ai, ai mijn buik.*nu geel, blauw paars en groen!*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

ai, ai mijn buik.*nu geel, blauw paars en groen!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 22:53

n.a.v. [AM] Thuis van het ziekenhuis.

Ik weet al dat het nog pijnlijk is. Daar wordt ik wel aan herrinerd als ik beweeg. Maar nu begint er een aardige blauwe plek op mijn buik te komen. Nou ja blauw? Groen is meer het goede woord. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Afbeelding
Dit is één van de drie pleisters. btw
Die bij mijn navel. (die zit er onder verstopt) Daar is ook mijn galblaas uit gegaan

En de steentjes.
klik hier

Het ziet er gewon uit als steentjes. Maar ik wilde niet iedereen bij het openen van dit topic de grote schok geven van en mijn buik en iets wat daar uitkomt. Dat mag iedereen voor zichzelf weten nietwaar?

Verder heb ik de hele tijd met mijn temp netjes rond de 37 graden gezeten en vandaag had ik 38.2 Even iets om in de gaten te houden. Ik wil er geen ontsteking bij.
Laatst bijgewerkt door Heike op 20-06-04 22:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:57

Beterschap Ach gut

Paarden geven mij vleugels op aarde!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:00

Auw.. die steentjes zien er ook niet lekker uit.. De plek gaat alle kleuren van de regenboog krijgen, let maar op Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:02

Nou dat waren een best aantal steentjes, je kunt idd maar beter blij zijn dat ze eruit zijn .

Buikoperaties zijn nou eenmaal pijnlijk, daar kan ik over meepraten. Alleen kwam er bij mij iets anders uit mijn buik, namelijk mijn dochter Knipoog Haha! .

Verder veel beterschap Ach gut en idd wel je temp. in de gaten houden, maar het gaat vast helemaal goedkomen OK dan! .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:04

Heeey Heike
Die plek daar onder mijn navel helemaal beurs had ik ook hoor,daar hoef je je niet druk om te maken !
Mijn tempratuur was ook heel erg lang op 38,3,het schommelde heel vaak,zo was het normaal en zo was hij weer 38,3!
Maar hou het in de gaten die tempratuur het moet niet hoger worden,of aan houden!
Het litteken bovenaan tussen je borst zeg maar daaronder zit mij mij ook een hele grote bloeduitstorting,nog zeer duidelijk te zien,die is gewoon knal paars en trekt nog steeds niet weg!
Wil je foto zien van mij blauwe plek pb me dan maar!
Groetjes Lundi
Goh dat jij de steentjes gehad hebt,ik heb ze niet gekregen!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:05

Brrrr, die steentjes lijken mij niet echt prettig, om in je buik te hebben.

Je buik is trouwens apart gekleurd.. Haha!
Beterschap verder!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:07

nog beterschap.
hopen dat je buik geen pijn meer doet.
de steentjes zagen er best vies uit.
zal wel zeer hebben gedaan

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:38

He Gatver dat die steentjes in je buik hebben gezeten.. Hopelijk trekt je beurse plek snel weg Ach gut

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:34

Iewhhh dat die steentjes in je buik hebben gezeten!
Heel veel beterschap Heike!

Live,LOve,'ndLaugh

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 08:24

Hoe groot zijn die steentjes eigenlijk?

Beterschap gewenst!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 13:06

De steentjes zijn erg klein hoor. De galblaas is ook niet zo groot. Ik denk ietwat kleiner als op de foto.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:33

bah al die steentjes! geen wonder dat je er last van had!
maar alleen de steentjes eruit halen en je galblaas laten zitten was geen optie? want zonder jegalblaas kan het vet niet goed worden afgebroken en mag je dat dus bijna niet eten(nichtje heeft ook geen galblaas meer is van 90 kilo naar 65 kilo gegaan, omdat ze dus alleen maar gezond en niet vet mag eten)
ik heb ook problemen met mn galblaas, die geeft teveel gal af naar mn maagm, ook als ik nix heb gegeten dus heb altijd ontstoken maagwand vanwege dat teveel aan gal, moet er dus heel misschien ook uit maar dat wil ik echt niet!!

heel veel beterschap!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 14:46

Nee je begrijpt de werking van de galblaas niet helemaal.

De lever maakt de gal aan. En die stuurt die ook door naar de dunne darm. Het teveel aan gal wordt opgeslagen in de galblaas. Voor als het nodig is. Als je dus een hele vette maaltijd eet.

Omdat nu de opslag ruimte verwijderd is moet je wel opletten. Er is immers geen extra gal meer die je nodig hebt als je vet eet.

Ik kan zeker over een poos weer alles eten. Maar ik moet zeker rekening houden met de hoeveelheid. Geen hele pizza dus in een keer.
De lever moet zich nu gaan aanpassen. En daar moet je in het begin zeer zeker rekening mee houden. Het kan heel goed zijn dat ik sommige dingen niet meer verdraag. Gewoon omdat de lever daar niet op reageert door genoeg gal te sturen.

