veulenvacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

veulenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 21:23

ik heb een schatje van een merrie veulen SIR SINCLAIRXTCN PARTOUTXWOLFGANG vooral dat wollige vachtje Lovers nu vraag ik me af wanneer veulens gaan verharen of een dunnere vacht krijgen of verschilt dat per veulen Verward

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:29

Het verschilt wel per veulen maar heeft ook vooral met de temperatuur buiten te maken, als het erg warm is zullen veulens sneller verharen als dat het slecht weer is.
Heel soms wil een veulen niet door zijn haar heen komen als ie niet goed in zijn velletje zit dus een tekort heeft aan vitamine en mineralen maar dit is dan meestal als ze van de moeder af zijn of als de moeder in zeer slechte conditie is.
Mijn veulen was zijn veulenhaar pas helemaal kwijt toen hij bijna 4 maanden was.
In het begin ging het hard maar het dek op zijn rug en kont bleef erg lang zitten, terwijl het hoofd en gedeelte van de benen na een maand al veulenhaarvrij was Lachen

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:37

Zhenna is nu bijna 2 maanden en heeft al bijna een kaal koppie. Op d'r borst en achterbenen begint het haar ook al los te komen, maar of ze met 4 maanden ook helemaal kaal is betwijfel ik. 't is wel grappig om te zien, want ze was echt een super lichte vos en nu komt er een heel donker kleurtje tevoorschijn. Ze wordt koffievos

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:56

Mijn veulentje is nu 2,5 maanden en op haar hoofd, hals en kont komt het originele vachtje nu te voorschijn. Een mooi donker kleurtje Lachen

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:49

Mijn veulen is nu 11 week oud en verhaard nu op het hoofd. Nog lang niet alles is van het hoofdje af. Ook begint het haar nu los te komen op het halsje en iets op het achterbeen. Hij wordt zwart! Lachen