vind je ook buiten de manege). Mijn ervaring met maneges is dat er (zeker voor beginnelingen) te weinig aandacht gegeven wordt per ruiter en dat je zo algauw verkeerde dingen leert. En nieuwe dingen leren is meestal gemakkelijker dan oude gewoontes aanpassen.

Daarom vind ik het idee van een pony bij en particulier te zoeken, erg goed. Een kindje van 7 moet natuurlijk altijd onder toezicht rijden (in een piste en/of aan een halstertouw/longe). Je krijgt ook meer de kans om andere dingen te leren dan paardrijden. Hoe je beste borstelt, waar je allemaal op moet letten bij het opzadelen. In veel maneges (op uitzonderingen na), wordt daar naar mijn mening te weinig aandacht aan besteed.

Een ander idee is om mee te doen aan een ponykamp voor beginners. Daar leer je ook meteen verschillende kanten van het paarden houden kennen.

En inderdaad, manegelessen zijn heel duur. Voor de prijs van 1 manegeles onderhouden wij onze 4 pony's een zomerweek lang.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:05

Tja het is jammer dat je niet dichterbij woont, de pony van mijn zusje is heir namelijk uitermate geschikt voor..... (maar die staat dus in de buurt van Amersfoort).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:34

met z'n 10e is zeker veel hier zijn het er maar 3 maarja daar zijn de meeste niet over te spreken over die manege dus ikhou me mond maar.

ik heb het er reuze naar m'n zin met al die gekke paardjes

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:17

ik woon in zeeland en heb zeker een geschikte pony hiervoor,maar is waarschijnlijk te ver weg...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:28

Ik woon ook te ver weg, maar ik zou m'n paard hier ook niet aan lenen eerlijk gezegd. Niet om jou hoor, maar het houdt voor de eigenaar van het paard (of pony) ook heel wat risico's in.
Wat als het kind van mijn pony af zou vallen en de nek zou breken? Ook al is een pony nog zo braaf, het blijft een dier en het kan gebeuren (ook met cap). Daar wil ik echt niet voor aansprakelijk zijn!
En dan ook nog: een beginner op je pony stompt het dier enorm af, en dat is zo zonde van alle training.
Ik zou zoiets dus nooit doen....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 21:00

ik weet dat er risico.s aan zitten, maar op de manege ben je ook niet verzekert. het gaat mij er gewoon om, dat zij op een rustige manier vertrouwt raakt met de paarden/pony,s zonder dat er een hele schare beter weters om heen staan. Uiteraad blijf ik erbij, of degene van wie de pony is. En ik vind het gewoon jammer, als zij door andere het vertrouwen kwijt raakt, doordat een pony op hol slaat (kan ook met de prive pony) of iemand als een idioot zich aanstelt wanneer er iets gebeurt.

En voor allen die hun pony aanbieden, het moet wel regio rotterdam zijn. Anders zit ik zo lang in de auto Haha! maar wel lief bedoelt

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Pegasus19

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:41

Waar ik heb leren rijden was het de gewoonte dat er in het begin privéles werd gegeven. Maar het is inderdaad wel duur. Gewoon goed zoeken, mijn pony was ook braaf genoeg om er een beginner op te zetten.

Zwart-wit, geen grijs *12 juni 2007*
Nooit meer...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:19

nouwe,ikw il het haar wel leren, maar jullie wonen te ver weg Lachen
Alhoewel Arzu super mak s(liever lui dan moe soms dan) zou ik het wel willen proberen Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:14

Als jullie t moeten betalen, is het idd veel wat een manegeles kost.
Maar als je gaat rekenen wat t de manege kost, om een pony te houden incl de accomodatie ed, zijn zij ten aller tijden zwaar onderbetaald!
Reken maar eens uit wat je een eigen pony zou kosten, dan kun je aardig wat uurtjes een manegelesje pakken!
Verder Droppie, begrijp ik helemaal wat je bedoeld, op een manege, op een supermakke pony daar leren ze vaak de verkeerde houding aan.

Maar ik wil t risico ook niet meer lopen, om beginnende kinderen les te geven!
OA Om de reden die Carola geeft.
En dan ben je gauw een paar uur bezig met zon kind, en als je dan een tientje vraagt, vinden ze t veel!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:24

Mwa lessen zijn toch zo'n 8,50 per les.. ja het is inderdaad wel prijzig.. wij hebben zelf op de manege 'kleuterritjes' zeg maar.. dan mogen ze gewoon mee op de rug van een pony een halfuurtje door het bos, aan de hand, tegen een kleine vergoeding.. en zowiezo kan je altijd komen om te poetsen en kan je vragen aan andere ruiters of ze je wat willen helpen met poetsen enzo, dat is altidj leuk.... maar ik weet niet of maneges dat daar id buurt ook doen?

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:28

Kan je niet vragen of ze op de manege 1 privéles willen geven zeg maar, aan de longé van een half uurtje? dat doen ze hier ook als eerste les, met meteen poetsen enzo erbij zodat iedereen wel weet wat erbij komt kijken... je kan vragen of ze dat willen doen bij een manege in de buurt, gewoon een paar van die lessen.. nou weet ik niet hoe de maneges daar bij Rotterdam zijn daarin, maar je zou het altijd kunnen vragen.. dat weet je in ieder geval of ze het leuk vindt enzo na een paar van die lesjes!

(L) Misui! (L)
--> When I look around, sometimes I get sad,
because I don't know, wich way to go <--

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:32

als je een eigen pony of paard hebt en je wil er eme op prive les moet je al snel denken aan 25 euro per uur,

en met je eigen paard naar een manege is altijd goedkoper dan met een manege paard lessen

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:52

ik rij op een manege, daar betaal je 20 euro per maand, en dan mag je een keer in de week een halfuurtje rijden.En als je een uur per week wilt rijden, betaal je 40 euro, en dan rij je dus een uur per week. Haha! ik vind dit niet duur!En op veel maneges heb je dat je met veel in de les rijdt, en op deze manege is dat ook zo, maar er is genoeg ruimte in de bak en iedereen krijgt genoeg aandacht. Ik vind de prijzen niet heel belangrijk, als het maar gezellig is en als je er maar wat leert, en dat is zo. Succes met zoeken Knipoog

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:54

ohja, deze manege is de driesprong(geen website Huilen ) maar deze ligt in berkewoude/ bergambacht, ik woon in krimpen a/d ijssel(rotterdam) en ik ga daar gewoon met de auto heen(15 min.)

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:02

uhm ik reed op manege de meelehoeve en daar betaalde je 7,50 voor per les, ik vind dat helemaaal niet duur, en ik ging daar met de auto heen,

de manege is in nieuwleusen
maar ja ik zit nu op priveles met mu paard dusssss

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:08

wat de een duur vind, vind de ander goedkoop, maar ik nog een zoon, en die doet ook aan sport, en dat kost ook genoeg, en het houd natuurlijk niet in, dat zij niet mag omdat d,r broer een dure sport doet. Het gaat mij gewoon om het vertrouwen, zonder teveel poespas

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers