ik kan mijn verzorgpaard gratis krijgen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

ik kan mijn verzorgpaard gratis krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 16:19

zoals de titel al zegt, ik kan mijn verzorgpaard gratis krijgen~!
zijn baasje moet hem met tegenzin verkopen omdat ze nu veel te veel paarden hebben en pirit in vergelijking tot de rest niet zo talentvol is. Gister vertelde ze me op msn, dat hij nu definitief te koop staat. Toen zei ze : ik wil het liefste het beste voor hem en dat hij dat bij jouw zeker. Je zou hem zelfs gratis kunnen krijgen. Dus ik vertelde het eigenlijk voor de grap tegen mijn ouders. Die zeiden tot mijn verbazing dat het dan zou mogen, dat ik hem dan verdiende. Ik vertelde dat tegen zijn baasje, die reageerde heel positief.

Vroeger las ik dat soort verhaaltjes in de penny, dat een meisje een mooi kostbaar paard zomaar kado kreeg. Nu komt dat uit...ongelooflijk!

Maar ik weet niet of ik Pirit wel kan geven wat hij nodig heeft. Ik ga als het goed is naar 5 havo, en ga graag uit en spreek graag af met vrienden. En als ik tijd heb, vind ik het heerlijk een rondje te lopen of iets anders. Ik denk ook dat je met zo'n paard er een hele verantwoordelijkheid bij krijg. Mijn zus en een vriendin willen hem ook rijden, mijn ouders willen stalling betalen.

Wat moet ik doen? Ik moet kiezen uit alles of niets. Alles is pirit is van mij, niets betekent dat hij verkocht wordt, wie weet waarheen!
Ik weet het niet meer!

En nog even een fototje van ons samen
Afbeelding

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:23

mooi paard! maar heb je nou wel of geen tijd?????
ik ga komend school jaar examen doen (jij ook toch? of doe je 6jaar?)
en ik mag ook een paard/pony, maar die moet ik zelf betalen.
als ik jou was, dan zou ik kijken of ik elke dag (minimaal 3x in de week) zou kunnen.
zo ja, dan zou ik het denk ik wel doen!
tsjah... wel een moelijke keuze...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:23

Ik zou het wel weten.. en hem graag willen hebben T lijkt iid wel een penny story. Knipoog Maar je moet wel kijken of het paard genoeg aandacht krijgt. Als jij geen tijd hebt, hij ook een verzorgster heef top dat moment. Maar zo als je al zei, dat je zus en vriendin bij willen rijden is toch te gek!
Wat dat betreft lijkt me dat geen bezwaar. En tof dat je ouders de stalling willen betalen.
Kan je hem niet een maand op proef krijgen? Dan kan je zien of het bevalt
Denk er goed over na en maak geen overhaaste beslissing. Succes.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:27

maand op de proef is een (hele) goede Haha!
het is een super paard! hoe oud is ie eigelijk?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:28

idd een maand op proef nemen, en mssn kan je er een verzorgster bijnemen die je ALTIJD kan bellen als je weggaat geen tijd hebt oid. {of goede afspraken maken met je zusje ouders dat die hem dan rijden verzorgen enz} suc6 Pling

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:34

ik zou het doen hoor.
gewoon met zus en vriendin vaste dagen afspreken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:53

Doen zo ben ik ook aan mn eerste paard gekomen (ook mn 2e btw) en heb er nooit spijt van gehad dat ik die keus destijds gemaakt heb (stond voor dezelfde).

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:00

Die keus lijkt mij niet zo moeilijk Clown Als iedereen het er mee eens is, en je weet zeker dat ze hem niet gratis weg doen omdat hij een of ander kwaaltje heeft, moet je het echt aannemen

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:01

Ik zou het doen, zo'n kans krijg je nooit meer Haha!

En als je een bijbaan hebt waar je alleen maar de overige kosten ( hoefsmid e.d. ) van kan betalen en je ouders betalen de stalling dan denk ik dat je het helemaal goed treft..

Een paard is wel een enorme verantwoordelijkheid.. Maar wat een aantal zeggen hier over een verzorgster is geen gek idee..

En als de klik er is met het paard, waarom niet? Anders raak je je maatje kwijt..

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:03

Wat een kans, en je ouders ondersteunen je ook nog. Bofkont ik wist het wel!

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:07

verootjoo schreef:
Die keus lijkt mij niet zo moeilijk Clown Als iedereen het er mee eens is, en je weet zeker dat ze hem niet gratis weg doen omdat hij een of ander kwaaltje heeft, moet je het echt aannemen


Het lijkt mij wel een hele lastige keus! Kijk, het lijkt allemaal heel erg mooi en leuk een eigen paard en voor veel mensen is het dat ook. Maar het zou mijn keus nu niet zijn. Neemt niet weg dat ik er ook heel erg serieus over na zou denken in jou geval. En ik weet ook niet wat ik zou doen... Zoals je zelf zegt is het een hele verantwoordelijkheid. En ik weet niet wat je van plan bent na je middelbare school te gaan doen? En wat je dan met je paard wil? Het lijkt allemaal zo ver weg, maar op het moment dat je een paard neemt moet je daar allemaal over na denken.

Ik kan er verder niks zinnigs over zeggen, het is jou keuze natuurlijk Lachen

Succes ermee!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:22

ja maar zij verzorgt hem nu al. Ze weet dus al hoe hij is, en hoeveel tijd er in zit. Dan moet de overgang naar een eigen paard niet zo moeilijk zijn, toch?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:24

als je hem same met je zus kan doen(zus & vriendin&jij lijkt me een beetje teveel van het goede) dan is dat toch super!!

jullie ouders betalen dan de stalling en jij en je zus hebben samen een paard! opgelost toch Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:28

Doen! Als je de stalling en de tijd kunt opbrengen is dat toch een droom die uitkomt?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:33

ik zou het doen!!
je kan vast wel een keer minder uit gaan.
Ik dnekd at je zelf al de keuz hebt genomen Lachen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:36

Als ik deze kans met mijn verzorgpaard had gekregen, had ik 't wel geweten...
Zeker als je ouders de stalling willen betalen... Ik zou 't zelfs nog doen als ik de stalling zelf moest betalen!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:49

Wauw, overkwam mij dat maar! Dan zou ik het wel weten!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:10

Tijd kan je maken als je er het er voor over hebt (keertje minder uit gaan, afspreken Knipoog )
Ik zou het zeker niet afslaan Knipoog

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:28

Toen ik mijn pony kocht had ik ook erengs zoiets van 'Ojee, als ik maar genoeg tijd heb'... Maar dat is helemaal goed gekomen, ik weet nu niet eens meer wat ik anders in die tijd deed Verward Haha!

Verder is het natuurlijk een gouden kans, die krijg je nooit meer.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:37

Doen natuurlijk!

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:40

Zeker doen!! Ik denk, dat als je het niet zou doen, je altijd spijt zult hebben. Dan zou hij verkocht worden, wie weet waarnaartoe.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:37

Lastig. Ik ben op dezelfde manier aan mijn paard gekomen. Kwam eigenlijk niet zo goed uit want ik had ook al een eigen paard. Maar ik was erg gehecht aan haar dus ik ben ervoor gegaan. Ik was alleen wel wat ouder dan jij Knipoog.

De aanschaf is meestal niet het grootste probleem (of de grootste kostenpost) maar de volledige zorg op je nemen is weer een heel ander verhaal. Ik vind het wel goed dat je hier serieus over nadenkt.
Hoe vaak ga je nu naar Pitir? En kun je hem op de stal laten waar hij nu staat, zodat zijn 'oude' baasje je af en toe wat adviezen kan geven of helpen? Beseffen je ouders hoe duur een paard is in onderhoud? En, het belangrijkste, wil jij er echt voor gaan? Als dat zo is, dan moet je het gewoon doen!

pony4love

Berichten: 7
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:51

hey
je bent echt een mazzel meid!
maarja het licht eraan wat je wilt gaan doen.
als je bijv. dokter of dierenarts ofzo wilt worden zou ik als ik jou was me meer om m'n studie richten, maar als je zus enzo hem ook wel willen verzorgen/berijden, nou dan lijkt mij dat die keus snel is gemaakt!
DOEN DUS!!!!
ik zou ook graag een pony willen maar het onderhoud is te duur... Boos!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:23

kun je niet een deal sluiten? dat als je er geen tijd voor hebt, je hem altijd nog terug kunt geven....
Ik heb mijn paard ook zegmaar gehad (gratis) en ik mag hem altijd teruggeven als het niet meer gaat, heb zelf ook de papieren niet.

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:23

Ik zou er voor gaan. Je vriendin en zus hebben al aangeboden om hem ook te rijden... je kunt ook altijd op zoek gaan naar een verzorger/bijrijder.

Zo'n kans krijg je niet nog maals en als je er voor kiest om het niet te doen, dan krijg je denk ik later spijt en dan zul je hem ontzettend gaan missen...