Rubbergietvloer óf losse rubber mat in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Rubbergietvloer óf losse rubber mat in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 18:18

Ik heb sinds kort een trailer gekocht en we willen de rubber gietvloer verwijderen omdat deze los zit.

Ook willen we op de zijschotten trapbescherming aanbrengen.
Misschien weten jullie daar ook materiaal voor. We dachten zelf aan hout (waterdicht, geschuurt) of rubber tegen de zijschotten.

Maar wat is nou het beste in je trailer? Een (vaste) rubbere gietvloer of een rubber mat in je trailer?

Ik wil gewoon dat m'n bodem nog jaren mee gaat en dat het dus geen vocht doorlaat, ook mag het niet glad zijn voor mn paard en makkelijk schoon te maken zijn.

Wat hebben jullie en hoe bevalt dat?
Hebben jullie ook tips waar je het materiaal hebt gekocht (site) en misschien prijzen?? Verward Verward


??

~~


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:56

Hoe goed je een rubbergietvloer ook maakt, uiteindelijk komt er toch vocht doorheen. Je kunt beter een rubber mat erin leggen. die kun je makkelijk verwijderen en dan kan de vloer drogen. Ook kun je zo beter inspecteren of de vloer nog goed stevig is. Je hoort vaak genoeg dat een paard door de bodem is gezakt.

Come over to the dark side, we have cookies!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:57

ps je kunt van die mooie matten kopen die zijn heel stroef, die heb ik ook op de klep van mijn vrachtwagen liggen.

Come over to the dark side, we have cookies!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:43

Mijn ervaring (en van horen zeggen) is juist dat een rubbergietvloer het beste is aangezien dat waterdicht is en je bodem dus veel langer mee zal gaan. Indien de vloer teveel gesleten is moet je idd oppassen want dat kan het vocht er alsnog tussendoor lopen en je bodem gaan rotten, dus indien je merkt dat hij slijt of dat er open plekken inzitten moet je hem opnieuw laten bewerken.

maar ik ga voor rubbergietvlier 100 % Knipoog

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:02

Wij hebben losse matten, en dat vind ik fijner dan een vaste. Voorin de mat zit een gat waar de stang van het tussenschot doorgaat, dus hij ligt helemaal vast. Je kunt de mat oprollen als je de trailer van binnen schoonspuit, zo kan de onderkant ook goed drogen. Plus dat een losse mat veel dikker rubber is dan die gespoten rubberen vloer. Die is zo kapot!! Mijn vorige paard schraapte, en was dus zo door het rubber heen!! Nu met die vaste mat (ongeveer 2 cm dik) gebeurd dat niet meer, en het is ook nog goedkoper en beter te vervangen!! Keuze is voor mij dus makkelijk....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:10

Pascha schreef:
Mijn vorige paard schraapte, en was dus zo door het rubber heen!! Nu met die vaste mat (ongeveer 2 cm dik) gebeurd dat niet meer, en het is ook nog goedkoper en beter te vervangen!! Keuze is voor mij dus makkelijk....


Wat je ook veel ziet is een rubber gietvloer en daaroverheen rubber matten... zeker als je paard echt een schraper is is dat niet verkeerd Knipoog

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:08

Poe-Poe wat een uit eenlopende reacties...

Maar is een rubbere mat niet heel erg zwaar om hem steeds uit je trailer te halen? Verward
Dan lijkt een rubbergietvloer makkelijker...even vegen en klaar. Verward

Zijn er misschien nog meer mensen met een trailer? (en wat hebben jullie voor mat in de trailer?) *LOL*

~~


viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:43

Ik heb er rubber matten in liggen. Je vloer wordt toch ook van onderaf nat ook al heb je er een gietvloer in. Die matten kan je er makkelijk uithalen om de vloer te inspecteren en te onderhouden. Onze vloer staat in de corboleum (hoe je dat ook schrijft) waardoor hij niet snel gaat rotten. Ieder jaar haal je even de matten eruit en kan je precies zien hoe het met je vloer gesteld is en hem even nog een keer insmeren.
Ik heb een mat in drie stukken, ze zijn wel behoorlijk zwaar maar ik kan ze nog net in m'n eentje eruit halen, maar zo vaak doe ik dat niet.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:45

