Gezocht:info over de hengsten Monaco en Hugo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Gezocht:info over de hengsten Monaco en Hugo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 21:48

ben bezig met de koop van een paardje met de afstammeling monaco x hugo, nou zoek ik een hoop info over deze hengsten van monaco weet ik al wel wat, ik wil echt heel graag ook fotos van deze hengsten hebbe!


*edit Katja: Caps uit titel verwijderd.*

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:12

http://www.vanolst-stables.nl/

Daar hebben deze hengsten een aantal jaar ter dekking gestaan. Stuur ze maar een mailtje, dan kunnen zij misschien vertellen waar deze hengsten nu zijn en wat ze gelopen hebben.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 10:25

thx, heb ze een mailtje gestuurd, verder echt helemaal niemand bekend met deze hengsten?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:57

Ik heb een paar jaar terug een Monaco zadelmak gemaakt. In het begin erg paniekerig. Maar toen hij het eenmaal doorhad echt megabraaf!!

Hij is nu 6 geloof ik en springt in het M.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:37

heb je toevallig een foto van dat paard?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:26

Afbeelding

Dit was hem een jaartje terug.
Helaas heb ik geen foto's van hem helemaal of onder de man.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:38

Monaco 94.6791 Stb (ex Mister vb)
Rijpaardtype
Geboren: 13-05-1994
Kleur: Lichtbruin
Stokmaat: 1.71 m
Pijpomvang: 22,5 cm

Verrichting 1997
Stap 7
Draf 6
Galop 7.5
Aanleg 6
Dressuur 26.5, 8e
Afdruk 7.5
Techniek 8
Vermogen 8.5
Aanleg 8
Springen 32, 3e

Totaal: 58.5 punten
Plaatsing: 4e van 13 (8)

Fokker: H. v/d Oever, St. Oedenrode

Animo Keur x Fallon Ster van Voltaire Pref x T. Astrid Keur Pref van Farn Pref x Harina Sgldt van Drost x Corina van Vizier

1997 HK Den Bosch (01-02) aangewezen

Type van de hengst
Monaco is een forse, sterk bespierde hengst. Ook het fundament is royaal ontwikkeld. Het voorbeen is wat onderstandig.

Moederrapport 1997
Fallon is een royaal ontwikkelde, rijtypische merrie met veel formaat. Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte, de hals eveneens maar iets arm bespierd. De schoft is goed ontwikkeld en voldoende lang. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug/lendenpartij is goed gevormd. De croupe is goed van lengte en heeft een goede vorm en bespiering. Het voorbeen is iets strak. Het achterbeen is voldoende gesteld. De voeten zijn goed van vorm. Het beenwerk is fors ontwikkeld maar moest meer kwaliteit hebben. De stap is ruim en voldoende krachtig, maar toontredend. De draf is voldoende ruim, maar matig krachtig.
Stokmaat: 1.69 m

Verrichting Ermelo 24-05-1997
Eerlijk, betrouwbaar, iets flegmatiek. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich ruim voldoende bewerken. Stap ruim. Draf ruim maar schommelend. Brengt in draf het achterbeen iets traag onder. Galop met voldoende ruimte, afdruk en souplesse. Voldoende aanleg als dressuurpaard, geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. Spring met goed ruggebruik, maakt achter de sprong goed af. Zou iets sneller van de vloer moeten springen. Voldoende voorzichtig, zeer veel vermogen. Veel aanleg als springpaard, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Stalgedrag enigszins brutaal. Gedurende het hele onderzoek (sub)klinische verschijnselen van virale infectie voorste luchtwegen. Prestatie draardoor niet beperkt.

Afstammelingen 1998
Uniforme collecite degelijke veulens, die sterk bespierd zijn en ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn voldoende ontwikkeld. Het goed gevormde hoofd heeft voldoende uitdrukking. De lengte van de nek is ruim voldoende. De hals is goed gevormd, maar zou wat langer moeten zijn. De schoft zou meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder ligt schuin en heeft veel lengte en bespiering. De rug is goed gevormd, de lendenen zijn breed en sterk gespierd. De goed gevormde croupe heeft veel lengte en bespiering. Soms is de staart wat hoog ingeplant. De broekspier loopt goed door. Het correct gestelde voorbeen zou iets meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is goed gesteld. De gewrichten zijn goed gevormd en het fundament heeft veel ontwikkeling.
De stap heeft voldoende ruimte. De veulens draven met een goede houding en oprichting. Het achterbeen wordt ruim voldoende ondergebracht. Het voorbeen blijft wat vlak en zou verder weggezet moeten worden. In galop hebben de veulens ruim voldoende afdruk, maar ze zouden meer ruimte en souplesse moeten hebben.
Een thuis geïnspecteerd veulens past in het beeld van de rapportage.
De veulens gingen vergezeld van matige moeders.
Getoond: 19 (+1) veulens uit 175 dekkingen.

2000 november export Ierland (USA?)

2002 januari nav beoordeling 3-jr nakomelingen: gehandhaafd.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:11

Ik ken ook een nakomeling van Monaco. Leuk paard om te zien en echt een superkarakter. Dat paard is op zijn 4e zadelmak gemaakt door een meisje van 14 (die echt niet bijzonder rijdt) en het paard heeft naar mijn weten nog nooit een pas verkeerd gezet.

supertammy

Berichten: 2232
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:03

Wij hebben een Hugo op stal staan: Maarten (Hugo x Ultimaat). Ruin, 9 jaar, M dressuur en L springen. Er zit wel meer in, maar er wordt niet actief wedstrijd mee gereden.
Ook heeft hij in zijn jongere jaren nog gedekt (hij was niet goedgekeurd hoor!) en hier hebben we er nog ééntje van staan (maarten x Codexco).
Maarten is een heel fijn paard wat rijden betreft. In zijn stal is hij wat minder. Om deze reden is hij ook gecastreerd.

Van Hugo heb ik nog wel een dekadvertentie thuis liggen (met foto!), maar ik heb helaas geen scanner...

Groetjes Elizabeth

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 00:42

foto doet het niet Boos!

is de Monaco die een van die broertjes SCHRODER rijdt toevallig deze MONACO?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:45

Princess schreef:
foto doet het niet Boos!

is de Monaco die een van die broertjes SCHRODER rijdt toevallig deze MONACO?


Nee dat is een andere. Nml een Holsteiner, Locato x Romino.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 10:20

Weet dan niemand waar Monaco zich op het moment bevind?wie rijd hem?of wie heeft hem gereden?