Navelpiercing, wie helpt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Navelpiercing, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:00

hoi iedereen, Lachen
even een vraagje over de navelpiercing. Schijnheilig
Mijn zusje wil graag een navelpiercing maar we kunnen erg weinig informatie hierover vinden.
weet iemand nog een goeie site hierover. Scheve mond
En een vraagje aan de mensen die er eentje hebben.. Verward
Doet het erg zeer? Verward
Raakt het gauw ontstoken?
Weet iemand nog een goeie zaak in Utrecht?
Wat zijn de kosten?
Hoelang duurt de genezing?
Wat mag je wel en niet doen als ie net geschoten is?

Bedankt alvast!
Groeten van Danique OK dan! OK dan! Pling



[caps en overdaad aan leestekens uit topic, Ellende]

Teamspirit... Je bent een toppertje!


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:04

Ik heb hier best veel topics hier over zien voorbijkomen.. Ik denk dat je eens even moet kijken in JH (geloof ik) daar kun je ze vinden...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:08

ojah gevonden, maar die geven niet echt antwoord op deze vragen.
maar wel bedankt!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:09

Maar ze kunnen je wel antwoorden omdat de meesten daar wel een navelpiercing hebben Lachen

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:01

Doet het erg zeer? Een beetje
Raakt het gauw ontstoken? Bij mij is hij 2 keer ontstoken geweest
Weet iemand nog een goeie zaak in Utrecht? Nee Knipoog woon in brabant dusja
Wat zijn de kosten? 50 euro denk ik zoiets


Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:06

Nog wat dingetjes gevonden...

NAZORG VAN DE NAVELPIERCING


Haal de pleister er na een half uur vanaf

Gebruik 3 keer daags één druppeltje chloorhexidine,
één druppeltje is genoeg.

Het zalfje wat is meegegeven alleen gebruiken bij kleine irritaties, één keer ’s ochtends en één keer ’s avonds

Koop bij de drogist of de apotheek waterbestendige pleisters voor de bescherming van de piercing tijdens het douchen ( één week )

Het is beter om gedurende 2 weken niet in bad te liggen, heeft u alleen een bad gebruik dan soda of zeezout i.p.v. badschuim.

Was altijd eerst de handen voor contact met de navelpiercing.

Na elke lichamelijke inspanning de piercing goed schoonmaken.

Heb je een Chirurgisch metaal ringetje mag je deze af en toe met jodium betadine schoonmaken. Is het een Gouden ring gebruik dan GEEN betadine


Bubbelbaden, zwembaden en meertjes moeten minimaal de eerste 4 weken vermeden worden.



Staat op http://www.tattoobob.nl

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:10

Doet het erg zeer? Nee , oorbellen schieten doet meer pijn
Raakt het gauw ontstoken? Nee , als je het elke dag wast met unicura zeep , die speciale , dan ontsteekt het niet !
Wat zijn de kosten? €50 voor een simpel staafje , hoe luxer het staafje , hoe duurder
Hoelang duurt de genezing? 3-6 maanden
Wat mag je wel en niet doen als ie net geschoten is? Niet zwemmen, niet met vieze handen eraan zitten , geen hoge broeken dragen , niet insmeren met vaseline of sterlon of pure alcohol , opletten bij zonnebank

Dat was 'm ! Overgetypt van mijn eigen voorschriften voor een navelpiercing Haha!

    S p o t.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:29

sunshine schreef:
Nog wat dingetjes gevonden...

NAZORG VAN DE NAVELPIERCING


Haal de pleister er na een half uur vanaf

Gebruik 3 keer daags één druppeltje chloorhexidine,
één druppeltje is genoeg.

Het zalfje wat is meegegeven alleen gebruiken bij kleine irritaties, één keer ’s ochtends en één keer ’s avonds

Koop bij de drogist of de apotheek waterbestendige pleisters voor de bescherming van de piercing tijdens het douchen ( één week )

Het is beter om gedurende 2 weken niet in bad te liggen, heeft u alleen een bad gebruik dan soda of zeezout i.p.v. badschuim.

Was altijd eerst de handen voor contact met de navelpiercing.

Na elke lichamelijke inspanning de piercing goed schoonmaken.

Heb je een Chirurgisch metaal ringetje mag je deze af en toe met jodium betadine schoonmaken. Is het een Gouden ring gebruik dan GEEN betadine


Bubbelbaden, zwembaden en meertjes moeten minimaal de eerste 4 weken vermeden worden.



Staat op http://www.tattoobob.nl



De nabehandeling is bij iedereen weer anders..

Ik heb em 2 weken geleden laten zetten en de pijn valt wel mee, ik heb een staafje omdat dat sneller geneest, een ringentje is wel makkelijker met schoonmaken..
Ik moet em 3 keer per dag schoonmaken met unicurazeep, en vooral geen sterilon gebruiken omdat dit veelste agressief is.. Bij mij is het nu wel iets ontstoken, maar als je em goed schoonmaakt wordt dit wel snel minder!! Kosten waren bij mij 60 euro..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:30

Het zetten deed eventjes een beetje pijn maar het is niet erg. En ik denk dat de genezing bij iedereen anders is. Ik heb em nu precies 2 jaar en hij is nu pas genezen!!! Terwijl ik em altijd heel goed schoonhield met unicura zeep. Ik heb 2 jaar een dikke bult gehad en er liep pus uit wat echt heel vies was maar ik vond het zonde em eruit te halen. Nu is ie gelukkig eindelijk genezen maar je moet er echt goed over nadenken! Oh ja en ik heb em voor 50 euro laten zetten in Amersfoort Lachen
Laatst bijgewerkt door Mauwie op 16-06-04 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:30

Utrecht Piercit op de Predikherenstraat, loopt parallel aan de Voorstraat Lachen Ze zijn erg goed daar.

Ik heb nooit last gehad van m'n piercing, ja, het zetten is niet gevoelloos, maar prima te doen En normaal gesproken ga ik echt krijsen van naalden, dus dat zegt wat *LOL*

De genezing duurde bij mij idd ook 3 tot 6 maanden Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:41

ik wil ook heel graag een navelpiercing.. maar durf niet Scheve mond Lijkt me namelijk erg pijnlijk..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:43

Valt best mee.. de pijn duurt misschien 2 seconden.. sja je houd er wel iets aan over..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:45

mandyy schreef:
ik wil ook heel graag een navelpiercing.. maar durf niet Scheve mond Lijkt me namelijk erg pijnlijk..


Oorbellen zetten doet meer pijn Scheve mond

    S p o t.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:57

kan me niet voorstellen Scheve mond

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:00

Is echt zo.. die pijn die je voelt als die oorbellen er net inzitten aahg... eht hoor , navelpiercing voel je ff een prikje , en that's it ! Het eerst wat ik dacht toen het klaar was 'is dit alles ? Zo wil ik nog wel 10 piercings '

Ik heb er maar 1 , maar zou het zo nog 100x doen hoor !

    S p o t.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:02

Oren blijven idd nabranden, dat heb je met een navelpiercing idd helemaal niet.. Tis prik en dan is het over ideaal..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:03

Iedereen heeft toch een andere pijngrens..ik vond mijn oren minder pijn doen omdat die tjakkaaaa erin zaten...bij mijn navelpiercing ging die naald er lekker langzaam doorheen hehe dus was ook wel iets pijnlijker

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:06

Mauwie schreef:
Iedereen heeft toch een andere pijngrens..

tjah je hebt gelijk.. ik houd niet zo van prikken Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:09

Mauwie schreef:
Iedereen heeft toch een andere pijngrens..ik vond mijn oren minder pijn doen omdat die tjakkaaaa erin zaten...bij mijn navelpiercing ging die naald er lekker langzaam doorheen hehe dus was ook wel iets pijnlijker


Dan heeft ie het ook niet goed gedaan misschien.. bij mij was het zo klaar.. prikkie ding erin en ik kon opstaan.. Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:09

Ik ben heel erg geintreseert en piercings heb der ook een aantal hier een paar andwoorden op je vragen

Doet het erg zeer?
Bij mij deed het wel zeer je kan niet zeggen of het wel of niet zeer doet iedereen heb verschillende pijngrens en iedereen heeft een andere huidtypen en de ene heeft meer vet dan de ander

Raakt het gauw ontstoken?
Ja behoorlijk je hoeft je randje van je broek der maar overheen te doen en het is al ge irriteerd of je randje van je ruitje ofzo kijk daar wel mee uit na een jaartje is dit ongeveer weg

Weet iemand nog een goeie zaak in Utrecht?
http://www.studioremi.nl/

Wat zijn de kosten?
Rond de 50 euro geloof ik ligt eraan wat voor siraadje derin wilt
Hoelang duurt de genezing?

Na 6 weken mag je ander staafje of ringetje derin maar na een paar maanden is het pas goed genezen

Wat mag je wel en niet doen als ie net geschoten is?
Niet zwemmen geen wolle kleren aan en niet in de zon ermee en natuurlijk deraan zitten voor de rest mag alles wel

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:44

Ja mijnj vriend vind het ook erg mooi, en ik eigenlijk ook wel maarhet duurt mij wel eenbeetje te langvoorat alles genezen is, dus hetgaat echt over. Vind het trouwens niet bij iedereen even mooi.

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:55

Ik heb zelf ook een navelpiercing Het zetten ik heb alleen een klein prikje gevuld toen die naald erdoor ging voor de rest niet echt. De volgende dag moet je hem s morgens en s avonds wassen en een zalf erop smeren die je bij het zetten meekrijgt je kan je piercing met unicura zeep wassen daar zitten geen parfums in bij mij heeft het genezen minstens een half jaar geduurd. En echt pijn nee heb ik niet gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:12

Citaat:
Doet het erg zeer?

Bij mij deed het helemaal geen pijn. Ik heb hem laten zetten zonder verdoving en heb er niets van gevoeld. Maar ik hoor ook verhalen dat mensen het vervelend vinden. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zij dat het helse pijn deed. Maar het ligt ook aan je eigen pijngrens.

Citaat:
Raakt het gauw ontstoken?

Een ontsteking is er snel, maar dat is ook met gaatjes in je oor.
Als jij het netjes schoonhoud op de manier die je door de piercer is uitgelegt is er niets aan de hand. Luister niet naar de goedbedoelde tips van anderen. Iedereen weet het altijd beter, maar de piercer is op dat punt het beste te vertrouwen. Hij weet wat hij doet dus neem zijn tips aan en hou je eraan, dan is het goed.

Citaat:
Weet iemand nog een goeie zaak in Utrecht?

Nee sorry, ik heb hem in Haarlem laten zetten.

Citaat:
Wat zijn de kosten?

Ik heb toen der tijd (3 jaar geleden) 150 euro betaald. Ik weet niet wat de prijzen nu zijn.

Citaat:
Hoelang duurt de genezing?

Normaal staat er, geloof ik, zes weken voor maar dat weet ik niet zeker meer.

Citaat:
Wat mag je wel en niet doen als ie net geschoten is?

Hij wordt niet geschoten maar geprikt Knipoog
Je mag de eerste weekjes niet zwemmen om infecties te voorkomen. Je mag wel gewoon douchen en het met desinfecterende zeep wassen.

Succes ermee! OK dan!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:16

bij mij dee dhet zetten anders wel pijn! en niet zo'n beetje ook Boos! ik heb in beide oren vier gaatjes, maa rik zet liever 6 gaatjes dan een piericng na die ervaring. Maar ik hoor inderdaad van allerlei vriendinnen dat het bij hen ook geen pijn deed, dus ikz al wel weer een bijzonder geval zijn hehe.

Mijne is na een maand of tien nog niet genezen, hij heef tongeveer een maand pijn gedaan, daarna was hij niet pijnlijk meer. Nu is ie soms nog wat pusserig en het gaatje is erg klein. Durf hem dus ook niet te wisselen vvoor een andere. Toch heb ik er geen spijt van, vind hem nog erg mooi.

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:17

overigens, de tattoo vent waa rik hem heb laten zetten (is vrij bekend) zij dat het echt negen maanden duurt voordat hij echt volledig genezen is. Je kunt hem wel eerder wisselen en zwemmen etc, maa rtotale genezing is volgens hem negen maanden

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, IASCrawler en 4 bezoekers