Wij hebben ook een gietvloer, maar geen rubberen gietvloer. Wij hebben een soort korreltjes. Ik weet niet hoe het heet, maar het is echt 100% waterdicht, ook nog na 25 jaar. Het is lekker stroef, en ik wil niets anders meer!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 16:52

Ik heb een nieuwe Henra gekocht met gietvloer. Is flink duurder maar de verkoper beweerde bij hoog en laag dat het beter is omdat het sluipvocht (tussen vloer en mat) voorkomt. Ik kon me er wel iets bij voorstellen, het ziet er iig heel goed uit.
Kon als extra ook een gietvloer in het goedkopere model laten gieten, tegen een meerprijs van 225 euri.

-
Profiel: arab 4 jaar geworden

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:54

carola schreef:
Wij hebben ook een gietvloer, maar geen rubberen gietvloer. Wij hebben een soort korreltjes. Ik weet niet hoe het heet, maar het is echt 100% waterdicht, ook nog na 25 jaar. Het is lekker stroef, en ik wil niets anders meer!


Waar heb je dat vandaan? Of lag het er al in?
Is die korrel-vloer een soort asvalt??
Kan je dat goed schoonmaken (als je er mot of stro in hebt)?

~~

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:12

wij hebben een rubbergietvloer én rubbermatten gaat prima samen en ligt geen stro meer in, omdat ze dan juist gaan weg glijden en de matten zijn genoeg.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 17:14

Charos schreef:
wij hebben een rubbergietvloer én rubbermatten gaat prima samen en ligt geen stro meer in, omdat ze dan juist gaan weg glijden en de matten zijn genoeg.



En bestaan die rubbermatten uit 1 deel of uit meer delen?
En waar haal je die matten? En welke dikte zijn ze?

gr.

~~

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:21

we hebben 2 rubbermatten liggen aan elke kant 1 (2-paardstrailer) ze zijn denk ik zo'n 2-3 cm dik. Geen idee waar ze te koop zijn www.agradi.nl hebben ze ze denk ik we, ze zaten bij de trailer toen we hem kochten.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 17:37

matten glijden nog weleens, of het paard glijd wel eens op zijn kont in de trailer, ik kies liever voor een vaste gietvloer

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:20

Wigchert: wij hebben de trailer nieuw gekocht, en toen direct naar het bedrijf gebracht waar de vloer er in is gezet. Het is flink hard, en lijkt heel iets op asfalt ja. Het zijn een soort steentjes in een grijze ondergrond. De wanden hebben tot 50 cm hoogte alleen een dun laagje van dat grijs, zonder de steentjes uiteraard. De loopplank heeft wel helemaal die ondergrond. Ook als het nat is wordt het niet glad, wat je bij rubber wel hebt.
Wel doen we altijd beenbescherming om in de trailer. Want ik ben bang dat als ze vallen zonder beenbescherming, dat ze de benen dan wel open hebben. Ook hebben wij altijd een dik pak stro erin, maar dat hadden we altijd al en is meer gewoonte. Op zich moet het ook prima gaan zonder stro (maar wel met beenbescherming).
Ik weet niet waar wij het hebben laten maken. Maar ik denk dat een trailerbedrijf oid. dat toch wel weet?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:14

carola schreef:
Wigchert: wij hebben de trailer nieuw gekocht, en toen direct naar het bedrijf gebracht waar de vloer er in is gezet. Het is flink hard, en lijkt heel iets op asfalt ja. Het zijn een soort steentjes in een grijze ondergrond.

Je hebt verschillende soorten gietvloeren.
Zoals jij het beschrijft is het gewoon een gietvloer.

Ik heb er ook eentje.... lijkt dan ook totaal niet op rubber maar juist op cement met steentjes vergoten.
Dat is dus weldegelijk rubber... gesmolten en daarna over de vloer gegoten. Het heeft dan een heel grove korrelige structuur, ideaal want hierdoor hoef je ook geen stro enzo in de trailer te leggen. Die stugge ondergrond voorkomt uitglijden
Dat grijzige is de kalk uit de bodem Haha!

Maare prima vloer en echt 100 % waterdicht OK dan!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:47

viola schreef:
Ik heb er rubber matten in liggen. Je vloer wordt toch ook van onderaf nat ook al heb je er een gietvloer in. Die matten kan je er makkelijk uithalen om de vloer te inspecteren en te onderhouden. Onze vloer staat in de corboleum (hoe je dat ook schrijft) waardoor hij niet snel gaat rotten. Ieder jaar haal je even de matten eruit en kan je precies zien hoe het met je vloer gesteld is en hem even nog een keer insmeren.
Ik heb een mat in drie stukken, ze zijn wel behoorlijk zwaar maar ik kan ze nog net in m'n eentje eruit halen, maar zo vaak doe ik dat niet.


En dat is nou net een gevaar van die losse matten, vind ik. Als je losse matten hebt moet je ze juist er vaak uit halen omdat daar altijd vocht onder komt. Een gegoten vloer die goed is afgekit kan geen vocht onder komen.

Een ander bezwaar is inderdaad dat matten kunnen gaan schuiven. Vrienden van mij hebben dat meegemaakt en het paard lag onderuit in de trailer (terwijl ze op de snelweg reden)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:56

Wij hebben naar tevredenheid rubber matten, maar moet toegeven dat we niet echt hebben gedacht er iets anders in te doen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:00

Hoe schoonmaken met losse matten? nou: De rubber mat voorin vast maken, en dan de achterkant naar voren rollen, dan kun je er goed onder bij, zonder dat je de mat optillen moet.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:03

sflj schreef:
En dat is nou net een gevaar van die losse matten, vind ik. Als je losse matten hebt moet je ze juist er vaak uit halen omdat daar altijd vocht onder komt. Een gegoten vloer die goed is afgekit kan geen vocht onder komen.


Mijn vloer staat in de carboleum waar mijn vader ook de steigers van de jachthaven mee behandeld, die staan altijd in het water, dus dat kan er aardig tegen. Maar dat moet je dan wel onderhouden en regelmatig controleren.

Citaat:
Een ander bezwaar is inderdaad dat matten kunnen gaan schuiven. Vrienden van mij hebben dat meegemaakt en het paard lag onderuit in de trailer (terwijl ze op de snelweg reden)


Dat zal denk ik ook wel verschillen wat voor matten je heb. Ik heb drie stukken die liggen heel stak in de trailer en zijn erg zwaar, die zie ik nog niet zo snel schuiven. Maar als ze wat minder zwaar zijn en het zijn meer losse stukken kan ik het me idd wel voorstellen dat dat een nadeel is.

Maar in ieder geval wat voor bodem je ook kiest is het goed (laten) nakijken en onderhouden het belangrijkste en altijd je verstand gebruiken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:44

de vloeren die worden beschreven als asfalt, dat zijn coatings Knipoog
die liggen ook vaak in veewagens voor varkens en koeien !
die zijn perfect!
worden niet glad als er stro op ligt of als ze nat worden
zijn erg stroef, en makkelijk schoon te maken
als je goed in de gaten houd dat er geen gaten in komen
en de gaten die erin komen, meteen laat maken, dan gaat deze vloer nog jaren mee !
de vr8wagen van mijn werk heeft nu al 30 jaar deze vloer erin ( de bak is al 3 x van vr8wagen verwisseld Haha! )
en nu vertoont ie wel gaten , maar bedenk maar eens, dag in dag uit zitten er varkens, zeugen en biggen op te schijten , en dat ding word 3 x per dag helemaal schoongespoten , dus heeft heel wat te lijden !
is wel kostbaar zo'n vloer, ik wilde hem in mijn vrachtwagen ook leggen , maar aj die had een ietsiepietsie groter oppervlakte als de trailer ,en werd me dus te duur Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers