De ouderen van tegenwoordig :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:00

Nou dank je wel hoor dat je me onder de ouderen schaart met mijn 33 jeugdige jaren Haha!

Maar ik ben het wel met je eens hoor. Er wordt te vaak een complete categorie mensen over een kam geschoren.
Die jeugd van tegenwoordig, die oudjes, die allochtonen, die .... noem ze allemaal maar op.

Ondanks dat de maatschappij steeds individualistischer is ingesteld, schijnt het erg moeilijk te zijn mensen als individuen te behandelen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 16:04

1. Wat te denken van zondagsrijders. Je moet naar concours op zondag en ja hoor: voor je neus een Nissan Micra met daarin een opoe van 98 jaar, inclusief hoedje en handschoentjes die 30 km/u rijdt.
2. Voorschietende opoes bij de kassa: agut, ik had helemaal niet in de gaten dat jij voor mij was.
3. overstekende rollators als jij met je trailer aan komt rijden. En als je dan durft te toeteren of met je wijsvinger naar je voorhoofd wijst, kijken ze nog vies ook.....

Zo kan ik de hele dag wel doorgaan. Ik snap je frustratie goed, hoor. Van die oude, demente, invalide, rondhobbelende rollators of hulpmotorfietsjes wordt je echt helemaal maf.

En dan nog te bedenken dat wij ook nog zo oud en verlept worden.....
WEEEEHHHHHH Huilen

Toos paardloos

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 01:05

Zij heeft het over mensen die de dertig gepasseerd zijn, ik heb nog geen rollator hoor en ook geen Nissan Micra Haha!

En ik ben ook geen oudje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 10:04

Sorrysorry, ik heb het over 55+ers......
Misschien heb ik de vraag niet zo goed gelezen: Excuses...

Toos paardloos

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:09

imker schreef:
1. Wat te denken van zondagsrijders. Je moet naar concours op zondag en ja hoor: voor je neus een Nissan Micra met daarin een opoe van 98 jaar, inclusief hoedje en handschoentjes die 30 km/u rijdt.

Ha ha, maar dat is niet specifiek voorbehouden aan de ''ouderen''. Wat te denken van al die vrouwen -die nooit achter het stuur zitten- en op zondag mogen rijden van manlief? (Even voor de goede orde, daarmee scheer ik dus niet alle vrouwen over 1 kam hoor! Ik rij altijd als we met de auto weggaan en al helemaal als de trailer erachter
hangt....)

2. Voorschietende opoes bij de kassa: agut, ik had helemaal niet in de gaten dat jij voor mij was.
3. overstekende rollators als jij met je trailer aan komt rijden. En als je dan durft te toeteren of met je wijsvinger naar je voorhoofd wijst, kijken ze nog vies ook..... Zonder rollator heb je die ook. Kom jij aanrijden met je trailer, stoplicht springt ineens op oranje, maar jij kan niet meer stoppen, wordt je op het laatste moment ingehaald, en die auto stopt fijn wel voor het oranje licht! Kan je boven op je remmen!

En dan nog te bedenken dat wij ook nog zo oud en verlept worden.....
Ach, dat heb je ook zelf in de hand denk ik. Ik zal later niet met rollator (hoop dat ik die niet nodig heb....) ineens oversteken als er een auto met trailer aankomt!

Maar ben blij dat je de leeftijd van ''oud'' hebt opgeschroefd naar 55+! Ik word over 3 maandjes 30 en vind het vreselijk!


Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:21

Ik werd gisteren nog bijna aangereden door een opoe van volgens mij wel 180 jaar Misselijk Hij kwam nog van links ook, en had mij niet gezien..arghh.
Kan gebeuren, maar toe ik boos werd, en zei dat hij wel eens mocht uitkijken, werd hij nog kwaad ook Frusty Zulke lui moeten ze hun rijbewijs afpakken, serieus Boos!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:45

Ik weet precies wat je bedoelt. Rijd je met een gangetje van 50/60 gewoon netjes rechtdoor op een doorgaande weg. Besluit opa of oma die aan de kant fietsen dat ze linksaf moeten. En dan niet eerst achterom kijken of ze toevallig niet worden ingehaald, nee hand uitsteken en gaan. Alle piepende remmen horen ze toch niet meer.....

