Lucien kreupel, verslag bezoek veearts, niet goed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Lucien kreupel, verslag bezoek veearts, niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:28

Slechts een paar mensen hebben denk ik meegekregen dat Lucien tijdens de boktrit in Lunteren kreupel liep. Na wat rust en stappen aan de hand probeerde ik het 1,5 week later weer. Helaas was hij nog steeds niet goed. Daarom heb ik een afspraak gemaakt met de veearts. En daar ben ik gisteren geweest.

Eerst moest ik hem op een rechte lijn laten stappen en draven, daarna nam de veearts hem aan de longe en moest hij op een harde volte en op een zachte volte lopen. Daarna kwamen er buigproeven. Hieruit bleek dat hij linksvoor kreupel is en linksachter stokkreupel. Besloten werd om foto's te maken van z'n linkerkogels en het linkerspronggewricht.
Hieruit bleek dat hij voor en achter lage overhoef heeft en wat lossen botstukjes. Maar het allerergste is dat hij artrose heeft aan die kogels. En waarschijnlijk dus ook aan zijn andere kogels. Daarom liep hij zo kreupel Huilen .

Lucien heeft nu medicijnen gekregen en moet de komende 6 weken elke dag stappen aan de hand, onder het zadel, of voor de wagen in ieder geval zoveel mogelijk rechte lijnen. Verder moet hij zo snel mogelijk op speciaal beslag. Na die 6 weken mogen we hem weer heel voorzichtig op gaan bouwen, totdat de grens bereikt is.

Vrijdag zou ik voor het eerst sinds een paar jaar weer een wedstrijd gaan starten. Ik heb gelijk afgebeld. Natuurlijk had ik een verklaring gekregen van de veearts. Krijg ik even fijn te horen dat dat tegenwoordig niet meer geldig is. Dus nu heb ik en een hele dikke rekening van de veearts en de hoefsmid en kan ik ook nog die wedstrijd betalen die ik echt heel graag had willen rijden. O ja, binnenkort heb ik ook geen werk meer, omdat er vanwege een fusie geen plaats meer is voor mij. Mijn dag kan niet meer stuk .

Ik hoop dat mijn mannetje wel weer een beetje hersteld, zodat we nog wel recreatief plezier van hem kunnen hebben. Misschien zal hij ook wel meer kunnen, maar daar kon de veearts niets over zeggen. Het is afwachten wat het wordt.
Laatst bijgewerkt door eveline_B op 17-06-04 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:58

hey wat onwijs rot nieuws zeg bah. Ik wens jullie beide heel veel succes.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:02

Heel erg veel sterkte zeg. Wat een rot nieuws

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:04

oh wat balen zeg...het zit niet mee he... heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:06

Sh*t, dat is echt rotnieuws, en dan ook nog alles tegelijk Scheve mond
Ik hoop dat jullie een medicatie kunnen vinden waarmee hij toch nog even vooruit kan.

Ik heb vorige week zaterdag afgebeld ivm kreupelheid en daar deden ze gelukkig helemaal niet moeilijk (heb nog wel aangeboden om evt. te komen schrijven maar dat was niet nodig).
Kan me goed voorstellen dat je dat dan net in het verkeerde keelgat schiet.

Heel veel sterkte de komende tijd en als je toch even lekker het bos in wilt ben je altijd welkom om op 1 van de merries te rijden.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:23

Jeetje dat is idd schrikken. Alles zit tegen, zelfs alles tegelijkertijd.
Sterkte de komende periode, laten we hopen dat hij idd nog recreatief gereden kan worden.
Zo

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:30

Wat een rotnieuws. Ik hoop dat je paard toch nog een beetje kan herstellen zodat jullie toch nog een tijdje plezier aan mekaar kunnen beleven!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:24

Jeetje wat een vervelend nieuws!
Heel veel beterschap voor je paardje Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:08

Jeetje wat een rotnieuws. Weet niet goed wat ik moet zeggen, dat slaat echt in als een bom bij je.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:13

Jeetje....hier zijn geen woorden voor....helemaal voor jou niet...
Veel sterkte meis! En we duimen met zijn allen voor Lucien!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:28

aaah Evelien wat een onwijs rotnieuws Hopelijk kan hij straks weer lekker mee het bos in dan maar geen fanatieke dressuur meer.Hij is natuurlijk wat ouder maar zoiets verwacht je dan ook weer niet!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:41

Jezus wat een rotnieuws zeg.... Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen, maar hopelijk dat het toch wat beter gaat over een tijdje en dat alles wat beter wordt. In ieder geval voor jou heel veel sterkte en voor Lucien veel beterschap....

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:47

Ik kan maar één ding zeggen: hou je taai en hou vol! Momenteel zit idd zowat alles tegen dat maar tegen kan zitten, maar vroeg of laat moeten er ook weer betere tijden aanbreken voor jou en hopelijk ook voor Lucien.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:57

Een verzorgpaardje heeft ook artrose aan de kogels (gehad). In het begin was het ook heel slecht met ehm. Hij liep zeer kreupel en er werd zelfs gesproken over (ongelofelijke dure) injecties. Eerst kreeg hij een soort capsules om de pijn te verzachten, en onstekingsremmers. En daarna kreeg hij een emmer met spul (ik weet niet meer precies hoe het heet). En toen liep ie weer een stuk beter. (dus gelukkig geen dure injecties) En we zijn nu weer zijn conditie aan het opbouwen. In het begin zagen we (de eigenare, ik en zelfs de DA) het somber in, vooral omdat het paardje nog zo jong is. Maar gellukkig is ie herstelt. Dus er is hoop. Veel Sterkte.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:31

Donder, dat is wel alles tegelijk zeg.
Heel veel sterkte.
Ik hoop dat Lucien weer wat opknapt Ach gut

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 11:38

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Dat had ik net even nodig.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:43

Ik geloof dat alles je echt even tegenzit...
Sterkte voor jou en beterschap voor Lucien!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:10

jeetje da's wel erg veel slecht nieuws op en dag, sterkte Ach gut

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:11

Jemig... dat is geen goed nieuws allemaal. Pech komt nooit alleen hè?

Ik hoop dat Lucien beter op de medicijnen e.d. gaat reageren dan mijn Toontje deed vorig jaar. Sommige paarden kunnen nog heel lang, redelijk pijnvrij functioneren met overhoef, zolang je er maar serieus rekening mee houdt.

Heel veel sterkte met alles!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:14

Het zit je wel heel erg tegen.... Heel veel sterkte en succes gewenst Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:33

Jeetje, dat is wel even schrikken en dan zo allemaal tegelijk Scheve mond

Sterkte meis Ach gut

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:04

gatsie wat vervelend.ik hoop dat er gauw weer wat fijnere dingen voor jullie gaan gebeuren.tot die tijd wens ik jullie veel sterkte en een hele dikke knuffel van niels en mij aan lucien!!!!!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:00

Snertverderrie, het komt dan ook allemaal tegelijk he...
Maar het komt dan ook wel vaak in drieen, dus je zou verder wel goed moeten zitten. Ik duim daar dan ook stevig voor!
Sterkte ermee, hoop dat het snel weer beter met jullie zal gaan!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 16:09

Lucien moet nu dus op speciaal beslag. Zooltjes met iets ertussen, iets wat super moet werken. Maar dat moest dus wel zo snel mogelijk. Dus heb ik de smid gebeld en die had donderdag wel tijd. Maar donderdag had ik op mijn werk natuurlijk een vergadering. Dus ik iedereen gevraagd die ik maar kon bedenken of ze Lucien konden brengen, maar niemand kon. Dus ik begon al bijna weer te balen. Tot ik ineens een goede ingeving kreeg en de smid belde of ik hem daar niet op stal mocht zetten. Dat moest ik weer overleggen met de paardenkliniek (ze doen samen). En het mocht! Dus gelukkig is het gelukt.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 14:46

Lucien heeft donderdag zijn speciale zooltjes gekregen. Hij heeft een kunststof zool met daartussen een speciale kunsthars. Duur spul, echt niet grappig . Hij loopt er in ieder geval wel goed op en hij is met stappen erg fris voor zijn doen. Dus het lijkt erop dat de medicijnen goed werk doen.