wedstrijdtipz???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

wedstrijdtipz???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 08:47

Hey! Ik heb zondag wedstrijd, heeft iemand nog tips voor de dressuur (B) en springen (B) ????????

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:07

Zorgen dat je de proef goed kent, dan komt de proef rustiger over!

Gewoon goed voorbereiden en alles komt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:14

positief denken, jezelf melig laten maken voor de proef, onder het rijden zachtjes in jezelf zingen we are the champions (zorg wel dat je hoort wat je meot rijden Tong uitsteken) en vertrouwens hebben in je paard/pony!! haha rare dingen he? bioj mij werkt het wel hor!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:21

Eerst en vooral zorgen dat je alles bijhebt, desnoods een lijstje opstellen. Extra halsters en touwen en dergelijke meepakken is ook altijd handig. Dan ook ruim op tijd komen, beter een een uur te vroeg dan een minuut te laat. Rij voor de dressuur rustig in, ga geen dingen forceren die je thuis ook niet doet. Denk eraan dat het belangrijkste is in een B-proef dat het paard en ruiter ontspannen moeten overkomen, let er ook heel goed op dat je de figuren correct en op de letter rijdt en een glimlach op het gezicht laat het geheel er meer ontpannen uitzien dan iemand die doodserieus kijkt.
Ook bij springen op voorhand het parcours goed verkennen en vooral rustig blijven, niet als een blinde idioot in crosgalop alle hindernissen maaien Knipoog .
veel succes voor de rest OK dan!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:16

Voor het springen is het belangrijk dat je het parcours goed kent, ik loop het parcours altijd 2x als dat mogelijk is. Ook moet je genoeg tijd nemen voor het losrijden/losspringen. Als het allemaal gehaast moet heb je weinig kans dat je goed rijdt. Stel voor jezelf geen hoog doel. (ik moet foutloos rijden). Dan kan het alleen maar tegenvallen en meestal rijdt je dan ook niet goed. Je moet gewoon zoiets hebben van als ik maar rondkom o.i.d. De klasse B is op stijl wat je waarschijnlijk wel wist. Hier moet je niet teveel op letten. Ik let hier ook niet teveel op, alleen bij het binnenkomen. Gewoon netjes in draf/galop naar de jury toe en rustig halthouden en je naam zeggen (liefst met een glimlach). Niet gelijk weggalopperen maar eerst rustig wegstappen en dan aangalopperen. In het parcours is het belangrijk dat je zoveel mogelijk 1 tempo aanhoudt en ga niet alleen maar denken of je wel netjes genoeg rijdt. Hierdoor ga je te veel prutsen en heb je kans dat je paard fouten gaat maken. Let er ook op dat de barrage op stijl is en ga dus niet op tijd rijden! Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je veel succes op je wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:18

Zorgen dat je voorgelezen wordt door eimand die verstand heeft van de proef, zodat je minder snel misverstanden krijgt.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:45

Nou heel erg bedankt en ik zal aan jullie tips denken THANK YOUUUUU!!