schurend zadeldekje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

schurend zadeldekje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-02 22:35

Mijn paard heeft op zijn rug, aan weerskanten van zijn ruggegraat 2 plekken zitten waar de haren stukke korter zijn dan op de rest van zijn rug en bij deze plekken zijn de haren bruin (Paard is zwart).
De plekken zitten precies onder het achterste gedeeltje waar de zadelkussens van het zadel dan liggen.
Ik weet dus niet of dit door het zadel komt of door het dekje.

Kan dit kwaad??? En wat zou ik hier aan kunnen doen???
.

Hoe beter ik de mens leert kennen,
hoe meer ik mijn hond wardeer.


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:40

Dat heeft mijn paard ook. Zolang de huid niet kapot schuurt kan het geen kwaad, maar wel even in de gaten houden. Dit komt door je zadeldekje, niet door je zadel.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 22:48

Dat heeft het arabiertje wat ik rijd ook...het voelt een beetje stug aan en is een stuk lichter dan de rest van haar vacht. Maar het kan geen kwaad zolang het niet opengaat. Wel in de gaten houden.
Je zou misschien een zadeldekje kunnen proberen wat iets beter ligt op je paard, wat minder schuift.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 00:07

Dit komt inderdaad waarschijnlijk door je dekje. Je zou een bontschabrakje kunnen proberen, of zo'n speciaal dekje voor heel gevoelige paarden (ik ben even de naam van dat merk kwijt Frusty )

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 08:33

de mijne heeft dat ook en dan vnl in de winter. Ziet er niet uit maar groeit weer aan als de zomervacht komt Boos!

Niets zo charmant als een paard in her land.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 09:51

Ik, nou ja, Pablo dus, had het ook. Bleek toch een slecht zittend zadel te zijn. Dus bont sjabrakje hielp niet, zadelmaker langs laten komen hielp wel!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 11:16

Als je het paard zadelt, horen de randen van het zadeldekje vrij te liggen van het paard. Je hebt heel veel zadeldekjes die eigenlijk te klein zijn voor een 18 inch zadel (harrys horse oa) en dan krijg je de schuurplekken omdat het shabrak gespannen ligt onder het zadel.

Verder, een schoon zadeldek zal minder schuren dan een eerder gebruikt zadeldek met aangekoekt zweet....
Ligt je zadel zonder dekje wel goed op de paarden rug. Soms wippen zadels aan de achterkant omdat ze teveel voorover vallen...dat kan ook schuurplekken veroorzaken tijdens de beweging....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 13:29

Ik heb dat probleem bij mijn paarden elke winter. Komt door het lange haar. Na het verharen heb je er geen last meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:06

zadeldekjes moet je heel regelmatig wassen. Anders zit er opgedrogd zweet in en dan krijg je eerder dit soort dingen. Pak dus eens een ander dekje Lachen

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 20:10

Investeer in een sjabrak van echt (geen nep!!!) schapevacht. Super!!!

En controleer eens of je zadel wel echt goed past, want dat hoort niet te schuiven.

Nulla tenaci invia est via

B_Bos
Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:12

Goede tip een zadeldekje van echt lamsvel. Als je op zoek bent naar een zadelonderlegger, sjabrak of westernpad van echt lamsvel (afhankelijk van model in 96 kleurencombinaties beschikbaar) volg dan deze link http://www.12shop.eu/.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: schurend zadeldekje???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:28

Hier een slotje, is al een oud topic.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers