Voetbal kijken is " levensgevaarlijk"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Voetbal kijken is " levensgevaarlijk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:27

Citaat:
Voetbal kijken is 'levensgevaarlijk'
Wie straks lekker op tv naar Oranje wil kijken, moet oppassen voor blessures. Want: passieve sport is net zo gevaarlijk als actieve!


Kramp
Dat zegt de Duitse arts Roland Nadurner, verbonden aan de universiteitskliniek van München, in de Duitse krant Die Welt. Volgens Nardurner kan het kijken naar een wedstrijd een aanslag zijn op de bloedsomloop en het bewegingsapparaat.

De Britse vereniging van fysiotherapeuten heeft om die reden ook een 'overlevingsgids' uitgegeven die de tv-kijkers wijst op de gevaren voor rugpijn en kramp in de beenspieren.

Strekken
Plotseling opspringen bij een goal kan weer leiden tot spierscheuringen. De vereniging raadt dan ook aan bij een goal langzaam op te staan en de rug geleidelijk te strekken. De armen in de hoogte gooien kan weer leiden tot pijnlijk schouder- en nekletsel.

Levensgevaarlijk
Volgens de Deutsche Sporthochschule in Keulen kunnen toppers als Nederland-Duitsland ronduit levensgevaarlijk zijn. "De mortaliteit onder mannen stijgt significant op dagen waarop er cruciale wedstrijden worden gespeeld", waarschuwen ze.


RTLnieuws Haha!


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:29

RTLnieuws? Komkommertijd zul je bedoelen

GOAL!!! En daar ging pa... Langzaam opkrabbelend, en al rug strekkend waven...

Wanneer komt er een overlevingsgids voor zulke berichten uit? Je kunt errug pijnlijk van je stoel afvallen hoor... *sprak zij inmiddels uit ervaring*

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:31

Pervinco schreef:
RTLnieuws? Komkommertijd zul je bedoelen

GOAL!!! En daar ging pa... Langzaam opkrabbelend, en al rug strekkend waven...

Wanneer komt er een overlevingsgids voor zulke berichten uit? Je kunt errug pijnlijk van je stoel afvallen hoor... *sprak zij inmiddels uit ervaring*



Echt RTLnieuws Haha! http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/06_juni/15/buitenland/0615_Passief_sporten_1045.xml

Maar geloof dat het voornamelijk voor het mansoort geldt Haha!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:50

haha, ik mis de optie: 2x driekwartier meegillen als 'coach Knipoog', is slecht voor je keel *lol*

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:31

Nou, voetbal kijken kan wel degelijk gevaarlijk zijn

Tijd geleden gingen wij naar Nederland- Nigeria. Een vriendin zat naast een man (die ook bij ons in de bus zat), en Nederland scoorde (de 1e), en hij juicht me een partij. Stoot daarbij mijn vriendin vol in dr gezicht.. Resultaat: fikse bloedneus en tand door de lip / scheurtje in lip. Ze zag eruit alsof ze door 5 hooligans op het gezicht was geslagen.. Bloos!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:39

Ik hoorde het net toevallig bij RTL5 inderdaad Haha!


Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:09

ja ik kan me er wat bij voorstellen. als ik mijn echtgenoot als een dolle heen en weer zie rennen naar de tv en dan tegen de tv loop te gillen dan heb ik er beeld (en geluid) bij. Haha! Soms denk ik wel eens dat ie ADHD heeft. Ik zal blij zijn als dat gel*l met de voetbal weer over is.

Come over to the dark side, we have cookies!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:02

voetbal kijken is gevaarlijk, als je hier in huis zit, iedereen heeft zo`n oranje geval op z`n hoofd, en bij elke stap die die mannen nemen, zeiken ze
Dus voor de kijkers;
Slecht voor de oren,
last van hoofdklachten(al die gevallen de hele tijd tegen je aan )
En nog een saaie avond ook

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:35

Zelfs mn moeder zit mee te praten met het voetbal......en was in de stress omdat er nog geen oranje vlaggetjes hingen, persoonlijk denk ik dat het vooral geestelijk nogal belastend is voor de gezondheid.......

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:42

hahahha echt grappig !

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:58

*voeld zich bedreigd* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:10

Ik ben blij dat ik vrijgezel ben, helemaal met dit soort evenementen. Je zou je vriendje toch verplicht twee weken op vakantie sturen met dit soort gebeurtenissen. Kom net uit de kroeg..............mensen wat een idioten Haha!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:21

Hahah echt grappig joh Haha! Wij net ook helemaal commentaar geven op alles, en me vriendin ging nagelbijten,ik ging me nagels uitslaan, toen NL een goal maakte ging me vriendin zich zelf heel hard slaan met de vuist Verward En een andere vriendin deed de bewegingen na,andere gaf commentaar(verslag) Nou ik wist niet dat voetbal zo tof kon zijn Haha!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:38

*Is blij haar vriend allen in het weekend te zien Haha! *
Wahhaah idd met dit soort dingen ben je er blij om.... Schijnheilig

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:36

Vooral als het zo gaat als gister...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, anji, Anna_98, Jadero, JudithO, nicole_floor, Peachy en 176 bezoekers