Hoe meer je je kids verwend...*ruzie met ouders?*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Hoe meer je je kids verwend...*ruzie met ouders?*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 23:34

Hoe meer je je kinderen verwend, een des te grotere bek krijgen ze....
Weer een uitspraak van mijn vader... Boos! Boos! Boos! Kijk, hier word ik nou zóóó link van!!! Dit slaat werkeling weer als een tang op een varken.
De stemming hier thuis is echt weer erg lekker, mijn vader is NIET te genieten en ja, als wij dan iets zeggen, wordt het meteen als heel negatief opgevat.
Als hij al zo slecht gehumeurd is, verwacht hij van ons dat wij zo: Haha! Haha! Haha! door het huis lopen en alles heel liefjes en vriendelijk vertellen en antwoorden op een vraag van hem. Maar ik ben nou eenmaal niet het zonnetje in huis... Ik heb ook weleens mijn dag niet. En dan moet je mij vooral niks vragen.... Laat me dan maar met rust, da's het beste. Maar ja, dat is bij hem dus absoluut tegen het verkeerde been schoppen. Ik moet en zal altijd met een big smile en vrolijk antwoord moeten geven. En ver**** dat kan ik niet!!!!! Als ik me niet optimaal voel, dan lukt het me doodnormaal niet!!!! Verdrietig
Of hij gaat me dan dingen naar het hoofd smijten waar ik gewoon op terug ga bekken. Ik ben geen klein kind meer, maar dat accepteert hij niet. Hij WIL het niet snappen dat ik niet alles meer pik van hem. En ja, dat ik dan af en toe een rake opmerking terugplaats waar hij niks meer op weet.... schiet dan helemaal in het verkeerde keelgat. Vandaag ook weer met het eten. Zat ie ons ook weer vanalles naar onze kop te smijten. Wij al steeds zuchten en steunen van 'MOET DAT NOU?????'
Totdat 'ie opeens weer zo'n opmerking had verzonnen: hoe meer je je kinderen verwend, een des te grotere bek krijgen ze.
Ik gaf mijn broertje al een trap onder tafel en we deden allebei alsof onze neus bloedde... Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Vooral NIET reageren. Anders hebben we het helemaal gedaan. Maar ja, moeten we dan alles maar over ons heen laten komen???? Verward

Ik kan er zo gruwelijk van balen dat ik zo vaak bots met mijn vader... Het komt gewoon dat ik qua karakter zoveel op hem lijk, dat gaat niet samen. Op het ene moment gaat het super en hebben we heel veel lol en het andere moment maken we elkaar het liefste af. }>
Ik kan het echt niet uitstaan dat hij zoveel over me te zeggen heeft. Maar teveel kan ik niet flikken, omdat hij Jurga heeft. Hij kan me haar afpakken en heel simpel ook. De vorige keer dat ik bonje met hem had, was het bijna gebeurd met me. Want Ilona zonder Jurga is absoluut Ilona niet meer. Zolang ik thuis woon, heeft hij nog heel veel over me te zeggen.
Dus zou je zeggen: als je zo gek word van hem, ga dan het huis uit.... Nope, dat is de oplossing niet. Dan kan ik het helemaal vergeten met mijn hele hebben en houden en net nu ik bij mijn opa en oma ga wonen, ga ik absoluut niet op mezelf. Zou niet weten hoe ik het zou moeten betalen en dan nog.... ik heb het veel te goed thuis, I just Lovers my mum.
Ik word echt zo geflipt hier op het moment.... Huilen Om het minste en geringste (krijg de rits van mijn jas niet los, er duvelt een fles shampoo uit mijn hand in de douche e.d.) kan ik al bijna in janken uitbarsten.
Eén heel groot blij vooruitzicht: vrijdag gaan mijn ouders en broertje op vakantie en dan heb ik tien dagen het huis voor mij alleen en dus RUST!!!!! Iemand zin in een meeting met SuperJurga???? Knipoog Hoop dat ik dan weer een beetje opknap, want zoals het nu loopt is niet leuk meer.
Ik ben echt NIET van plan me alles naar het hoofd te laten smijten en maar lachen.... *LOL* No way dus. Ik lijk heel lief en onschuldig, maar ondertussen.... Schijnheilig SuperBitch rules the world!!!! Lovers

Hebben jullie ook weleens net zoveel moeite met één van jullie ouders of beide? Krijgen jullie ook van die rotopmerkingen naar jullie hoofd??? Tips misschien????

Enneuh ook voor meetafspraken...grinnik Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jurga op 05-02-02 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 23:54

hm, had ik met m'n moeder. Ben dus wel het huis uit. Nog wel op het erf maar dit is ver genoeg weg om elkaar niet meer voor de voeten te lopen.
Nu kunnen we redelijk goed met elkaar.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 04:02

Ik had deze problemen dus heel erg met mijn moeder... Zelfde dominante karakter als ik, dus dat botste heel erg vaak. Nog is onze relatie niet optimaal, maar ik ben bijna 30 en heb veel geleerd, dus het gaat wel stukken beter dan in de puberteit.

Daar komt bij dat toen ik 15 was ik in een kwade bui mijn spullen heb gepakt en ben weggelopen. Ben nooit meer teruggegaan. Is ook geen oplossing hoor! Van opvanggezin naar pleeggezin, naar internaat etc etc. Uiteindelijk leer je veel en ben ik anders tegen mijn ouders aan gaan kijken, zeker sinds ik zelf ook moeder ben geworden.

Tips kan je niet geven, wel heel veel succes en bijt heel vaak op je tanden! Koel af en kom er op een relaxte manier op terug met je vader.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 10:14

Ja, ik moet heel vaak flink op mijn tanden bijten om af te koelen en ik heb ook wel geleerd tot tien te tellen. Haha! Knap hè??? Knipoog
Mijn vader en ik zijn beide nogal eigenwijs en geven niet gauw toe dat we ergens fout zitten, want NEE, wij hebben altijd gelijk. En ja, als twee mensen dat tegelijk vinden, krijg je weleens leuke situaties. Maar ik heb de laatste jaren geleerd dat ik best toe kan geven, dat doet geen pijn. Mijn vader echter blijft nog steeds vast bij zijn standpunt, ook al is 'ie er al lang achter dat hij hartstikke fout zit. Hij zal het nooit toegeven. Lips are sealed
Maar ik ben ook zo dat ik niet toegeef als ik weet dat ik gelijk heb. Als we ruzie hebben, wil hij altiid dat IK mijn excuses aanbied. Maar IK vertik dat glashard. Ik ga me niet verontschuldigen voor iets waar ik totaal niet achter sta.
Of er komt weer een situatie voor dat we aan het bekvechten zijn om iets en ik ben dan al heel gauw geneigd om dan maar de slimste te wezen en weg te lopen voordat ik er dingen uit ga gooien die ik absoluut niet tegen hem wil zeggen. Ik loop dan weg en hij wordt nog kwader, maar ik weet van mezelf dat als ik verder was gegaan, de schade niet te overzien was geweest. Boos! Want ik KAN wel een grote bek op zetten (ook al ben ik niet verwend...PA!!!!!)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:36

Tja ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn vader en ik zijn ook hetzelfde qua karakter alleen is hij jammer genoeg veeeeeel sterker.

Ik kan best accepteren dat hij de baas is in huis maar om dan ten alle tijden door mijn bureau te gaan om de boel te controleren kan ik helaas slecht hebben. Ook ik heb recht in zijn huis op een beetje privacy helaas die regel ging niet op bij hem. Ik ben toen ik 20 was het huis uitgegaan en nu nog hebben we af en toe ruzie.

Ik heb leys nu bijna 4 jaar (juni 2002) hij is er nog nooit geweest als ik de video thuis op zet loopt hij weg. Daarvoor heb ik jolly 3 jaar gehad ook dara is hij nooit geweest. *paarden kosten te veel geld dat kan je beter in je toekomst steken Verward * zegt hij dan. Hij hoeft ook niet meer te komen en als hij komt mag hij zo snel mogelijk weer vertrekken. Hij is niet welkom op stal Boos! . Mijn moeder komt vaak kijken die geniet omdat ik ervan geniet.

Koppie op Ilona we hebben allemaal zo´n periode maak jezelf sterk en laat hem gaan steek er geen energie in. Die kan je wel anders gebruiken Lips are sealed .

Succes Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:37

Ik had ook zulke problemen met mijn ouders, vooral met mijn moeder omdat ik na de scheiding van mijn ouders bij haar ben gaan wonen. Ook wij lijken erg veel op elkaar, zijn beide behoorlijk dominant, etc.

Toevallig heb ik gisteren een heel gesprek met haar gehad over onze problemen vroeger, nou ja, tot een jaar of vijf geleden. Ik heb ook nog een paar jaar in pleeggezinnen doorgebracht, wat de zaak er zeker niet eenvoudiger op maakte voor mij.

Nu is de verhouding met mijn moeder gelukkig stukken beter, zeg maar ronduit goed. We kunnen nu heel fijn over onze goede en slechte eigenschappen praten zonder dat het uitdraait op ruzie. We herkennen heel veel bij elkaar en kunnen dat nu gebruiken om elkaar te helpen.

Wat ons zeker helpt is dat we niet meer bij elkaar in huis wonen. Schijnheilig Zij woont met haar man in Limburg en ik in N-Brabant. Wat dichter bij elkaar zou ik niet verkeerd vinden, als er maar wel minstens een flink aantal straten tussen zit!

Met mijn vader heb ik ook heel wat troubles gehad, maar niet omdat wij zo op elkaar leken, hoewel... Verward . Op de een of andere manier leken wij elkaar niet te begrijpen en zelfs te wantrouwen. Bij mijn vader speelden er nog een hele hoop andere dingen mee, waar ik verder maar niet over uit zal wijden. Vanaf mijn twintigste heeft hij in ieder geval het contact verbroken en ik heb nooit meer de behoefte gehad dat te herstellen.
Ruim anderhalf jaar geleden is hij overleden. Gelukkig ben ik wel naar de crematie geweest en heb ik later nog een fijn gesprek gehad met zijn weduwe, anders had ik het denk ik nooit af kunnen sluiten voor mezelf en was ik waarschijnlijk met een hoop vragen blijven zitten. Nu heb ik wat meer begrip voor zijn handelswijzen gekregen, ook al zouden dat nooit de mijne zijn. En ik weet dat hij de laatste jaren geleefd heeft zoals hij dat wilde.

Pfft, het blijft een heel gedoe met ouders! Haha! Zullen die ouders ook wel over hun kinderen zeggen. Knipoog
Je zult in ieder geval zien dat het stukken beter gaat als je over een paar jaar een beetje meer afstand hebt. Maar ja, daar heb je nu nog niks aan.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Hoe meer je je kids verwend...*ruzie met ouders?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:55

Jurga schreef:
.....en net nu ik bij mijn opa en oma ga wonen, ga ik absoluut niet op mezelf.


Ik denk dat het al een heel stuk zal schelen als jullie niet meer samen in één huis zitten!
De irritaties over de gewone dagelijkse dingen zijn er dan niet meer en dat geeft allebei de partijen al een stuk rust. Je hebt dan kans dat jullie over een tijdje ook weer de leuke dingen aan elkaar kunnen ontdekken (ook al kan je je dat nú waarschijnlijk niet voorstellen Knipoog !) Sterkte!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 11:33

He Meis!

He kop op!
Allereerst die uitspraak kan voor veel kids gelden, maar niet voor jouw! Absoluut neit! Dat kan je mij neit wijs maken! Nee Iloon je mag dan een Bitch zijn Haha! , maar verwend...... nee absoluut niet! Ookal gaat het niet zo zoals het zou moeten gaan tussen jouw en je vader er is altijd een zonnige kan te ontdekken ookal is het nu heel moeilijk! Denk aan die buitenrit van afgelopen zondag met Laura...... denk aan onze meeting Haha! (SMILE iloon kom SMILE!!!) Knipoog Het is meoilijk i know! Maar zolang je vader niet wil erkennen dat hij fout zit, moet jij juist leren van zijn fouten! Hij kan venijnige opmerkingen maken, maar dan meot jij leren dat niet terug te doen!

Van ijn part scheld je hem helemaal uit maar dan wel in gedachten of op jekamer of bij Jur of waar dan ook, maar neit in zijn gezicht! Dat maakt het erger en je riskeert Jurga!

Vaders accepteren idd niet dat een kleine dochter groot wordt! (bij jongens ligt het anders!). Ik had vorige week ruzie met mn pa omdat ik laat thuis was, ik was bij een vriendin geweest en hij zegt: denk je dat het zaterdagavond is of zo en bla bla bla ( ik was om tegen half 11 thuis en hadden geen tijd afgesproken!)! Hij was heel boos! Ik ben naar boven gegaan en ik heb dagen niets tegen hem gezegd! Hij werd boos en zei dat ik normaal moest doen en wathij verkeerd had gedaan enz.
Ik zeg doodleuk dat hij niets verkeerds gedaan had, maar ondertussen voelde ik me een klein kind en geen 17! Dat is ook een reden waarom ik mn rijbewijs wil halen om bij jouw langs te komen Cool en gewoon de auto pakken en weg rijden! Ik zat er grondig over te dneken om bij mn broer te gaan wonen! Maar ja dat kan ik mn moeder niet aan doen! Zolang ik daar woon (nog 1.5 jaar) moet ik naar hem luisteren, hoe vaak ik hem verrot scheld (in gedachten) en hoe vaak ik boos ben op hem!
Mijn vader wil ook niet erkennen daat hij fout zit, hij duld dat ook geen tegenspraak! En das moeilijk maar ik heb dat ook ik heb veel eigenaschappen van hem en mn moeder zij laatst jij kan heel vernietigend kijken en je kan dagen je mond dichthouden! Dat meot je afleren daar gaa thet de fout eme in en het is ontzettend moeiljik, maar het moet!

ikkan ditn u wel zo makkelijk zeggen, maar ik weet heo het is Iloon! En wacht maar alsik daar in Ede woon dan mag je altijd uithuilen bij mij!
Hé meis kop op! Lovers

....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 11:56

Dank je hoor Esmee!!! Ik weet het, dat ik niet in zijn gezicht mag gaan staan schelden.... daarom ben ik vaak maar de slimste en loop weg, maar ook dat is niet goed bij mijn vader. Hoe vaak ik dan wel niet machteloos op mijn kamer ga zitten janken..... Huilen En ik heb er zo'n hekel aan... Ik kan absoluut niet tegen ruzie met pa. Is goed, haal jij maar snel je rijbewijs, kom lekker in Ede wonen, dan komt het met ons allebei wel goed. Knipoog
Sterre, ik heb het een beetje fout geformuleerd. Ik ga niet alleen bij mijn opa en oma wonen in huis, maar we gaan met het hele gezin bij mijn opa en oma wonen. We gaan daar de keet verbouwen en ik ga dus verhuizen. Haha! Ik kan niet meer wachten. ga bij Jurres wonen.
Hmmm Gwen, bedankt voor je reactie. klinkt niet al te prettig. ben ik ff blij dat ik wel goed met mijn moeder kan. Maar ja, als het al te erg word, gelooft mam pa nog en dan sta ik nog alleen, want als mam het met mij eens is, dan gaat pa helemaal over de zeik. Lips are sealed
ja, Pris, ik zal het proberen om me er weer doorheen te slaan. Het gebeurd alleen te vaak. Ik kan af en toe gewoon niet uitstaan dat zoveel mensen hem zo graag mogen en niet zien hoe lekker het bij ons thuis loopt. Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:18

Sorry, dat wist ik niet Verdrietig . Heb je iig wel een goede band met je opa en oma (zijn het de ouders van je moeder of van je vader?) ? Dan kan je misschien af-en-toe daarheen "vluchten" Verward . Misschien dat je opa en oma ook af-en-toe kunnen bemiddelen, juist omdat ze er niet altijd bij zijn, staan ze er misschien wat neutraler tegenover!
Eén ding wil ik toch nog even zeggen: ik ben zelf moeder van een bijna 12-jarige dochter, die vol aan het puberen is! IK VIND DIT OOK NIET ALTIJD MAKKELIJK!!!!!!!! Ik lig ook vaak met m´n dochter in de clinch en ja, ook wij lijken toch wel erg op elkaar Knipoog , ik wil maar zeggen: ik vind opvoeden niet makkelijk! en als ouder probeer je het zo goed mogelijk te doen, maar dat "zo goed mogelijk" is niet altijd zoals jullie, de kinderen, dat graag willen zien Scheve mond !
Als ik mijn dochter moet geloven, ben ik de absoluut stomste moeder die op deze aardbol rond loopt, heb nul begrip voor haar en luisteren doe ik so-wie-so nooit!! Daarbij krijgt ze niet, wat ALLE andere kinderen wél hebben en mag ze ook nooit wat! Tja... en daar liggen onze meningen dus hemelsbreed uit elkaar! Zie iig de verhuizing als een nieuw begin en probeer ook eens RUSTIG Knipoog met je vader te praten als ´ie een "goede" bui heeft!!! Sterkte!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:33

Jurga schreef:
Is goed, haal jij maar snel je rijbewijs, kom lekker in Ede wonen, dan komt het met ons allebei wel goed. Knipoog


ABSOLUUT!!!! want we moeten die buietnrit ook nog over doen hé???? Knipoog

....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:34

Zijn er nog meer ouders op bokt die wat tips hebben ??

Het zal voor je ouders ook niet makkelijk zijn Ilo ik denk dat hun heus wel hetzelfde voelen. Misschien hebben ze veel stress ivm de verhuizing en verbouwing en dat een beetje (onbewust) afreageren op jou. Niet eerlijk maar dat gebeurt vaak helaas Huilen .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:50

Toen ik nog thuis woonde lag ik ook regelmatig overhoop met mijn ouders, maar altijd om hele kleine dingen. En daarbij wéét ik nu dat het heel vaak aan mij lag. Ik had ook vaker ruzie met mijn vader dan met mijn moeder. Met mijn vader gaat dat nu hartstikke goed, die staat altijd voor mij klaar als ik met Ironique weg moet, ook al kost het hem een dag of wat dan ook. Met mijn moeder heb ik af en toe nog wel wat irritaties, maar wederom om hele kleine dingen.

Als ik nu thuis ben bij mijn ouders (= ongeveer 1x in de 2 weken) is het altijd heel gezellig. Maar als ik langer blijf verlang ik toch altijd wel weer snel naar mijn eigen leventje hier op mijn kamer Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 12:52

Ik weet het ja, dat het ook voor hun niet makkelijk is. Met de laatste ruzie heb ik pa een brief geschreven met alles erin van mijn kant. Maar daar kreeg ik alleen een F*CK reactie op. Terwijl ik het zo goed bedoel. Huilen In plaats dat hij me nu probeert te begrijpen, maar welnee.... Hij zou toch eens toe moeten geven dat ik gelijk heb.... Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 15:17

Oh, wat ben ik dan blij met mijn ouders. Ze hebben alles voor me over en zullen altijd hun excuses aanbieden wanneer ze iets fout hebben gedaan. Mijn vader niet, als ik al een meningsverschil heb, dan is dat geheid met mijn ma, misschien komt dat ook omdat ik heel erg veel op mijn ma lijk, qua karakter én uiterlijk. We zijn bijna precies hetzelfde. Zelfde interesses enzovoorts. Mijn pa en ik zijn verschillend, hij vindt hele andere dingen interessant, maar dat respecteren we. Hoewel hij de laatste tijd ook steeds meer geïnteresseerd is in paarden Verward Haha!

Als ik al ruzie heb met mijn ma, wat overigens héél weinig voorkomt, dan maak ik dat dezelfde dag nog goed. Mijn ma heeft een goede jeugd gehad, maar toch een beetje vreemd. Ze heeft alle dingen waarvan zij dacht dat het niet goed was heeft ze buiten mijn opvoeding gelaten. Verder hebben mijn ouders alles voor me over, ze weten precies wanneer ik serieus ben en wanneer ik een grapje maak.

Mijn ouders behandelen mij ook als volwassen mens, en dat terwijl ik over 2 maanden pas zeventien word. Veel mensen van hun generatie zien mensen van mijn leeftijd als snotneuzen, omdat wij niet net zoveel levenservaring hebben als zij, en daarom kunnen zij het niet hebben als mensen van mijn leeftijd zich met "volwassen zaken" gaan bemoeien. Ik kan daar ook zo boos om worden, wij zijn ook mensen, en wij groeien ook naar de volwassenheid toe, dus ik zal zo behandeld worden ook! Boos!

Mensen waar ik het gewoon niet mee kan vinden, laat ik links liggen. Daar hoef ik verder niets mee te maken te hebben. Als ze mij niet kunnen behandelen naar de manier waarop ik mezelf gedraag, laat dan maar. Ik denk dat het euvel is tussen de meeste ouders en kinderen. Ouders vinden het gewoon eng als hun kind groot wordt, en daar willen ze zich nog weleens tegen verzetten. Je moet hier inderdaad niet in meegaan, maar jezelf verzetten, we worden tenslotte allemaal volwassen!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:30

die uitspraak zegt mijn vader ook. (zeer irri)
ik heb ook altijd mot met mijn vader we hebben ook het zelfde karakter. Hij denkt van mij ook altijd dat ik de zelfde mening heb het zelfde doe. ik ben geen kleinkind meer die zijn ouders overal in nadoet. ik word zo gek van hem (soms) want soms kan ik het ook heel goed met hem vinden.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:45

oh ouders breek me de bek niet open!!
Nadat mijn ouders zijn gescheiden kreeg ik echt steeds vaker problemen met mijn moeder, waar ik toen bij woonde. Mijn moeder kwam in een soort tweede jeugd terecht met vriendjes en uitgaan Sigaar echt ongelooflijk. Uiteindelijk is het dus gigantisch ge-escalleerd en moest de politie erbij komen Bloos toen ben ik dus in 1 nacht tijd naar mijn vader verhuisd die wel even in een andere provincie woonde... Nu 2 jaar later heb ik nog steeds weinig contact met mijn moeder, ik ben nu helemaal gewend hier, heb mijn werk hier, school hier en nu ook mijn paardjes. Als dit allemaal niet was gebeurd had ik nu niet Nuala gehad, want mijn vader woont op een boerderij, en ik nu dus ook!

Het grootste probleem wat ik heb met ouders is dat ze niet kunnen accepteren dat je op een gegeven moment gewoon te groot bent om gecommandeert te worden. In plaats van er dan over te praten Lips are sealed verwachten ze van je dat je gewoon normaal blijft doen in de omgang. Onder het motto" als we allemaal gezellig doen dan is het ook gezellig!" Verward Verward je snapt het wel hahaha
Ik kon er uiteindelijk echt niet meer tegen en dat is jammer. Mijn broertje woont er nog maar die wil ook snel weg.

Wat ik nu wil is op mezelf wonen maar wel vlakbij mijn vaders huis. Ik heb toch behoefte aan mijn eigen plek en ben alweer 20. Ik wil heel graag een hond, en dat kan alleen als ik op mezelf ga wonen. Maar ik wil mijn paardjes ook houden en die staan bij mijn vader!
Mijn vader heeft nu 2 kinderen bij zijn nieuwe vriendin, eentje van 2 en eentje van 3 maanden. Dat scheelt dus nogal met mijn leeftijd! En je begrijpt wel dat ik daar niet zo graag tussen zit...

Nou weer genoeg verteld, succes met je vader, misschien kan je proberen eens met hem te praten, maar ik begrijp dat dat bij sommige ouders het juist erger maakt, heb het ook met mijn moeder gehad..

Groetjes Esmeralda

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:48

Ach arme meid toch. Ik heb dat altijd met mijn moeder. Ik mag het niet op Bokt zetten (weet ik bijna zeker) maar ik doe het toch. Alles wat zij niet wil dat ik doe, doet ze zelf wel. Ik versta de laatste tijd heel veel dingen niet en dan vraag ik altijd wat?, en wil ze nooit de vraag herhalen. Terwijl ze zelf altijd de vraag aan mij gaat herhalen omdat ze mijn antwoord niet gehoord heeft. Frusty
Ze kan ook nooit geloven dat ik iets niet snap. Gisteren ook zoiets, begint ze midden in de winkel tegen me te sissen dat ik 'het' aan de mevrouw achter de kassa moet gaan vragen? Verward Ik wist niet wat ze bedoelde en vroeg het, maar ze zei dat ik heus wel wist wat ze bedoelde, en dat ik het nu moest gaan vragen.
Ik kan soms (de laatste tijd meestal) echt niet mijn mond houden. Ze is zó onredelijk, ik kan er niet mee tegen. Daarom ga ik er altijd tegenin (ik bereik er niets mee hoor) omdat ik gewoon mijn mond niet kan houden. Ik ga het echt niet allemaal over me heen laten komen, dat doe ik soms wel, maar dan voel ik me zo machteloos...

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:48

oh lees net over die brief, dat heb ik ook eens geprobeerd met mijn moeder. Hij was 9 kantjes lang en al na een half kantje was ze boos op me!! Ik heb toen die brief afgepakt en weggegooid. Ik vond dat ze het dan niet waard was om te lezen als ze geen respect voor me had...
Ik heb pasgeleden eindelijk gezegd wat ik wilde, maar dan wel over de telefoon...
Groetjes Esmeralda

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:18

ik heb net ook knallende ruzie gehad met me moeder.
zijn eindelijk me leren rijlaarzen er waar ik 3 maanden op heb zitten wachten en van me eigen geld heb gekocht. en aangezien ik nog geen rijbewijs heb en het het niet zelf op kan halen. vroeg ik het me moeder. zeg ze ik heb geen tijd we doen het vrijdag wel. toen werd ik pissig ik heb er al super lang op moeten wachten . en ze heeft zogenaamd geen tijd terwijl ze nu gewoon op de bank niks zit te doen. Boos! Boos! Boos! Boos! ik kan er wel schieten. begint me moeder ook nog te schelden. het spijt me hoor maar ik heb zoiets zak door de grond nog 1 keer mij uitschelden en ik pak me spullen en ga naar me vriend. ben geen kleuter meer!!! maar iemand van 18. sorry hoor moest het ff kwijt

we hebben een huis

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 00:23

Surma schreef:
.....en ze heeft zogenaamd geen tijd terwijl ze nu gewoon op de bank niks zit te doen. Boos! Boos! Boos! Boos! ik kan er wel schieten. begint me moeder ook nog te schelden. het spijt me hoor maar ik heb zoiets zak door de grond nog 1 keer mij uitschelden en ik pak me spullen en ga naar me vriend. ben geen kleuter meer!!! maar iemand van 18. sorry hoor moest het ff kwijt


Misschien was je moeder wel gewoon moe en het beu om op bevel weer in de auto te springen omdat d´r dochter dat nú wil Verward
Zeg eens eerlijk, heb je echt je moeder aardig gevraagd "Mam,ik ben zo blij, m´n laarzen zijn er eindelijk, zou je er straks even met me naar toe kunnen gaan??" of ging het eerder van "We moeten zo gaan, want m´n laarzen zijn er en die wil ik nu op gaan halen!!" In het tweede geval zou ik nl. ook pissig worden en reageren dat ik geen tijd heb, bovendien, wie ben jij om te bepalen of je moeder tijd heeft ja of nee Verward Je zegt net dat je geen kleuter meer bent, maar precies zó gedraag je je nu wel Scheve mond .
Voel je nu niet direkt op je nek gezeten, ik begrijp heus dat kinderen en ouders conflicten met elkaar hebben (breek me de bek niet open, op het moment is het bij ons ook behoorlijk erg Verdrietig !) maar ik vind dat jullie (de "kinderen") het probleem wel erg vaak en makkelijk bij de ouders neerleggen, zonder er naar te -willen- kijken wat jullie aandeel daar in is!!

Als laatste wil ik nog even reageren op iets wat XoNo schreef: "m´n ouders hebben alles voor me over". Ik denk dat dit voor 95% van de ouders geldt!!!! (Je hebt er natuurlijk altijd andere exemplaren tussen zitten!), alleen wordt dit niet altijd door de kids zó gezien Verdrietig !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 01:11

Ik weet het, bij mij gaat het ook niet altijd van een lekker dakje hoor.
Dan krijgen we weer dat mijn ouders mij dan gaan negeren. Daar kan ik dus helemaal niet tegen en weet ik niet waar ik het zoeken moet.
Verder herken ik de situatie dus wel.
Het is uit te houden thuis maar daar is ook alles meegezegd.
Het gaat vaak een poos goed maar soms is het dan ook ineens weer mis.
Het nadeel bij ons thuis is dat ze over hele oude fouten van mij gaan beginnen en daar kan ik dan niet tegen.
Dan zeg ik er wat van, en zeggen hun meteen met jouw valt niet te praten, weltrusten.
Vervolgens komen ze er dan ook niet meer op terug.
Ik herken het dus wel....
Greetz,
Roel.

Sterkte...

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 09:01

wij hebben het uitgepraat!!! en nu is het weer goed.
gelukkig maar.

we hebben een huis

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 11:49

Felice schreef:
Ik kan soms (de laatste tijd meestal) echt niet mijn mond houden. Ze is zó onredelijk, ik kan er niet mee tegen. Daarom ga ik er altijd tegenin (ik bereik er niets mee hoor) omdat ik gewoon mijn mond niet kan houden. Ik ga het echt niet allemaal over me heen laten komen, dat doe ik soms wel, maar dan voel ik me zo machteloos...


Zo voel ik het dus af en toe ook. Ik kan tegenwoordig ook mijn mond niet meer houden, net zo min als mijn broertje. En ja, dan krijg je van die opmerkingen als: hoe meer je je kinderen verwend, een des te grotere mond krijgen ze. En als ik één ding NIET ben, dan is het verwend. Ik moet zelf knokken voor iets dat ik graag wil en no way dat ik alles zo maar aangeleverd krijg. Boos!
En Sterre: ik weet dat mijn ouders alles voor me overhebben, ook dat wordt me vaak genoeg gezegd. Ik weet dat zij het ook niet makkelijk hebben met die kids van hun af en toe.... maar mijn vader gaat vaak veel te ver, wij moeten ALTIJD lijden onder zijn slechte humeur. Het komt ook heus wel weer goed, mijn vader is ondertussen ook weer in een goed humeur... Party!!
Maar ik word er zo moe van me steeds weer af te vragen wanneer de volgende bom zal barsten. Ik vind het zo frappant dat alle jongeren roepen: maar als ik later kinderen heb, dan doe ik het anders..... Lips are sealed

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, alweerkwijt, Amazonbot, Apacheshadow, Buxy, Facebook, Freekfuchs, GoogleAdsense, Lis_Ol, Nayan, NogSteedsGek, onpaard, Waratje en 151 bezoekers