De gal zorgt ervoor dat het vet in kleine verwerkbare deeltjes worden gemaakt. Zo dat het verteerd of opgeslagen kan worden.

Het is dus niet zo dat je zonder galblaas geen gal meer hebt. Dan zouden ze de galblaas ook niet kunnen verwijderen want zonder gal mag je echt niets vets meer eten.

jaja ik heb mijn huiswerk gedaan!

Ik ga nu trouwens wel heel goed opletten wat ik eet. Dat kan nooit kwaad.

Vreemd dat je een ontstoken maagwand hebt door een teveel aan gal. De galblaas loost na een seintje de gal in de dunne darm. Dus niet in de maag. Zonder galblaas loost de lever deze direct in de dunne darm.

Wist je trouwens dat, als iemand 60 kilo weegt, de lever ongeveer 900 ml galvloeistof per dag aanmaakt.

verder zitten er in gal alleen galzouten, (die het vet in druppeltjes verdelen) Bilirubine of galkleurstof( ontstaat in de lever door de afbraak van rode bloedcellen) en Cholesterol(dit is een bouwstof voor je lichaam. Een teveel aan cholesterol in het lichaam wordt via de galvloeistof uitgescheiden.)

De galblaas kun je dus best missen. Hij is ook niet zo groot. iets van 8 cm lang en onderaan max 3 cm breed. Een peer vormig orgaan.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 15:05


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:11

je verteld het heel anders dan de HA! maar ik heb ff op inet gezcht en je hebt idd gelijk(vertrouw de inval HA toch al niet zo hoop dat mn eigen HA er weer snel is)
mn nichtje heeft ook de ziekte van crohn erbij, en mist een gedeelte dunne darm, dus wrsch dat het daarmee te maken heeft dat ze absoluut geen vet meer mag eten, ze is nu een maand of 5 geleden geopereerd, ze mag inmissels wel weer veel meer dingen eten maar pizza hmburger en friet etc zijn helaas verleden tijd voor haar
maar gelukkig dat jij over een tijdje wel weer de meeste dingen kan eten!

weet alleen nog niet waarom ze bij jou meteen heel de galblaas eruit hebben gehaald ipv alleen steentjes weggehaald, hoe krijg je die steentjes trouwens?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 15:19

Hoe dat je de steentjes krijgt is niet helemaal duidelijk. De galblaas halen ze meestal weg omdat anders de steentjes alleen maar terug komen en je dus weer last krijgt. Verder kun je hem best missen dus zodoende.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:25

Gossiemoppie, als je die steentjes ziet, is het nog een wonder dat je daar zo'n tijd mee rondgelopen hebt. Je moet echt vergaan zijn van de pijn...
Ik hoop voor je dat de beurse plekken ook snel wegtrekken!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:08

ai, dat ziet er niet lekker uit Heike...

Beterschap Ach gut

Jootjuhh
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Zuid-Scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:20

Bahh, Heb ff de steentjes gekijkt maar ik ben btje ziek hebvanochetnd overgegve maar dit onderwerp gaat niet over mij Haha!.
Lijkt me egt erg steentjes in je buik had me hond erst ook net een hamburger mahjah volgens mij was ie niet soow lkkr als een hamburger Tong uitsteken . Kussie Mij Beterschap BTW

I Love Paarde Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 19:53

Ik heb mijn pleister eraf gehaald. Wat een opluchting. Dit voelt beter aan. En ook wel op tijd denk ik want je ziet de pleister zitten maar dan in rood/blauwe lijn.

Verder zie je hier hoe mooi mijn buikje nu verkleurd is. Nou ja buikje. Hij is nog wat opgezwollen. Niet dat ik normaal een hele platte buik heb hoor. Schijnheilig

Afbeelding

Nu snap je ook waarom ik alleen met hele losse broeken loop. Dat is anders echt niet fijn.

Klein sneetje he? Maar wel een diep sneetje.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:58

Wat heb jij een kleurrijke buik zeg!

Veel sterkte er maar mee!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:00

zo die is flink verkleurd!! heb je trouwens ooit een navelpiercing gehad of is dat niet wat ik zie bovenaan je navel?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:01

Yep dat is het litekentje van een navel piercing. Ik heb hem er een keer uit gehaald. Weet niet meer precies waarom. Was hem zat vermoed ik. Als ik hem nog zou hebben zou hij er al minstens 12 jaar inzitten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:07

Pff wat mooie regenboog Tong uitsteken
nou beterschap met je buik.. *btw de steentjes zien niet zo smakelijk uit *

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:11

Heike schreef:

Klein sneetje he? Maar wel een diep sneetje.


Dat leest grappig Haha! Heel sarcastisch Tong uitsteken

Heike, beterschap! En nooit meer zeuren dat je een regenboog wilt zien he Tong uitsteken
als je dat ooit gedaan hebt, maar het gaat om het idee Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boeflover, Britta31, hagelslag, Happy_Hippie, mvdende, Odysseus, Roosch, SemrushBot, snorkel1986, YandexBot en 145 bezoekers