Doe in ene niets goed meer op werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Doe in ene niets goed meer op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:11

Word er gek van. In november was ik het hier zat omdat er geen werk was (voor het merendeel en om de sfeer) en heb aangegeven dat ik ging solliciteren. Vond niets en ze vroegen mij toch te blijven en kreeg een vaste aanstelling.
Nu zit de vrouw van de baas heel de tijd te zieken en over mij te banketstaaf met mijn collega en die ook over mij. Ik doe in ene niets goed en weet gewoon niet waar ik aan toe ben. Ik kan hierover natuurlijk niets tegen de baas zeggen (heb ik al eerder geprobeerd maar ja zij doet niets fout) maar ja zij is zijn vrouw. Al ik a zeg zegt zij b alles wat ik zeg of doe is niet goed.
grr ik word gek hier

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:15

Is idd een lastige situatie, vooral omdat het de vrouw van de baas is.
KAn je niet aan haar vragen of aan die andere collega wat er aan de hand is en wat je dan fout doet??
Hopelijk gaat het snel weet wat beter, suc6 Ach gut

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:24

als ik wat aan haar vraag wil ze met moeite uitleg geven, dan moet het weer zus dan moet het weer zo. Volgens mij weet ze het zelf gewoon niet hoe ze het wil. De ene x zeg ze moet je aan ... vragen (haar man) die is je werkgever en danm moet ik ene weer van alles van haar aannemen heel verwarrend. Kan er niets over zeggen trek (net als de vorige x ) toch aan het kortste eind. Owww ik haat dat geroddel en familiebedrijfjes. Wou dat ik een andere baan kon krijgen maar kom er iedere x net niet door heen tijdens de sollicitaties.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:31

nou ja zeg komt ze net naar mij toelopen. Zegt ze echt met zo'n bigsmile: dat heb je niet zo slim gedaan ..... Dus ik wat niet? Zij weer nou deze enveloppen ze zijn verkeerd gestempeld. Dus ik weer nou dat heeft ..... (mijn enige collega en roddellaarster) gedaan. Ha ha 1-0.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:36

hoe was je gesprek gister dan afgelopen?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:41

heb gister geen gesprek gehad het escaleerde vandaag weer.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:07

Misschien kan je het proberen bij Secretary Plus?

gr

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:12

Dat is een goede tip Makhali! Secretary Plus is een erg fijn uitzendbureau, hebben ook leuke banen in de aanbieding. Ik heb zelf ook een tijdje via secretary plus gewerkt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 13:15

misschien dat ik ze wel eens ga bellen heb er wel ingeschreven gestaan maar toen vond ik het er maar niets (maar dat is jaren geleden).

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:11

Ik heb me toevallig gister in geschreven in het filiaal in Gouda.

Kost wel een hoop tijd je zit er zo anderhalf uur.

gr

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:12

zou idd wel lukken als ik vakantie heb

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:24

Zijn erg aardig en nemen er aardig de tijd ervoor. Je moet ook een Nederlands test afleggen.

Ze kunnen je ook een contract aanbieden en dan heb je de zekerheid dat als er even niets is dat je toch je geld krijgt. Wel heb je het risico dat als er niets in de buurt is dat je ook uitgezonden kan worden naar Rotterdam en dat vind ik persoonlijk wat minder. Heb namelijk niet veel tijd om te reizen betreft de paarden die ik natuurlijk in de avond moet doen en dan te laat is als ik pas 7 uur aankom thuis.

Dus ik wacht liever tot ze een vaste baan voor me hebben en dat ik dan overstap en dan niet het onzekere hebben dat ik veel reistijd moet hebben en om de zoveel tijd naar een ander bedrijf moet.

Op dit moment is er nog niet zoveel, maar schrijf je in zou ik zeggen en je komt vanzelf meer te weten en ook voor jou kunnen ze vast iets leuks vinden!

gr

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 14:32

denk ook dat het een probleem word dat ik 2 maanden opzegtermijn heb (vast contract) of niet?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:39

Ik heb ook een opzegtermijn en dan is het aan hun gwoon net als ieder ander uitzendburo om te kijken waar ze wel per direct iemand nodig hebben of niet. Ik zelf heb geloof ik 1 maand opzegtermijn, maar dat moet ik nog even nazoeken.

ze hebben op dit moment wel dingen waar ze per direct iemand nodig hebben, maar ik zou gwoon op gesprek gaan dan hoor je het allemaal zelf.

succes
gr

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:40

Ja, das erg lastig, ik zit in bijna hetzelfde schuitje, ik werk rechtstreeks voor de vrouw van de baas (administratie) en als die iets in haar hoofd krijgt dan moet het ook zo. Heel erg vervelend. Probeer er toch met iemand over te praten.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 14:44

Citaat:
heb gister geen gesprek gehad het escaleerde vandaag weer.


Jeetje, wat belachelijk zeg...

Ik zou zoiets nooit mogen zeggen (zit op pz) *schaamt zich heel diep*, maar val gewoon een keer uit tegen ze...

Dan gooi je het op overspannen en meld je je ziek (laat ze maar lekker met het werk zitten). Neem zelf contact op met de arbo arts, en daar leg je uit dat het werk je onmogelijk word gemaakt.

En idd zoals gezegd werd, schrijf je lekker in bij Secretary Plus en ga opzoek naar een andere baan. Dit is echt niet leuk meer..

Zou daar echt zo snel mogelijk weggaan, of je moet het via de arbo-arts uit willen spelen ofzo. Maar zo te horen is de sfeer al goed verziekt en brengt dat alleen maar meer frustraties met zich mee.

Volgens mij heb je ook een instelling waar je terecht kan met klachten over "pesten" (sorry voor het woordgebruik, maar daar komt het imo op neer). Zal ff zoeken....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 15:27

dat tegen ze uitvallen gebeurd nog wel een x en ziekmelden denk ik ook. Ben van de hele situatie met werken beetje depri geworden en misschien zelfs wel een beetje overspannen. Arboarts ik weet er niet veel van maar hoe kom je erachter wie je moet bellen. Dit is een bedrijf met 1 1/2 werknemer en volgens mij melden ze hier iemand geen eens ziek of beter ofzo heb ook nog nooit wat gezien/gehoord over een arboarts ofzo.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:50

Citaat:
Ik zou zoiets nooit mogen zeggen (zit op pz) *schaamt zich heel diep*, maar val gewoon een keer uit tegen ze...

Dan gooi je het op overspannen en meld je je ziek (laat ze maar lekker met het werk zitten). Neem zelf contact op met de arbo arts, en daar leg je uit dat het werk je onmogelijk word gemaakt.


Sorry hoor, maar wat een belachelijk advies. Vooral van iemand die op PZ zit. Ik kan me zo ergeren aan mensen die zich dan maar ziekmelden omdat het niet zo prettig gaat als zij het zouden willen. Probeer eerst eens dingen uit te praten en geef aan dat het op deze manier niet werkt tussen jullie. Jullie zijn toch volwassen mensen??

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:54

Citaat:
Sorry hoor, maar wat een belachelijk advies. Vooral van iemand die op PZ zit. Ik kan me zo ergeren aan mensen die zich dan maar ziekmelden omdat het niet zo prettig gaat als zij het zouden willen. Probeer eerst eens dingen uit te praten en geef aan dat het op deze manier niet werkt tussen jullie. Jullie zijn toch volwassen mensen??


Ze heeft zelf al aangegeven dat dat niet werkt en alleen maar escaleert, en dan is dit de enige manier om er verder mee te komen!

Zoiets heet mediation. Dan komt er een 3de persoon bij om te bemiddelen omdat haar baas zijn vrouw voortrekt (zoals zij het omschreef dan). Maar dan moet je je dus wel ziekemelden....

Sorry, maar daar begin in je 1tje helemaal niks tegen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:59

Vind het advies van tegen ze uitvallen ook niet echt een denderend advies... Op dat moment is het over en uit, dan kun je met mediation beginnen, maar dan ben je gewoon te laat. Ik heb eerlijk gezegt nergens gelezen dat ze een gesprek gehad heeft met de baas. Doe dat eens eerst, en ga dan pas heibel schoppen...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:13

Citaat:
Vind het advies van tegen ze uitvallen ook niet echt een denderend advies


Uitvallen is dan misschien een verkeerd woord. Maar ze zal toch echt goed duidelijk moeten maken dat het zo echt niet meer gaat en ze confronteren. Dat word al vaak gezien als uitvallen (iemand bij ons heeft dus ook een keer duidelijk gemaakt dat de zaken zo niet langer konden en toen sprak de manager ook van uitvallen daarom gebruik ik dat woord ff).

Maar hier moet echt een derde onafhankelijke persoon tussen komen wil het nog veranderen.
Er werd ook al gezegd om lekker een andere baan te gaan zoeken, maar dan word ze in mijn ogen gewoon weggepest...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:16

inderdaad, je kan wel kinderachtig gaan roepen 1-0, en die roddelt, en die doe dit en dat en weetikveel, je kan beter zelf actie ondernemen! Denk je dat de werksfeer er beter op wordt als je je eerst 'overspannen' ziek meldt (en in de tussentijd wel lekker blijft paardrijden enzo) en vervolgens rond de tafel moet in een gesprek over voortrekkerij? Lijkt mij niet.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:17

Citaat:
Ik heb eerlijk gezegt nergens gelezen dat ze een gesprek gehad heeft met de baas


Nou, ik haalde dat eigenlijk uit dit stukje :

Citaat:
Ik doe in ene niets goed en weet gewoon niet waar ik aan toe ben. Ik kan hierover natuurlijk niets tegen de baas zeggen (heb ik al eerder geprobeerd maar ja zij doet niets fout) maar ja zij is zijn vrouw

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:21

Citaat:
Ik heb eerlijk gezegt nergens gelezen dat ze een gesprek gehad heeft met de baas


Nou, ik haalde dat eigenlijk uit dit stukje :

Citaat:
Ik doe in ene niets goed en weet gewoon niet waar ik aan toe ben. Ik kan hierover natuurlijk niets tegen de baas zeggen (heb ik al eerder geprobeerd maar ja zij doet niets fout) maar ja zij is zijn vrouw

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:25

Niet rot bedoeld verder, maar dat kan gisteren gezegt zijn, maar ook een jaar geleden, in november... Toen had TS oa problemen met de sfeer; gemakshalve - wellicht ten onrechte - ben ik er van uitgegaan dat dat toendertijd gezegt is.

En in dat geval blijf ik bij mijn standpunt: eerst gaan praten.

Als ik naar ons eigen bedrijfje ga kijken... Mijn ouders runden het, in de loop der jaren heb ik ook heel veel gedaan. Als er collega's problemen hadden met mijn ouders reageerde ik er zelden op. Bleken ze een paar weken later nog problemen te hebben, dan sprak ik de collega en mijn ouders er op aan. Het is heel gemakkelijk, vooral in familiebedrijfjes, om problemen met iemand te hebben cq stoken. Ik ben eerder geneigd naar iemand te luisteren die een probleem voor de 2e keer aankaart dan voor de 1e keer eerlijk gezegt...