marktonderzoekje veiling quarters en paints !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsedentist
Berichten: 17
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: middelburg

marktonderzoekje veiling quarters en paints !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 11:12

Hallo allemaal,

Omdat er steeds meer vraag naar westernpaarden komt doordat er steeds meer mensen de westernsport serieuzer gaan beoefenen,
Willen wij weten of er interesse is voor een veiling waar mensen hun Quarter of Paint horse kunnen verkopen of kopen
Het grote voordeel is dat men op één plaats veel uitzoek heeft wat dus goed is voor zowel de kopers als de verkopers.
De veiling zal bij voldoende animo in Zeeland plaats hebben en eens per jaar (in het najaar)
gehouden worden

we hopen op veel reacties
gr Minnaar Quarter Horses

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:14

Ik zou mijn paard nooit via een veiling verkopen en ik zou ook nooit een paard via een veilig kopen. Ik vind het een onplezierige manier van paarden aanbieden. Ze tonen zich niet in een hun vreemde omgeving en ik vind de plek waar een paard terecht komt toch ook zwaar meewegen in de prijs.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:15

Als ik nu nog een paard zocht zou ik wel interesse hebben om te kijken op de veiling.
Ik heb momenteel wel een hengstveulen te koop maar die wil ik dan weer niet aanbieden in een veiling. Die verkoop ik liever zelf.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:18

Volgens mij heeft de WRAN dit ook al eens geprobeerd tijdens het NK.
Er werden maar een paar paarden aangeboden en er zijn dacht ik maar 1 of twee verkocht.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:34

Ik zou wel met paarden/veulens erheen gaan,maar helaas weet ik dat (in nederland) veel kijkers zijn en geen kopers!
daarnaast is de promotie belangerijk,waar ook duidelijk naar voren komt wat voor paarden er aangeboden zullen worden,zodat het juiste publiek/eventuele kopers komen!

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:36

ik ken ook iemand die dit eens heeft geprobeerd in Nederland, zijn toen GEEN paarden verkocht en de opkomst was helemaal minimaal, ondanks dat er veel reclame voor gemaakt was.
Zou persoonlijk ook niet kopen op zn veiling, veel te veel risico dat je ( ivm het niet kunnen keuren ) een " slecht " paard zou kopen.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:52

Iemand die een hoop geld voor een Q-P-A neer wil tellen zal ook de moeite nemen om er veel kilometers voor te maken.
Dus één plaats waar er dan veel staan is misschien leuk voor kijkers, maar heeft geen meerwaarde voor kopers.

Verder denk ik dat het klimaat in Nederland voor bovenstaande rassen nog niet zover is dat er op veilingen op geboden gaat worden en zeker niet de prijs die de verkoper er voor wil hebben.

Verder hebben deze rassen qua beenwerk al een dusdanige slechte naam dat er minstens een keuringsarts met rontgenapparatuur aanwezig zou moeten zijn wil ik er op een veiling een kopen of de prijs moet dermate (laag) zijn dat ik dat risiko er voor wil nemen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 15:55

Tja, of je moet het aanpakken zoals het hier jaarlijks gaat met de rijpaardenveiling. Vooraf worden alle paarden helemaal onderzocht zodat je weet dat als je een paard koopt deze rontgonologisch etc helemaal goed is. Ook kan bij een evt aanwezig stalondeugd de koop binnen 2 weken weer ongedaan gemaakt worden. Als die zekerheid er ook allemaal bij zou zitten dan zou ik best op een veiling een paard aan willen schaffen.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:03

ja en dan heb je van die leukerds die tegen je op gaan staan bieden omdat ze toch genoeg geld hebben, en dan kun jij het paardje van je dromen wel weer vergeten, of nog erger, je diep in de schulden steken.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:26

ja das het nadeel voor de koper maar het voordeel van de verkoper Haha!

overigens zou ik best een veulen of jong paardje aanbieden op zo'n veiling mits de voorwaarden niet zo belachelijk zijn als die bij de wranveiling een paar jaar geleden. want de originele papieren geef ik niet af een een organiserende organisatie. die kan de koper van mij krijgen zodra er betaald is en niet eerder. oja en belachelijke inschrijfgelden om je paard in zo'n veiling aan te mogen bieden gaan er bij mij ook niet in.

verder ga ik mee met cornelie, vooraf rontgenfoto's waar nodig en de dingen geregeld zoals bij een kwpn veiling.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:30

als de paarden die aangeboden allemaal in orde zijn
dus vooraf alle keuringen etc in orde
dan zal het op zich best een idee zijn denk ik

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:22

ik zou overigens helemaal VOOR een website zijn waar nu eens alle paarden ( alleen quarters/paint ) die aangeboden worden op gezet werden, MET foto.
En dan net zo bekend maken als b.v. marktplaats.nl
Dus een soort van stichting ofzo, die er alles aan doet om zichzelf te promoten ( want hier ontbreekt het zich nogal eens aan in de westernsport vind ik )

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:53

Whiz schreef:
ik zou overigens helemaal VOOR een website zijn waar nu eens alle paarden ( alleen quarters/paint ) die aangeboden worden op gezet werden, MET foto.

How rude Boos! Clown
Appaloosa's toch ook wel, ja toch

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:56

En waar moet je dan naar toe met een goed gereden reining Fjord?
DISCRIMINATIE schreeuwde zij Lachen

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:56

bij spring en dressuur paarden wordt het wel gedaan dus waarom niet ??
Ik heb wel interesse Lachen

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:42

cornelie schreef:
How rude Boos! Clown
Appaloosa's toch ook wel, ja toch


ja hoor stiekum ook wel, maar dan kun je de BS ers ook weer niet achterstellen, en de half quarters/paint/appies/arabs/hafl. en bs ers ook weer niet en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Haha!

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:43

Anya schreef:
En waar moet je dan naar toe met een goed gereden reining Fjord?
DISCRIMINATIE schreeuwde zij Lachen


dat bedoel ik dus ................. wil niemand voor zn/haar kop stoten Scheve mond maar deze paarden zijn zo " makkelijk " te vinden

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:26

Whiz schreef:
dat bedoel ik dus ................. wil niemand voor zn/haar kop stoten Scheve mond maar deze paarden zijn zo " makkelijk " te vinden


Ik geef het je te doen hoor... een Fjord kun je op iedere straathoek vinden. Een goede western Fjord, daar moet je dus behoorlijk voor op zoek. Eerlijk gezegd kan ik hier in de buurt (en zeker in Duitsland op iedere straathoek een quarter kopen), maar een ander westerngereden ras wordt behoorlijk moeilijker.

Kortom (los van het feit dat ik geen Fjord heb hoor) het is onzin om het te beperkten tot quarters, paints en appies.

Iemand verwees hier naar veiligen voor bijvoorbeeld springpaarden... daar komt alles aan bod hoor: kwpn, hannoveraan, Oldenburger, D-pony's, trakeners.... alles dus, zolang het maar springt. En die markt is ook nog een keer veel groter dan de markt voor westernpaarden (in Nederland dan).
Laatst bijgewerkt door Anya op 17-06-04 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:27

En dan laten we voor het gemak het 'goed gereden' maar even weg Haha!

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 02:24

Anya schreef:
Ik geef het je te doen hoor... een Fjord kun je op iedere straathoek vinden. Een goede western Fjord, daar moet je dus behoorlijk voor op zoek. Eerlijk gezegd kan ik hier in de buurt (en zeker in Duitsland op iedere straathoek een quarter kopen), maar een ander westerngereden ras wordt behoorlijk moeilijker.

Kortom (los van het feit dat ik geen Fjord heb hoor) het is onzin om het te beperkten tot quarters, paints en appies.

Iemand verwees hier naar veiligen voor bijvoorbeeld springpaarden... daar komt alles aan bod hoor: kwpn, hannoveraan, Oldenburger, D-pony's, trakeners.... alles dus, zolang het maar springt. En die markt is ook nog een keer veel groter dan de markt voor westernpaarden (in Nederland dan).


Misschien wel , maar dan kunnen we net zo goed met zn allen naar marktplaats blijven gaan !?!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:55

Precies! Ik denk namelijk dat de markt voor een dergelijke veiling in Nederland te klein is.

Een kans zou je nog hebben als je op de grens van Nederland Duitsland zou gaan zitten en kans zou zien om de Duitse westernruiter mede te interesseren.