[NH] heeft iemand een idee voor grond werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
intermetzo
Berichten: 38
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: hilversum

[NH] heeft iemand een idee voor grond werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 12:16

hallo mensen,
Sinds een weekje is mijn paard kreupel Huilen maandag kwam de dieren arts en die zei dat het in zijn schouder zat en op de volte liep hij rechts behoorlijk kreupel in het zand dus nu moet ik een week stappen en dat soort dingen...(het ging net zo goed)maar goed..ik vroeg me af of iemand misschien een idee had voor rustig grond werk?laat het me weten dankje wel

kuss

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:18

een lekkere wandeling maken om de dag??

intermetzo
Berichten: 38
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:17

haha ik loop iedere dag minstens een uur bij elkaar maar toch bedankt

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:42

Ik zou niet al te veel dingen doen waarbij hij veel moet buigen!

Wat je bijv. goed kan doen, is netjes met hem lopen Lachen !

Je laat hem naast je lopen (zijn hoofd ter hoogte van jouw schouder) en op het moment dat jij stilstaat, moet hij ook direct stilstaan! Hij mag echt geen stapje verder meer doen !
Doet ´ie dat toch, stuur je hem naar achteren, net zolang totdat je ziet dat het hem ergert Clown !! Dan loop je weer verder en herhaalt het. Je zult zien, dat hij na een paar keer oefenen, begrijpt wat je van hem wil Knipoog !

*Leg een groot stuk plastic neer en laat hem daar op lopen/staan.

*Vul een (jute) zak met blikjes/kroonkurken en maak hem dicht. Ga met je paard lopen en sleep de "klapperzak" achter je aan. Dit maakt best herrie en sommige paarden vinden dit nog al eng Scheve mond ! Pas op dat je paard niet al te erg schrikt en een onverwachte beweging maakt!
Laat hem de zak van tevoren zien, strijk er mee langs z´n hals, benen, rug e.d. om hem er mee vertrouwd te maken!

*Bind een plastik zak een een stok en wapper voor z´n neus. (verder hetzelfde als hierboven: oppassen dat hij niet al te erg schrikt!!)

*Neem een grote (soort skippy)bal en rol dat ding voor je uit. Het is de bedoeling dat je paard de bal met z´n neus of been vooruit krijgt! Iedere keer dat hij de bal aanraakt (ook als dat "per ongeluk" is!), beloon je hem met een stukje wortel, oud brood oid.

bovenstaande oefeningen zou ik niet met hem doen, als hij dit allemaal nogal eng vindt en daardoor onverwachtse bewegingen kan maken!!

*Als beloning: gooi een hele appel in een bak met water en laat je paard hem eruit vissen Haha! !!

Dit heeft bij ons al voor heel wat grappige situaties gezorgd Clown !
Ons Haffi was heel slim en had de appel er in een minuutje uit; hij dook met z´n neus in het water, schoof z´n onderlip onder de appel, hield z´n koppie scheef en hup... had ´ie de appel te pakken !
De merrie van mijn vriendin en mijn ruin waren (zijn Knipoog ) niet zo slim en zijn een eeuwigheid zoet geweest om de appel eruit te vissen Clown !

intermetzo
Berichten: 38
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:53

dankje dankje wat een leuke ideen!!!!!!!!!!echt bedankt !!!!!!!veeel liefs idool en carlijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:15

Sterre schreef:
Ik zou niet al te veel dingen doen waarbij hij veel moet buigen!

Wat je bijv. goed kan doen, is netjes met hem lopen Lachen !

Je laat hem naast je lopen (zijn hoofd ter hoogte van jouw schouder) en op het moment dat jij stilstaat, moet hij ook direct stilstaan! Hij mag echt geen stapje verder meer doen !
Doet ´ie dat toch, stuur je hem naar achteren, net zolang totdat je ziet dat het hem ergert Clown !! Dan loop je weer verder en herhaalt het. Je zult zien, dat hij na een paar keer oefenen, begrijpt wat je van hem wil Knipoog !

