k haat die mensen!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

k haat die mensen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 16:19

wat k vorige week heb meegemaakt op een manege was niet normaal.
er brak dara een paard los dus die rende als een gek op die manege rond.er waren 2 bakken waar allebei 1 paard in liep.
in de 2 bak liep een paard met een ruiter maar dat paard was er al geen week uit geweest zag k zo.en dat paard bokte en steigerde heel erg hoog toen dat uitgbroken paard langs die bak rende.dus die ruiter begon als een gek dat paard te meppen Boos! en in bak 1 was ook een paard met ruiter en dat paard was er ook een week niet uit geweest.dus dat paard begon ook heel hoog te bokken en steigeren.en die ruiter was heel lief en rustig voor dat paardje.dus k wil hier mee zeggen dat het altijd aan de ruiter ligt als een paard vervelend is. de volgende dag vertelde ze dat verhaal op school en k zei zo tegen dat mens:het is jou schuld niet dat het paard steigerde en bokte en dan mag je het paard vooral niet straffen.toen zei zij jawel want dat paard was al de hele tijd vervelend aan het doen toen zei k:dat kom omdat je veelste weinig rijd Boos! en toen was ze beledigd Haha! Haha! Haha! Haha! hehehehehehe
dit moest k eff kwijt.

greeetzzzzz

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.



LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 16:22

wat vinden jullie van dat soort mensen????

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 16:24

sorry kan het misschien iets duidelijker??? hoe kan jij zien of een paard een week niet uit zijn stal is geweest???

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 16:37

Pffff... Grow up! Echte paarden mogen best soms wat harder worden aangepakt hoor als Penny-paardjes.....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:01

Als mijn paard zo zou gaan bokken en steigeren blijf ik ook niet lief hoor. Hij niet lief voor mij, ik niet lief voor hem anders walst hij binnen de kortste keren over me heen.
Met andere woorden: ik had hem ook een paar flinke meppen verkocht.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:13

Ik bne ook niet altijd lief voor mijn paard hoor Lachen En het ligt ook zeker niet altijd aan de ruiter als een paard vervelend is, net als dat het niets te maken hoeft te hebben met een week op stal staan. dan is de kans namelijk groter dat hij geen stap meer verzet...

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 17:19

Schrijf ten eerste eens wat duidelijker ! Ik kan er echt geen touw aan vastknopen hoor.

En wel erg toevallig dat ze allebei een week niet uit stal waren geweest!
Beetje dom verhaaltje maar goed.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:49

Mijn pony had in steigeren een leuk trucje ontdekt om haar zin door te proberen drijven. Ik heb haar toen ook op haar donder gegeven. Als een paard bokt en steigert, mag je best wel even optreden hoor. Ik zou Jerai nooit mishandelen, maar steigeren is gevaarlijk en als ze steigert krijgt zo op haar donder.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:32

ik vind dat je niet altijd even lief voor je paard moet zijn niet alleen daar leert hij mee je moet ook eens duidelijk zijn als je iets niet wilt hij moet op jou letten en niet op andere dingen tuurlijk moet je niet op je paard gaan meppen nou noem je ook precies 2 voorbeelden die ik allebei niet zo fantasties vind:
1.op het paard gaan meppen
2.zacht en lief gaan zeggen dat het paardje dat niet mag doen.

ik bedoel verhef je stem en laat je paard weten dat je het hier niet mee eens bent anders doet hij/zij dit de volgende keer ook weer vrolijk enz..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:42

ik vind het nogal penny- cliche.

jij kan onmogelijk beoordelen of zo'n straf terecht is of niet. en het is igg nooit goed om een paard een week niet uit z'n stal te halen, of je daarna lief tegen hem bent als hij fris is of niet!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:44

Soms is alleen je stem verheffen echt niet voldoende. Je hoeft natuurlijk niet als een gek te gaan slaan maar een keer een tik uitdelen vind ik toch wel eens nodig.

LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 21:46

wat mekkeren jullie nou allemaal k kom hier net en jullie geven gelijk antworden of dat k te lief voor dieren ben Boos! ene k werkte daar al een week en k heb al haast 9jaar rij ervaring!
duidelijk genoeg?

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-02 21:48

en die paarden zijn dat slaan van die ruiter niet waard Boos!

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:57

als queen een week niet uit haar stal is geweest en ze gaat dan stijgeren is het toch echt wel mijn eigen schuld denk ik...... is het gewoon frissigheid.. maar als ze een week heeft stil gestaan ga ik ook echt niet gelijk rijden...

maar idd een paard hoort niet te steigeren... als queen dat doet krijgt ze echt wel op haar flikker van mij... tenzij ze een week niet uit stal is geweest... ligt het toch ook een beetje aan mij

Love the life that you live, live the life that you love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 22:09

Je kan wel zien dat vriendinnetje hier nieuw is (lightangel) haha ach ja alles went angel zal ik maar zeggen. Het is wel zo dat als je een week nie gereden hebt je niet van je paard kan verwachten dat hij/zij netjes loopt. Maar zodra een paard met bedoelingen gaat stijgeren (lees: verzet in plaats van frissigheid of van de ruiter af willen komen) moet een ruiter echt wel gaan optreden. Anders denk het paard dat hij/zij de volgende keer ook lekker mag gaan rekken en strekken letterlijk dan. Dus wat je zegt is wel half waar en er lopen nog steeds HELAAS mensen rond die te snel terugvallen op hun zweep of spoortjes om een paard te straffen.
nog veel plezier hier meissie. Knipoog

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 09:58

LightAngel schreef:
wat mekkeren jullie nou allemaal k kom hier net en jullie geven gelijk antworden of dat k te lief voor dieren ben Boos! ene k werkte daar al een week en k heb
al haast 9jaar
rij ervaring!
duidelijk genoeg?


en daarvan moeten we onder de indruk zijn? Dacht het niet. Zeker niet gezien je taalgebruik en het de penny opmerkingen.

LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 10:03

oke k geef toe dat k stephanie ook weleens een tik geef maar dan zal het nooit met een zweep zijn.maar hoe zij dat paard stond slaan was niet normaal hoor. Boos!

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 10:21

LightAngel schreef:
oke k geef toe dat k stephanie ook weleens een tik geef maar dan zal het nooit met een zweep zijn.maar hoe zij dat paard stond slaan was niet normaal hoor. Boos!


Hoe dan wel? Mijn paard krijgt een tik als hij zich niet gedraagt. Bokken en steigeren vind ik dus niet acceptabel, en daar hoort een straf bij. Dat kan met mijn stem, mijn benen, sporen of een zweep zijn, afhankelijk van de situatie. Je paard afslaan hoort dus niet, maar een keer op zijn nummer zetten is alleen maar verstandig.

LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 10:40

nou sorry maar k rij op altijd 1 dezelfde pony omdat die voor de anderen niet berijdbaar is omdat die nogal gevielig ligt Verward en k rij altijd op me eigen pony en bij die 2 paardjes heb k geen zweep bij nodig Haha!

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 15:45

ooh ja, ik snap er nog steeds niks van. Ben ik nou zo blond

LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 17:37

het schijnt dat je blond ben Haha!
lees nog maar een x goed dan zal je het wel begrijpen hehehehe Haha!

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:38

Nope ik snap nog steeds niet waar je je druk om maakt

LightAngel

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-02 17:42

k maak me niet zo druk vindt het alleen zielig voor het dier.
maar de rest hier maakt zich zo druk Haha!

hier zit ik NIET op tewachten!!!!
burp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 17:50

Mensen mensen laten we het hier wel een beetje gezellig houden he?
Persoonlijke info alleen over PB lijkt mij handiger. Haha! Enne niet zo streng tegen onze nieuwkomer........ Lachen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 18:55

Ik heb vanmiddag mijn paard nog twee klappen verkocht....mét zweep word ik nu verbannen?? Huilen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, ikkedus, Mark0919, Sterrenpony, VinandoW, xxIsaa en 36 bezoekers