[verhaal] mijn eerste verhaal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

[verhaal] mijn eerste verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 18:20

Ik ben maar eens aan een verhaal begonnen. Het gaat over een meisje dat een rat wilt en er geen krijgt. Zelf vind ik het verhaal niet zo goed . Wat vinden jullie ervan?
Rattendroom

HOOFDSTUK 1
‘Merel opstaan!Straks kom je nog te laat op school!riep haar moeder.Merel draaide haar om,bah school daar had ze nu geen zin voor.Haar moeder riep ze voor de zoveelste keer.Moeizaam kwam Merel overeind.Als haar droom zou uitkomen zou ze al lang beneden zijn,maarja haar ouders waren er vastbesloten tegen:er kwam geen tamme rat binnen.En Merel was al 1 jaar aan het zagen en toch kwam er geen rat binnen.Binnenkort verjaarde ze,haar ouders vroegen al wat ze wou hebben.Een tamme rat zei ze vastbesloten,maar haar ouders zeiden zoals altijd nee!Haar ouders gruwelde van ratten.Merel stapte uit har bed,ging naar haar kleerkast en zocht kleren uit.Ze pakte een gewone jeansbroek,een donkerblauwe t-shirt en een wollen trui,want het was koud buiten had haar moeder nog gezegd.Merel ging naar beneden.Aha ben je daar eindelijk zei haar moeder je ontbijt staat al klaar!Doei nu moet ik echt gaan werken.Merel was het al gewend dat ze s’morgens alleen thuis was.Haar vader was al vroeger vertrokken naar zijn werk.Daar ging de bel.Haar beste vriendin Lara was er,ze gaan altijd samen naar school.Merel pakte haar jas en boekentas en ging naar de deur.Vlug riep Lara we zijn al bijna te laat!Dat wordt lopen!Ze liepen het schoolplein op.De speelplaats was er verlaten bij.Ojee te laat mompelde Merel.De 2 meisjes gingen de klas binnen.Aha zei meester Tim de meisjes komen nog.Sorry riepen ze in koor en ze gingen op hun plaatsen zitten,gelukkig zaten ze naast elkaar.Goed zei meester Tim pak je boeken van Frans,we beginnen met de les.
HOOFDSTUK 2
Merel zat thuis de school was uit en haar huiswerk had ze al gemaakt en Lara moest naar haar oma.Ik zal dan maar mijn verjaardagslijstje maken.Ze pakte pen en papier en schreef op:een tamme rat en ze stopte.Haar verjaardagslijstje was af.Ze hing het briefje op het prikbord en ging TV kijken.Even later hoorde ze de deur.Merel ik ben thuis! Riep haar vader.Vader keek naar het prikbord:aha eindelijk je verjaardagslijstje gemaakt.Hij keek op het briefje en las een tamme rat verder stond er niets op.Boos draaide vader zich naar Merel toe.Merel hoeveel keer nog!!Je krijgt geen tamme rat,punt uit en hij liep naar de keuken om het eten klaar te maken.Merel was kwaad waarom gaven haar ouders nu gewoon niet toe!Ze wou zo graag een tamme rat.Moeder was nu ook thuis,ze keek naar Merel.Waarom zo’n boos gezicht?vroeg ze.Kijk maar is naar haar verjaardagslijstje zei vader die juist uit de keuken kwam.Moeder keek naar het briefje, geen sprake van zei ze.Zei ik ook zei vader daarom is ze nu zo kwaad.Nou ik bergrijp je vader volkomen,ik wil ook niet zo’n vies beest in huis.Ratten zijn geen vieze beesten riep Merel boos en ze liep naar haar kamer.Ik haat ze, waarom geven ze mij gewoon geen rat?Dat is het enigste wat ik wil.Beneden hoorden ze haar ouders praten.Ze ging van haar bed en ging met haar oor aan de deur staan.Misschien moeten we haar toch een rat geven hoorde ze haar moeder zeggen.Merel haar hart maakte een huppeltje.Geen sprake van hoorde ze haar vader roepen.Merel had genoeg gehoord.Waarom moest haar vader alles verpesten?
HOOFDSTUK 3
Het was zaterdag,de dag voor Merels verjaardag.Merels ouders waren gaan winkelen hadden ze gezegd.De bel ging.Merel deed open:het was Lara.Hallo zei ze.Ik kom je een gelukkige verjaardag wensen want morgen ben ik niet thuis.Weet je al wat je gaat krijgen?Nee zei Merel maar in ieder geval geen rat.Zit je nu nog aan die rat te denken.Geef mij maar liever een hond.O,ja ik heb een kadootje voor je mee.Ze gaf een rechthoekig maar platte pakje af.Eerst raden zei Lara.Een boekje ofzoiets zei Merel.Doe maar open zei Lara.Merel pakte het uit.Een boekje over tamme ratten!riep Merel hartstikke bedankt Lara.Nu moet ik weg zei Lara.Lara was nog maar juist weg of haar ouders kwamen juist thuis.En iets gekocht? vroeg Merel.Euh…niets speciaals,en ze gingen door naar de living.Wat doen ze raar dacht Merel.Ineens drong het tot Merel door.Misschien waren ze een tamme rat gaan kopen en Lara wist het natuurlijk en daarom heeft ze dat ratten boekje gekocht.Misschien komt mijn droom toch nog uit!
HOOFDSTUK 4
Merel stond op,joepie vandaag mijn verjaardag!Misschien krijg ik een ratje!Merel vloog van de trap.Er hingen overal slingers en aan de tafel zaten haar ouders.Op haar plaats stonden 2 kadootjes.Maar 2?dacht Merel.Kom je niet aan tafel zei vader.Ja!Riep Merel.Nieuwschierig deed Merel het eerste pak open.Het was toch wel redelijk groot.Vlug deed ze het open,ze was teleurgesteld.Het was geen rat maar de legodoos die ze al zo lang wilden.Ben je niet blij vroeg papa?Jawel hoor riep Merel vlug.Ze deed het 2de pak open en daar zat een knaagdierenencyclopedie in.


Zoals je al ziet is het hoofdstuk nog niet af maar mijn insperatie is weg Schijnheilig


Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 11:56

Niamand? Scheve mond

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:03

opzich is het wel een leuk verhaal maar het is meer denk ik voor jongere kinderen van een jaar of 10 tot 12 ofzo.. en ik vind dat je het word: "tamme rat" te vaak gebruikt, je kan beter gewoon rat zeggen (mensen weten dat toch wel wat je bedoelt) verder vind ik het wel een leuk verhaal hoor! OK dan! Haha!

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 18:46

Ik ben maar eens aan een verhaal begonnen. Het gaat over een meisje dat een rat wilt en er geen krijgt. Zelf vind ik het verhaal niet zo goed . Wat vinden jullie ervan?
Rattendroom

HOOFDSTUK 1
‘Merel opstaan!Straks kom je nog te laat op school!riep haar moeder.Merel draaide haar om,bah school daar had ze nu geen zin voor.Haar moeder riep ze voor de zoveelste keer.Moeizaam kwam Merel overeind.Als haar droom zou uitkomen zou ze al lang beneden zijn,maarja haar ouders waren er vastbesloten tegen:er kwam geen rat binnen.En Merel was al 1 jaar aan het zagen en toch kwam er geen rat binnen.Binnenkort verjaarde ze,haar ouders vroegen al wat ze wou hebben.Een tamme rat zei ze vastbesloten,maar haar ouders zeiden zoals altijd nee!Haar ouders gruwelde van ratten.Merel stapte uit har bed,ging naar haar kleerkast en zocht kleren uit.Ze pakte een gewone jeansbroek,een donkerblauwe t-shirt en een wollen trui,want het was koud buiten had haar moeder nog gezegd.Merel ging naar beneden.Aha ben je daar eindelijk zei haar moeder je ontbijt staat al klaar!Doei nu moet ik echt gaan werken.Merel was het al gewend dat ze s’morgens alleen thuis was.Haar vader was al vroeger vertrokken naar zijn werk.Daar ging de bel.Haar beste vriendin Lara was er,ze gaan altijd samen naar school.Merel pakte haar jas en boekentas en ging naar de deur.Vlug riep Lara we zijn al bijna te laat!Dat wordt lopen!Ze liepen het schoolplein op.De speelplaats was er verlaten bij.Ojee te laat mompelde Merel.De 2 meisjes gingen de klas binnen.Aha zei meester Tim de meisjes komen nog.Sorry riepen ze in koor en ze gingen op hun plaatsen zitten,gelukkig zaten ze naast elkaar.Goed zei meester Tim pak je boeken van Frans,we beginnen met de les.
HOOFDSTUK 2
Merel zat thuis de school was uit en haar huiswerk had ze al gemaakt en Lara moest naar haar oma.Ik zal dan maar mijn verjaardagslijstje maken.Ze pakte pen en papier en schreef op:een tamme rat en ze stopte.Haar verjaardagslijstje was af.Ze hing het briefje op het prikbord en ging TV kijken.Even later hoorde ze de deur.Merel ik ben thuis! Riep haar vader.Vader keek naar het prikbord:aha eindelijk je verjaardagslijstje gemaakt.Hij keek op het briefje en las een tamme rat verder stond er niets op.Boos draaide vader zich naar Merel toe.Merel hoeveel keer nog!!Je krijgt geen rat,punt uit en hij liep naar de keuken om het eten klaar te maken.Merel was kwaad waarom gaven haar ouders nu gewoon niet toe!Ze wou zo graag een rat.Moeder was nu ook thuis,ze keek naar Merel.Waarom zo’n boos gezicht?vroeg ze.Kijk maar is naar haar verjaardagslijstje zei vader die juist uit de keuken kwam.Moeder keek naar het briefje, geen sprake van zei ze.Zei ik ook zei vader daarom is ze nu zo kwaad.Nou ik bergrijp je vader volkomen,ik wil ook niet zo’n vies beest in huis.Ratten zijn geen vieze beesten riep Merel boos en ze liep naar haar kamer.Ik haat ze, waarom geven ze mij gewoon geen rat?Dat is het enigste wat ik wil.Beneden hoorden ze haar ouders praten.Ze ging van haar bed en ging met haar oor aan de deur staan.Misschien moeten we haar toch een rat geven hoorde ze haar moeder zeggen.Merel haar hart maakte een huppeltje.Geen sprake van hoorde ze haar vader roepen.Merel had genoeg gehoord.Waarom moest haar vader alles verpesten?
HOOFDSTUK 3
Het was zaterdag,de dag voor Merels verjaardag.Merels ouders waren gaan winkelen hadden ze gezegd.De bel ging.Merel deed open:het was Lara.Hallo zei ze.Ik kom je een gelukkige verjaardag wensen want morgen ben ik niet thuis.Weet je al wat je gaat krijgen?Nee zei Merel maar in ieder geval geen rat.Zit je nu nog aan die rat te denken.Geef mij maar liever een hond.O,ja ik heb een kadootje voor je mee.Ze gaf een rechthoekig maar platte pakje af.Eerst raden zei Lara.Een boekje ofzoiets zei Merel.Doe maar open zei Lara.Merel pakte het uit.Een boekje over tamme ratten!riep Merel hartstikke bedankt Lara.Nu moet ik weg zei Lara.Lara was nog maar juist weg of haar ouders kwamen juist thuis.En iets gekocht? vroeg Merel.Euh…niets speciaals,en ze gingen door naar de living.Wat doen ze raar dacht Merel.Ineens drong het tot Merel door.Misschien waren ze een rat gaan kopen en Lara wist het natuurlijk en daarom heeft ze dat ratten boekje gekocht.Misschien komt mijn droom toch nog uit!
HOOFDSTUK 4
Merel stond op,joepie vandaag mijn verjaardag!Misschien krijg ik een ratje!Merel vloog van de trap.Er hingen overal slingers en aan de tafel zaten haar ouders.Op haar plaats stonden 2 kadootjes.Maar 2?dacht Merel.Kom je niet aan tafel zei vader.Ja!Riep Merel.Nieuwschierig deed Merel het eerste pak open.Het was toch wel redelijk groot.Vlug deed ze het open,ze was teleurgesteld.Het was geen rat maar de legodoos die ze al zo lang wilden.Ben je niet blij vroeg papa?Jawel hoor riep Merel vlug.Ze deed het 2de pak open en daar zat een knaagdierenencyclopedie in.


Zoals je al ziet is het hoofdstuk nog niet af maar mijn insperatie is weg Schijnheilig

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 18:47

Ik heb het veranderd maar ik heb het er perongeluk nog is opgezet Bloos


Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:15

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n goed verhaal. Enkele opmerkingen:

- Na een punt moet je een spatie zetten voor je met de nieuwe zin begint. Dat leest veel makkelijker.
- Let erop in welke tijd je schrijft. Af en toe gebruik je de tegenwoordige tijd, andere keren de verleden. Dit kan niet, je moet je verhaal in één tijd schrijven.
- Je gebruikt nergens aanhalingstekens, terwijl je die altijd zou moeten gebruiken als je iemand citeert (anders gezegt: als iemand letterlijk iets zegt). Verder kloppen vaak andere leestekens ook niet helemaal. Mijn tip: Lees het eens hardop. Bij de lange pauzes, als je naar beneden gaat met je stem, komt een punt. Bij kortere pauzes, als de zin daarna weer verder gaat, een komma. Als het een vraag is en je stem omhoog gaat gebruik je een vraagteken. Bij een uitroep moet je een uitroepteken neerzetten.
- Probeer inderdaad niet te vaak hetzelfde woord te gebruiken, maar zoek eens synoniemen. Daardoor wordt je verhaal minder eentonig.
- Ik mis de beschrijvingen een beetje. Hoe ziet Merel eruit, hoe zien haar kamer, de school enz. eruit. Probeer sfeer te scheppen. Af en toe doe je dat al wel, en dat is heel goed. Probeer er iets verder mee te gaan!
Veel succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers