Rug.. Naar HA of niet, wat denken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Rug.. Naar HA of niet, wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 09:42

En wederom heb ik weer eens ergens last van..

Vrijdag in de les, het paard dat ik reed had zeer weinig zin te doen wat ik wilde en had nogal de kolder in de kop.. Goed, paard aan de kletter, en ik voel m'n ruggenwervels 'over elkaar schuren'. Verder geen pijn ofzo. Totdat ik het paard afzadelde en de spullen opruimde, zo, toch wel pijn! En nu, 4 dagen later, is het niks beter. Het doet pijn met slapen, zitten, lopen, alles. Rechtop lopen zit er ook niet in, ik lijk wel zo'n oud wijf, haha.

Maargoed, wat moet ik hiermee aan? De HA zal waarschijnlijk zeggen van je hebt een spiertje verrekt ofzo, houd maar rust. Daar kom ik ook niet veel verder mee aangezien ik al 4 dagen zoveel mogelijk plat lig. Of zou dit toch meer zijn dan een verrekt spiertje?

Tja, misschien moet ik ook wel gewoon even langs de HA gaan, maar ik ben niet zo'n HA-fan en loop meestal gewoon door ermee, 9 van de 10 keer gaat het vanzelf over.

Wat vinden jullie?

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.


BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:43

Hup naar de huisarts, je rug is heel belangrijk.
Je kan er maar beter even naar laten kijken.
Dan weet je iig zeker dat er niets ernstigs aan de hand is !
Sterkte!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:54

Leuk he dat paardrijden ik heb in nog geen 3 weken tijd een zwaar gekneuste teen gehad en nu weer wat anders en loop op krukken.

Wat Flower al zegt, ik zou toch even langs gaan, je rug is heel belangrijk.
Opzich is het "normaal" dat je last hebt als je een druk paard hebt, je rugt krijgt dan elke keer een klap en dat vinden die wervels niet prettig, moet je mee uitkijken hoor, heb alleen geen zin om het hele anatomische proces uit te leggen Haha!

Kortom, toch echt even last van, wat erg lekker is voor je rug is een een warme douche, of een warmte pakking, beetje smeren met middelgran helpt ook een hoop

22 Januari verwachten we ons kleintje


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:56

Als je zelf weet dat het niet je wervels zijn, maar een spier, kan de HA je ook niet veel meer vertellen.

Behalve dat je moet bewegen! Stilliggen is het slechtste wat je kan doen! Daar wordt het alleen maar stijf van! Zo veel mogelijk gewoon proberen te doen, maar het natuurlijk niet overbelasten. Op bed liggen mag alleen als je gewoon niet anders meer kan, maar dan ook liever niet! Haha! (dus als je echt door je rug heen gegaan bent)

Ik had ook een paar weken (!) behoorlijke last van mijn rug, dus ik niet paardrijden, rust houden. En uiteindelijk na een week of 4 naar de HA.

Vertelt hij doodleuk dat ik moet bewegen, en dat ik gewoon kan paardrijden als ik het volhou. Graag zelfs!
Pas als de pijn meer dan 6 a 7 weken aanhoudt gaan ze verder kijken.

Dus als je in principe nog gewoon kan lopen enzo, zou ik lekker blijven bewegen en het een week of twee weken aankijken.
Als het in die tijd niet minder, of zelfs erger wordt, kan je altijd nog naar de HA.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bambelien, ComscoreBot, Dewii, DWitzel, E_C, Esmee_RS, Ginny135, Iloveiswan, Jade91, Jeska2, Knollboll, Loreke2, Margot1001, Merileth, Sanet, Westerntrail en 168 bezoekers