O ja: alleen niks over de micra graag. Ik rijd zelf ook in een nissan micra dus......


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:03

Haha, ik heb vorige week nog tegen mijn schoonmoeder (62 jaar) gezegd dat ze van alle mensen boven de 65 het rijbewijs moesten afnemen en dat die maar met de bus moesten gaan (o,oh, wat hou ik van mijn schoonmoeder). Zij over de flos, toen zei ik dat ze dan nog 6 jaar met mijn vader mee kon rijden, want die is 'pas' 59. Toen pas moest ze lachen.
Maar even serieus, ik vind wel dat ze oudere mensen hun theorie opnieuw moeten laten doen, of een opfriscursus moeten geven, vaak zijn ze de helft van de betekenissen van de borden langs de weg vergeten.
Niet alle ouderen natuurlijk, maar toch veel.... Schijnheilig

Toos paardloos

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:51

Ik heb vanmiddag ook zoiets meegemaakt. Ik fiets het bruggetje af naar huis op een voorrangsfietspad, komt er een opa'tje aan fietsen van links en die zet zo zijn fiets voor het bruggetje op het fietspad en fiets met een slakkengang verder. Ik moest op een nat(en glad) bruggetje dus volop in mijn remmen omdat er tegenliggers aankwamen Boos! Gelukkig viel ik niet *LOL*
En dat is maar één van de vele voorbeelden die ik kan geven Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:21

ik had het een tijd geleden
kwam ik zo aangefietst, en daar stonden dan twee van die hekken, dus je kan dr maar met 1 persoon tegelijk door. Komt er zo'n oud takke w**f aan, terwijl ik al in die hekken stond, kijkt ze me met zo'n capsones b*k aan, van, huphup, aan de kant jij tiener, en dan hoofd in de lucht, ik gooide er wat, zoiets van ,oud kreng, en de volgende x als ik dr weer tegenkom, rijd ik gewoon door en dan heb zij lekker dr heupie gebroken *LOL* *LOL* Pling Haha! Knipoog Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:30

Clautje schreef:
ik had het een tijd geleden
kwam ik zo aangefietst, en daar stonden dan twee van die hekken, dus je kan dr maar met 1 persoon tegelijk door. Komt er zo'n oud takke w**f aan, terwijl ik al in die hekken stond, kijkt ze me met zo'n capsones b*k aan, van, huphup, aan de kant jij tiener, en dan hoofd in de lucht, ik gooide er wat, zoiets van ,oud kreng, en de volgende x als ik dr weer tegenkom, rijd ik gewoon door en dan heb zij lekker dr heupie gebroken *LOL* *LOL* Pling Haha! Knipoog Tong uitsteken

Ja ik ken het inderdaad Lachen Oude mensen vinden dat wij altijd respect voor hen moeten tonen, terwijl je respect moet verdienen. En als ze tegen mij zeggen "De jeugd van tegenwoordig, ze leven totaal niet volgens de regels", dan word ik pissig, en kunnen ze dat respect wel op hun buik schrijven. Weet je hoevaak die oude krengen jatten e.d?? En dan kennen WIJ die regels niet? Er is 1 hele lieve oude mevrouw, die komt altijd snoepjes op ons werk brengen, omdat we haar 1 keer goed hebben geholpen Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 22:53

laatst stonden 2 oudjes te babbelen met elkaar voor een fietsenrek, ik wilde mijn fiets daarin zetten... dus ik heel beleefd, sorry, maar mag ik er mischien even bij?? kijken ze me echt zo aan van hoe durf jij ons te storen, stappen beledigd opzij en zeggen tegen mij; wil jij wel eens niet zo brutaal doen ja...

nou ja zeg..... over brutaal gesproken Frusty Haha!

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmptyWords, III, Laulitz, lina1998, Mandy_89, Oehlala, Rubio, SemrushBot, xxxmh en 174 bezoekers