Prei met banaan

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Prei met banaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-02 16:58

Ik heb ook nog een receptje voor een iemand die niet lang in de keuken wil staan.
je hebt nodig: rundergehakt, prei, banaan en evt aardappelpuree.
Kijk zelf even hoeveel je van alles nodig hebt, ik doe meestal iets van 100 gr gehakt p/p en zo'n 4 a 5 stronkjes prei en 2 bananen.

Rul het gehakt zonder olie of boter toe te voegen.
Zodra het gehakt bruin is, kruid je het (bv cajunkruiden of iets anders, net wat jezelf lekker vindt).
Daarna doe je de schijfjes prei erbij en ga je het roerbakken.
Zodra de prei wat geslonken is doe je er 2 bananen bij in plakjes gesneden.
Dat hussel je nog lekker door elkaar totdat de banaan een beetje op is gegaan in het geheel.
Dit papje is heerlijk om zo te eten.

Extra variant: je kunt het als het klaar is ook in een ovenschaal doen met een laag aardappelpuree er overheen. En dan even in de oven zetten tot je een krokant laagje krijgt.

Smakelijk eten


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:28

Ik geloof dat ik eens voor de ovenschaalvariant ga. Klinkt als een bijzondere combi... Ik hou wel van fruit door mijn eten, dus ben benieuwd.
Het doet me een beetje denken aan hete bliksem (is iets met appel en aardappelen, maar weet niet precies hoe het in elkaar zit). Weet iemand hoe je dat maakt?

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:38

Leve het Wannee kookboek, voor alle klassieke recepten:

Hete bliksem
1 1/2 kg aardappelen geschild
1 1/2 kg zure appelen
40 gr boter
zout en peper
Snijd de aardappelen in 4en. Schil de appelen en verwijder de klokhuizen. Snijd de appelen in stukken. Zet de aardappelen met zoveel kokend water dat ze voor 1/3 onderstaan op en voeg de appelen en de boter toe. Breng het geheel aan de kook en laat het op laag vuur in ongeveer 30 minuten gaar koken. Roer aardappelen en appelen goed door elkaar en breng het geheel op smaak met zout en peper. Serveer met verse worst of gebakken bloedworst.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 13:41

Brilliant! Wannee staat bij mijn ouders in de kast, echt ideaal om dingen in op te zoeken. Maar, thanx! Ik weet wat ik volgende week een keer ga maken. (Ideaal zo'n forum Knipoog )

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:53

We hebben hem vanavond getest, de ovenschotelvariant dan wel. En... hij is ZWAAR GOEDGEKEURD!:j

Errug lekker, zit 'm volgens mij toch in die banaan. Ik heb cajunkruiden gebruikt en drie tenen knoflook (kan nooit kwaad, toch? Haha!). Deze houden we er dus in!

AfbeeldingAfbeelding

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:31

Oh dat ziet er lekker uit! Ik ga de kerrievariant maar eens proberen


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:39

Ahh, ik wil naar huis,daar waar ik weer een oven heb! Een half jaar zonder oven is afzien hoor! Goed dat je het topic weer eens omhoog haalt, was al weer helemaal vergeten dat dit er was (en het is lekker!).

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:05

Dit ziet er idd heel erg lekker uit. Ben zelf niet echt gek op fruit in mn warme maaltijd maar denk wel dat ik de rest van de familie hier heel erg blij mee kan maken!! Leuk ook die foto's erbij!! Ga het binnenkort zeker eens proberen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:42

He, Wmijn is back Hoe is-t-ermee?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:08

Jaaaa... ik weet het.... oud topic Lachen nou en ? is het daarom minder lekker ????
Ooit uitgeprint... kwam het weer tegen in een klapper, en het staat NU in de oven !
Zal mij benieuwen Lachen (had alleen maar 1 banaan maar het is ook maar voor 2 personen)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:57

En, hoe smaakte het? Lachen
Bij ons staat ie met stip op 1 Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 11:47

Elles, ik zie nu pas dat jij het ook pas na een jaar of twee ontdekt had (en dat je dezelfde ovenschaal hebt als ik Lachen )
Ik vond het in eerste instantie niet eens zo bijzonder, had er dan ook geen hoge verwachtingen van maar ik had toevallig alles bij de hand wat er in moest.

Het is toch nog vrij veel geworden voor twee personen maar toch had de hond pech deze keer ! Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:57

Mmmmm dat klinkt erg lekker en ziet er ook goed uit. Dat moeten wij thuis ook eens gaan proberen.
Ik ben dol op prei en banaan dus dat moet goed komen Vingers aflikken

.

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:30

als je bij de ovenvariant nog schijfjes perzik en een laagje appelmoes toecoegd en de puree aan de bovenlant bedekt met een laagje paneermeel, krijg je een heerlijke preischotel! Smullen maar!

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers