Dierenasiel neemt geen contact op (pleegkittens)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Dierenasiel neemt geen contact op (pleegkittens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:19

Zoals jullie misschien eerder gelezen hebben, hebben wij een tijdje terug een nest kittens geadopteerd van een dierenasiel. Wij dachten kunnen wij tijdelijk die kittens opvangen en doen we zo ook nog eens wat voor een asiel.

Zij zouden dus contact opnemen met ons, eerst na 2 weken voor geslacht e.d. en ze zouden tussendoor bellen hoe het ging met hun kittens.
Nou ze hebben dus nog niks van zich laten horen, de kittens zijn onderhand al bijna 7 weken oud. Ik heb ze ontwormd met 5,5 week oud enz enz.


Ik vind het gewoon een beetje raar! Ja ik kan wel gaan bellen, maar ik heb hier gewoon geen zin in. ZIJ zouden bellen, het zijn HUN kittens, het lijkt nu net zo van mooi makkelijk dat die kittens daar zijn en ze komen ze wel weer brengen.

We hebben ze zelf ook opgehaald 40 km verderop....

Een beetje interesse tonen in je dieren kan toch geen kwaad Scheve mond

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:24

ik denk dat ze het bij t asiel veel te druk hebben, ik probeerde laatst t asiel te bellen maar ik kwam er alsmaar niet doorheen, dus de dag erna waren mn vriend en ik gewoon langsgegaan(ivm eventueel hond bespreken) en t was me toch druk daar! t stikte echt van de mensen die iets kwamen vragen, of een hond/kat wilden hebben etc etc
was echt somverbaasd hoe druk ze het daar hebben

ik denk dus dat ze het door de drukte helemaal zijn vergeten

ik zou ze gewoon eens bellen van de week, en vragen hoe het verder wordt afgesproken met nieuwe baasjes zoeken voor de kittens etc

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:24

zoo dat is zeker nog al raar zeg!! nou die geven lekker veel om hun dieren Boos!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:25

Niet echt netjes van ze idd
Maar aan de andere kant..... Ik zou toch even bellen als ik jou was, dit om misverstanden te voorkomen en één en ander even kort te sluiten. Je kan ze tijdens dat gesprek wel even duidelijk maken dat je dit geen normale gang van zaken vindt.

Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:30

Ikheb ook een nestje pleegkittens (incl moederpoes) in huis van het asiel. Ik doe dat ook al vaker. Ik heb verder ook geen contact met het asiel. Als het goed gaat hoef ik niet te bellen, en bedenk ook even dat je niet de enige bent die kittens van hun in huis hebt. Als ze iedereen moeten gaan bellen om te vragen hoe het ermee is, zijn ze een dag bezig. Daarbij komt ook nog, dat als het niet goed gaat, jullie zelf wel contact opnemen met asiel. Ik zou me er niet zo druk om maken, tenzij je zelf vragen hebt die beantwoord moeten worden. Dan zou ik zelf even bellen. Wel top van je dat je dat doet voor het asiel... Als je vragen hebt, pb me maar...

Ps ik probeer ook altijd zelf een baasje voor de beestjes te zoeken die bij mij in huis zitten. Ik kan het ze niet aandoen om ze terug in zo'n hokje te stoppen. Sprintje hier op bokt heeft toen dat katje in geadopteerd... Was ik en het katje heel blij mee... Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:34

oww...dat lijkt me echt heel leuk om te doen, later als ik een eigen appartementje of huisje heb en ik niet op een kamer zit...

Spero melior

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:49

Ja maar als ze toen bij het gesprek zeiden dat ze contact hielden en dergelijke, dan is dat gewoon niet zo netjes. En een belletje hoeft toch niet zoveel tijd te kosten?
Toen ik daar was waren wij de enige die een nestje pleegkittens had, want normaal hebben ze daar wel een pleegmoeder, maar nu dus niet.

Vind het gewoon een beetje jammer...

Maar ik wacht nog even en anders bel ik ze zelf wel.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:02

Ik denk dat ze het reuzedruk hebben en het telefoonthje naar jou er daardoor bij in schiet. Ik kan me voorstellen dat jij daar behoorlijk van baalt; ik zou contact met ze opnemen, vragen hoe het kan dat je nog niets gehoord hebt en uitleggen dat jij er iets anders van had verwacht en graag wilt weten wat de komende weken de bedoeling is.
Veel succes! En probeer ook te genieten van die lieve hummeltjes!!!

Faber quisque fortunae suae


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 22:05

Ze breken me zo langszamerhand het hele huis af Tong uitsteken
Net weer 2 stiekem ontsnapt uit de kamer en spurten haha moest ik even op kittenjacht Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:14

Heb je nog recente foto's van je kittens?
Altijd leuk om te zien namelijk Tong uitsteken

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:19

Kittens zijn zoooo leuk! Ook in 'algemeen' zoekt iemand nog opvangadressen voor de zomer...

Faber quisque fortunae suae

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 22:31

Ik zal even weer foto's maken! Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:44

Dank! Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:38

Summertje, zit er toevallig een rood poesje bij?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:43

Ik vind het een goede actie van summertje en Griebels. Kennen jullie deze site? http://katten.pagina.nl/
Mogelijk kun je hier adverteren of zoeken naar mensen die een jong katje willen.

Ik snap wel dat de dierenasiels in deze tijd van het jaar stampvol zitten en dat ze de zorg volledig over laten aan mensen als jullie. In de wintertijd zou het misschien anders zijn, dan hebben ze meer tijd. In de zomer krijgen de mensen het op hun heupen en moeten ze koste wat kost naar het buitenland, en zijn ze bereid om hun geliefde huisdier ervoor te dumpen. en dan is er nog een groep mensen die het vertikken aan geboortebeperking te doen en dat is net zo erg.

De hond is de betere mens

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:58

Mochten er twee katertjes tussen zitten.... wil ik er ook wel eens over nadenken. Wil namelijk eigenlijk wel heel graag weer een dier in huis Lachen

Sonja, als je echt een rode zoekt volgens mij zitten ze op mijn oude stal nog met een nestje rode kittens.....

En Desiree, gefeliciteerd!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:07

weet je wel zeker dat die kittens niet zo bij jullie gedropt zijn?
lekker makkelijk.... asiels zitten vaak al te vol, en zo hebben ze er geen om kijken naar, en geen kosten uiteraard.....met als gevolg dat jij straks met ik weet niet hoeveel katten in huis zit, omdat het asiel vind dat ze van jou zijn,

zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurd.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:38

Ik zou wel bellen zeker, ookal hebben zij beloofd contact op te nemen. Misschien hebben ze wel een een of andere goede reden dat ze nog niet hebben gebeld. Misschien je telefoonnummer kwijt?? Zou toch zomaar kunnen hoor!

Dus gewoon bellen hoor!!!

Daihyo

Berichten: 88007
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:39

Ik ken het verhaal.
In een iets andere versie. Ik heb zelf nl. een kat uit het asiel gehaald. Ze zat daar al 1,5 jaar en zou nooit meer weggaan. Toch mocht ze uiteindelijk met me mee, omdat ze wel dachten dat ze het bij mij goed zouden hebben. Ze zouden na een maand contact opnemen en langskomen.
Ik heb 2 mailtjes gestuurd met verhalen en foto's, maar heb nooit meer iets ven hen gehoord.
Ik heb besloten dat ik, als ik vakantie heb, zelf maar ga bellen.
Ik heb haar inmiddels al een half jaar.

Ik zou ook gewoon zelf even bellen, anders zit jij straks met die kittens, waar je geen huis voor kan zoeken, omdat ze eigendom zijn van het asiel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:53

Amanda schreef:
Ik ken het verhaal.
In een iets andere versie. Ik heb zelf nl. een kat uit het asiel gehaald. Ze zat daar al 1,5 jaar en zou nooit meer weggaan. Toch mocht ze uiteindelijk met me mee, omdat ze wel dachten dat ze het bij mij goed zouden hebben. Ze zouden na een maand contact opnemen en langskomen.


Die ervaring heb ik ook. Zeggen dat ze na een maand ofzo langskomen en het toch laten afweten. En dat bij een kat die al een paar keer terug was gekomen.... Was hyperactief (mager, vrat alles en vroeg constant om aandacht), bleek door schildklier te komen. Was al 8 jaar oud en kennelijk had niemand er ooit onderzoek naar laten doen Lips are sealed

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:16

Volgens mij hebben ze het gewoon te druk, om eventjes dta telefoontje te plegen, mischien als het rustig is, bellen ze je wel, maar het gata toch goed zo??
en als je vragen hebt, kan je ze altijd bellen Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:48

Ik denk ook dat ze het in het asiel beredruk hebben en het er gewoon bij inschiet om te bellen. Vergeet niet dat de vakantieperiode begint en er daardoor zoveel dieren bij het asiel gedropt worden, dat ze het werk vaak niet aankunnen. Als er dan ook nog eens dieren in beslag genomen worden en nestjes geboren worden, dan hebben ze hun handen vol.
Ik ben er van overtuigd dat het geen onwil is, maar dat ze het gewoon te druk hebben om er over na te denken!

Wel ontzettend tof dat je dat doet!!! Heb zelf een nestje kittens geadopteerd van 1 van de katten op de boerderij waar m'n paarden staan. Heerlijk die kleine dingen. Ze zijn alweer ruim 6 weken en mogen over 2 weken dus weg. Inmiddels breken ze de tent af, maar het is genieten die halsbrekende toeren die ze uithalen!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:42

Heb gelezen dat het aantal mensen dat dieren in asiel dumpt toegenomen is, hoewel er minder dieren gedumpt worden. Dus minder mensen nemen dieren, en meer mensen daaronder dumpen ze weer. Toch altijd weer ondoordacht. Zo schaamteloos.

De hond is de betere mens

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:56

Het zal wel niet echt makkelijk zijn op dit moment om een nieuw baasje te zoeken voor een kitten. Het is vakantie tijd, veel mensen gaan op vakantie en willen nu dus geen kitten.
Wij hebben pas na 12 weken een huis gevonden voor 2 kittens.
Ik heb van de week even gekeken op de site van de asiels en er zaten toen 178 kittens in het asiel.

Iig heel veel succes met je kittens en met het zoeken van een nieuwe baas !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liiene, CalipsoLover, DDD3, Esther, flash40, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Lugea, sietske83, wonanda en 54 bezoekers