DPB consult met Imker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

DPB consult met Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:36

Omdat Imker de laatste tijd wat aan het kwakkelen is en ik eea van hem wilde weten, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en wat foto's van Imker en mijn vragenlijstje naar DPB opgestuurd.

Wat ik terugkreeg was dit, ik moet zeggen dat ik dit dus echt heel goed vind, DPB heeft bepaalde dingen van Imker gezegd die ze helemaal niet had kunnen weten (had ik niet verteld) en toch heeft zij ze feilloos eruit weten te lichten.

DPB, vreselijk bedankt, ik ben hier heel blij mee Lovers :




_____________________________________________________________
Consult paard “Imker”




Datum 16-06-2004


Karakter

Imker is een beetje typisch paard – soms denk je hem te kennen, en dan ineens verrast hij je weer met iets onverwachts. Hij kan heel rustig en braaf zijn, maar ook zo gek doen dat je afvraagt of je nog met een veulen te maken hebt. Imker is jong van geest maar heeft voldoende levenservaring opgelopen in zijn jaren, dat hij ook heel goed weet wat er te koop is in de wereld. Hij is eigenzinnig maar trouw aan zijn baas, geen allemansvriend maar dat maakt hem juist extra bijzonder.

Vragen

1.) Is Imker Gelukkig?

Imker is zeker gelukkig als hij in zijn waarde gelaten wordt. Lekker in de wei om zo af en toe heerlijk “paard” te zijn zou je hem niet mogen afpakken. Gelukkig begrijp je hem goed en kun je prima inschatten hoe Imker in zijn vel zit.

2.) Heeft Imker altijd honger of houdt hij gewoon van (lekker) eten?

Je weet hier eigenlijk het antwoord al op denk ik: Imker is een echte snoeperd en houdt enorm van lekker eten en hapjes. Let op dat hij bij perioden van rust niet te veel binnenkrijgt want dat is niet bevorderlijk voor zijn herstel.

3.) Vertrouwt Imker Veerle volledig?

JA! Krijg ik hier heel duidelijk. Imker ziet jou als zijn vertrouwen, hij gaat waar jij gaat en geeft zich helemaal over aan jouw kunde en support. Hij steunt wat dat betreft best zwaar op jou, dat zou zelfs wat minder mogen. Imker kan heel dapper overkomen, soms ook nog wat schrikachtig maar dat is meer zijn karakter dan dat hij dit express doet.


4.) Heeft Imker veel pijn, en wil hij behandeld worden?

Imker kan heel goed pijn verdragen, hij klaagt niet snel of laat merken dat hij pijn heeft. Hij is hard voor zichzelf, vindt overdreven doen niet nodig. Wanneer ik met hem praat over zijn problemen op medisch gebied, krijg ik dan ook duidelijke storing tussen ons – Imker wil er eigenlijk niet over praten. Wanneer ik het later alsnog een keer probeer, blijkt dat hij soms wel pijn heeft, maar dat hij het geen belemmering ziet in zijn dagelijks leven. Hij beseft de beperkingen en zijn leeftijd heel goed, en zolang hij alle tijd en rust krijgt, vindt hij het wel prima. Behandelingen vindt hij prima als het hem helpt, de moed opgeven is niet iets voor Imker. Zolang hij begrip krijgt, is het hem allang goed. Hieruit zou je kunnen afleiden dat Imker inderdaad was gas terug moet nemen, maar let er op dat je hem niet te veel ontziet, hij wil nog graag en dat moet je in je achterhoofd houden. Zou je Imker op absolute rust zetten, dan is het zo afgelopen met hem. Dus rustig aan beweging geven en daarbij in het achterhoofd houden dat hij zo af en toe beperkingen heeft, is daarbij het beste.

5.) Vindt Imker dat hij genoeg aandacht krijgt?

JA! Krijg ik ook hierbij weer door. Imker is dol op aandacht, en anders eist hij het zelf wel op, laat hij je weten.

6.) Is Imker gelukkig met Vienna?

Imker is dol op Vienna, het is bijna een echtpaar te noemen. Imker merkt wel dat Vienna toch al wat ouder wordt en dat zorgt er wel voor dat hij daar wat nerveus over is, alsof hij haar niet kan missen.

7.) Zou Imker het erg vinden om straks een ander paard als maatje erbij te krijgen?

Imker houdt enorm van aandacht. Hij zou niet zonder gezelschap kunnen. Zorg wel dat je een geschikte kameraad voor hem vindt, Imker is redelijk selectief en zal niet zomaar iedereen accepteren, merendeels ook omdat Imker in een groep graag de leider is.

8.) Is Imker tevreden met Veerle als baas?

Geen klachten, krijg ik door. Hij straalt absolute tevredenheid uit.

9.) Heeft Imker bij Veerle een gelukkige tijd gehad tot dusverre?

Ook hier kan ik positief op antwoorden – Imker is een tevreden dier, tijdens het consult zie ik hem lekker in de wei liggen, genieten. Imker heeft het zo slecht nog niet en dat wéét hij ook heel goed.

Algemeen

Imker is gemakkelijk om contact mee te krijgen. Hij straalt de wijsheid van een oud heertje uit, maar is toch fit en pienter in het hart. Voor zover ik in kan schatten kan Imker jou nog heel aardig verrassen met stoute dingen, wat je misschien op een leeftijd van 14 jaar niet meer verwacht. Imker houdt van grapje maken, soms word je helemaal gek van zijn gefriemel en gepruts, bijvoorbeeld tijdens de verzorging. Zijn reacties komen echter uit een goed hart en Imker straalt nog altijd van energie! Jammer dat zijn lichaam soms trekken van ouderdom beginnen te vertonen, zeker gezien de vrolijkheid van Imker’s karakter. Soms moet je bij deze jongen wat gas terugnemen.

Imker wil je bedanken voor alles, hij hecht er veel waarde aan te zeggen dat je enorm veel voor hem over hebt, en dat hij dat waardeert. “Maak je niet teveel zorgen om mij”, zegt hij letterlijk. “Ik kom er wel bovenop….” Dankbaar is Imker ook voor de kansen die je hem geeft.


Kleuren die tijdens het consult voorbij kwamen en de betekenis


Blauw
Helderheid, transparant, vrolijkheid.

Groen
Rust, vertrouwen. Imker straalt betrouwbaarheid en rust uit.

Rood
Liefde. Voor jou en Vienna

Oranje
Energie, bruisend hiervan.




Geel
Vrolijkheid, energie

Toos paardloos


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:44

Wat is DPB?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:45

DBP is DePennyBitch, zij heeft met Imker het consult gehad.

Toos paardloos

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:47

Aha. Tja, of het écht waar is zal misschien toch wel lastig zijn maar dit zijn dingen die ik zelf ook nogal eens laat doen. Zeker in een moeilijke periode. Zelf geloof ik er wel in en er komen zeker toch af en toe verassende dingen uit. Maar 14 is toch nog niet zo oud? Wat mankeert hij dan?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:59

Imker heeft al een week of 8 inmiddels, last van zijn rechtervoorbeen. Er was sprake van, dat het een hoefcyste was, waardoor hij erg veel in moest leveren.
De laatste week gaat het echter heel goed met hem en gaf hij zelf aan dat hij weer energie genoeg heeft om te proberen te gaan rijden, zo dacht de DA er ook over en Imker zelf, blijkbaar dus ook.

Toos paardloos


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:35

Het slaat echt helemaal op Imker vind ik.
Wijs Baasje dat het is

En, er vrede mee? Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:58

klinkt allemaal goed he.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:04

Klinkt idd heel duidelijk als Imker!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 22:37

Lielle schreef:
Klinkt idd heel duidelijk als Imker!


Vond ik dus ook... verschillende mensen in mijn omgeving vinden het te globaal, maar ik haal duidelijk Imker hieruit naar boven.

Toos paardloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:12

mooi om te lezen... heel mooi.... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:39

Ik kan er niks aan doen Veerle, ik moest ontzettend lachen toen ik dit las...klinkt voor mij meer als een globaal verhaaltje wat op heel veel paarden van toepassing kan zijn.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:49

Picasso schreef:
Ik kan er niks aan doen Veerle, ik moest ontzettend lachen toen ik dit las...klinkt voor mij meer als een globaal verhaaltje wat op heel veel paarden van toepassing kan zijn.


Maar als het je eigen paard is en je toch een paar eigenschappen naar boven ziet komen die echt typisch jouw paard zijn, dan vind ik het toch echt geen globaal verhaal Knipoog.

Wel mooi om te lezen idd Veerle!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:05

Mooi om te lezen Hij lijkt mij een lief paard Lachen

-* Nightwish here I come... *-

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:16

We hebben het er via PB al over gehad, 1 ding is zeker, hier:
imker schreef:
ik ben hier heel blij mee

gaat het om!

Nulla tenaci invia est via

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:33

Wow ik wou het laatst ook een keertje proberen, maar toen neit doorgezet zit nu wel weer erg te trwijfelen *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:39

Ik heb ook foto's van mijn paarden naar DPB gestuurd, plus wat vragenlijstjes. Ben razend benieuwd. Ene kant ben ik heel sceptisch, andere kant geloof ik zeker dat het kan. Ben benieuwd of ik er ook wat dingen uithaal. Bij Nimo heb ik veel aangegeven als uitleg bij de vragen, bij Jur, Voice en Wencke niet.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:39

Veerle, nog even 'en publique' dan ook maar; het spijt me als ik je gevoelens gekwetst heb, dat was niet de bedoeling!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:09

Hoe doet DPB dat dan? Aan de hand van de foto's zoekt ze contact met het paard?
Ik vind het wel apart en mooi.. Fijn dat jij er zo blij mee bent! Het lijkt mij ook wel wat om eens te laten doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Astrophe, Bretsa, Kla4tje, knockout1, loowny, love_mandy, Mieke, rien10, rocky_1995, sterregoud, Vagabondo en 117 bezoekers