*Leg een groot stuk plastic neer en laat hem daar op lopen/staan.

*Vul een (jute) zak met blikjes/kroonkurken en maak hem dicht. Ga met je paard lopen en sleep de "klapperzak" achter je aan. Dit maakt best herrie en sommige paarden vinden dit nog al eng Scheve mond ! Pas op dat je paard niet al te erg schrikt en een onverwachte beweging maakt!
Laat hem de zak van tevoren zien, strijk er mee langs z´n hals, benen, rug e.d. om hem er mee vertrouwd te maken!

*Bind een plastik zak een een stok en wapper voor z´n neus. (verder hetzelfde als hierboven: oppassen dat hij niet al te erg schrikt!!)

*Neem een grote (soort skippy)bal en rol dat ding voor je uit. Het is de bedoeling dat je paard de bal met z´n neus of been vooruit krijgt! Iedere keer dat hij de bal aanraakt (ook als dat "per ongeluk" is!), beloon je hem met een stukje wortel, oud brood oid.

bovenstaande oefeningen zou ik niet met hem doen, als hij dit allemaal nogal eng vindt en daardoor onverwachtse bewegingen kan maken!!

*Als beloning: gooi een hele appel in een bak met water en laat je paard hem eruit vissen Haha! !!

Dit heeft bij ons al voor heel wat grappige situaties gezorgd Clown !
Ons Haffi was heel slim en had de appel er in een minuutje uit; hij dook met z´n neus in het water, schoof z´n onderlip onder de appel, hield z´n koppie scheef en hup... had ´ie de appel te pakken !
De merrie van mijn vriendin en mijn ruin waren (zijn Knipoog ) niet zo slim en zijn een eeuwigheid zoet geweest om de appel eruit te vissen Clown !


Oei, dat met dat plastic lijkt mij een heel slecht plan met een dier wat kreupel is. De kans is vrij groot dat hij aan de haal gaat, en dan houd Carlijn er niets meer aan. Die overwachtse bewegingen maken het alleen maar erger.

Carlijn......gewoon stappen aan de hand, en niet teveel gekkigheid doen.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:28

Heej trutje! Geen gekke dingen doen hoor ! Gewoon zoals de veearts al zei STAPPEN Haha! ! Echt rust houden met die schouder!!! Des te eerder is het over!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:47

gewoon lekker een rondje stappen en ergens waar gras staat lekker gaan zitten en je paardje even lekker laten grazen, en weer terug naar stal.
De veearts heeft niet voor neits gezegt stappen.
Als hij weer beter is kan je weer allemaal gekke dingen met hem uithalen zoals over een zeiltje lopen ed. maar nu gewoon even laten rusten!
Succes iig verder met zijn schouder!

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:53

wat een grappig idee, appelhappen! Zakt die appel niet naar de bodem eigenlijk?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:07

Nee, die blijft drijven Knipoog !

*Pipo, ik had al vetgedrukt geschreven dat je deze dingen niet moet doen als je paard nog(al) schrikachtig is om onverwachte bewegingen te vermijden Knipoog !!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:08

Sterre schreef:
*Als beloning: gooi een hele appel in een bak met water en laat je paard hem eruit vissen Haha! !!

Dit heeft bij ons al voor heel wat grappige situaties gezorgd Clown !
Ons Haffi was heel slim en had de appel er in een minuutje uit; hij dook met z´n neus in het water, schoof z´n onderlip onder de appel, hield z´n koppie scheef en hup... had ´ie de appel te pakken !
De merrie van mijn vriendin en mijn ruin waren (zijn Knipoog ) niet zo slim en zijn een eeuwigheid zoet geweest om de appel eruit te vissen Clown !


Dit is erg leuk!
Denk als ik dit met Iris doe dat ik zeiknat ben, zij tevreden op haar appeltje staat je knabbelen en die bak met water omligt (die gaat er gewoon instaan en trapt hem zo om Knipoog