melanoom bij schimmel ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

melanoom bij schimmel ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 12:16

Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een leuk recreatiepaardje , en nu ben ik bij een heel leuk schimmeltje geweest .
Alleen ze heeft wat bulten onderaan de staartwortel , en net naast de kaak en in de mondhoek .
De eigenaresse zou het nog aan de dierenarts vragen wat het is , mar nu heb ik in mijn medische boek gevonden dat het een melanoom kan zijn .
Iemand hier ervaringen mee ??
Ik zou graag willen weten wat het precies is en of het kwaad kan en of er ook iets aan te doen is .
Ik kon wel vernemen dat ze van die in haar mond wel last had , want als je de teugels een beetje aannam ( heb met een los teugeltje gereden door die bult ) ging ze gelijk met haar hoofd omhoog dus naar mijn idee had ze hier wel last van .

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:25

het kan idd goed zijn dat het een melanoom is, om dit zeker te weten moet er een biopsie uitgevoerd worden.
het komt veel vaker voor bij schimmels dan bij andere kleuren paarden.
als het daadwerkelijk melanomen zijn zou ik niet voor dit paardje gaan als ik jou was... de meesta melanomen kunnen niet echt kwaad, maar op de verkeerde plek kunnen ze dodelijk zijn

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:26


shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 21:36

bedankt , als ik dit zo lees , zou ik er inderdaad niet goed aandoen dit paardje aan te schaffen

haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:53

Hoi, Ik heb in een ander topic over melonomen al een "klein" verhaaltje geschreven.
Ik ben een echte schimmelfan, maar als je nog kan kiezen begin er in dit geval dan niet aan. Een gewaarschuuwd mens telt voor twee.
Je kan jezelf veel verdriet besparen.
Veel geluk bij het zoeken naar het juiste paard. Knipoog

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:00

Ik ben ook naar zo'n paardje wezen kijken. Ik heb het niet gedaan, want melanoom is een huidkanker. Hoeft niet meteen kwaadaardig te zijn hoor. Maar als hij het ook in zijn mond heeft dan heeftie wel last van het bit denk ik. En nu is het misscihen alleen nog maar te zien aan de buitenkant, maar wat als het naar binnen slaat he.... Ik raad je aan om het niet te doen.