Verzet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Verzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:44

Hey,

Ik rijd op een Oldenburgse merrie van 1.72. We rijden geen wedstrijden ofzo, maar ik wil gewoon dat ze goed loopt. In het begin geef ik altijd stelling, laat ik haar hals strekken, schoudervoor, wijken enzovoort. Daarna neem ik haar iets op, loopt ze mooi nageefelijk, aan de teugel, oren zijn het hoogste punt en hoofdje mooi op de loodlijn. Maar als ik draaf, en een beetje nadien komt ze zomaar opeens in verzet en blijft dit een hele tijd duren.

Ik vecht niet graag met zo'n groot paard, en als ik ze dan vooruit drijf, vliegt ze naar de overkant van de piste.

Tips?

-Elke.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:48

Euh, heppie les????? Haha! Haha! Haha!

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:50

Hey,

Ik heb geen les, nee.

Heb ik ookal aan mijn eigen voorgesteld, maar aangezien ik minderjarig ben en nog geen vakantiejobs mag doen :s En aangezien mijn ouders mijn spaarcentjes op mijn spaarrekening zetten denk ik dat dit redelijk onmogelijk is.

En ik 'investeer' liever in Zaim zijn toekomst, aangezien ik met hem wel dressuur wil gaan starten binnen een paar jaar ofzoiets. Maar dan heb ik wel 2 jaar om te sparen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:53

Ik denk dat je dan verkeerd investeerd, Geen betere investering dan in les, zeker als je dit soort problemen hebt. Ik kan namelijk vanaf hier niet zien waarom hij in verzet gaat, ligt het aan jou? Heeft het paard last van zn lijf? of is het een combinatie? Een goede instructeur ziet dat wel, en kan je daarbij helpen. Een goede instructeur hoeft ook net persee heel duur te zijn, en je hoeft ook echt niet elke week te lessen, Om de week of om de twee weken kan je ook al een heel end op weg helpen.

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:56

Ze heeft het vooral als ik afwend, of als ik haar opvang en even knijp in mijn teugels, maar dan bedoel ik knijpen, niet trekken, of sleuren. Ze rijdt al met een rubberen bitje, een watertrens.

Het zadel is het in ieder geval niet, want dan doet ze het nog als ik zonder zadel rijdt. Bij haar eigenares doet ze het ook, ook met een langer teugeltje.

De reden waarom ik geld ga uitgeven aan Zaim is omdat hij mijn paardje is, en de Oldenburger niet. Als ik het geld had, zou ik niet weten wie mij les zou moeten komen geven, de paarden staan blijkbaar te ver van iedereen.